hallo allemaal, Wil het toch wel even van mij afschrijven. Ik werk in de zorg. Mijn collega's zijn allemaal vrouw/dames/jonge meiden. De laatste tijd is er zoveel onrust en ruis en geroddel. Veroorzaakt door twee van die collega's. Ik ga 1 dag in de week naar school en daarnaast 28 tot 30 uur werken. 5 dagen in de week dus. Maar denk daarbij het huishouden en huiswerk. Volgende week heb ik toets. Vandaag ben ik vrij. Donderdag, op mijn vrije dag, kom ik al terug naar het werk om mijn opdrachten door te bespreken met mijn werkbegeleidster. En het weekend voor de toets moet ik ook werken. Vanmorgen werd ik dus gebeld door een collega. Ziekmelding. Of ik een late dienst kon. Nu krijgt vandaag de vader van mijn vriend de uitslag (hij heeft kanker). Dus het is nog spannend hoe of wat. Verteld dat ik liever niet wilde werken ivm bovenstaande. Ik weet nu al dat er geheid commentaar gaat vallen. Alleen al de reactie van de collega aan de telefoon 'oke dan zoek ik verder'. niet eens van sterkte ofzo. Misschien ligt het aan mij? Wie werkt er nog meer met dames? en heeft ook last van ruis/geroddel? Hoe gaan jullie er mee om? Groetjes!
ene oor in en het andere weer uit! Laat je onzekerheid niet zien aan dat soort collega's, daar maken ze alleen maar misbruik van. Zonde van je energie die je vandaag beter aan jouw vriend en zijn vader kan besteden toch. Veel sterkte!
Ik heb er niet echt ervaring mee, tijdens mijn stage zat ik wel met een aantal kantoormiepen en die konden ook ongelofelijk gemeen zijn en steken onder water geven. Ik deed dan alsof ik gek was, dan hadden ze er ook niets aan. Met 18 jaar was ik volwassener dan die vrouwen van midden 30/begin 40. Veel komt uit frustratie voort, die vrouwen waren ook niet blij met hun hersendodende werk, dus gingen ze maar dingen bedenken om mee bezig te zijn. Ik was stagiair en heb altijd net gedaan alsof ik het niet hoorde. Ik denk dat je er niet zoveel achter moet zoeken. Ok dan zoek ik verder is misschien een beetje lullig als je net hebt uitgelegd waarom je niet kan, maar waarschijnlijk zat zij met haar hoofd bij een volle agenda en bezettingsprobleem. Gewoon laten gaan. En laat ze lekker roddelen. Jij weet toch hoe het zit. Laat je werk er niet door verpesten, ik zou die roddeldames ook een beetje mijden en niet meer dan noodzakelijk contact met ze hebben. Contact professioneel, vriendelijk en oppervlakkig houden. Niet happen, want daar kicken die types op. En sterkte vandaag!
Ik zal je eerlijk zeggen: voor mij is het zelfs een reden geweest om ontslag te nemen. Ik heb dat natuurlijk nooit aangegeven daar, maar het brak mij echt op. Ik heb achter de kassa gezeten in de supermarkt. Puur omdat ik geld moest verdienen (woonden net op onszelf) en daar lekker veel uren kon maken.. Nou, wat een trutten! Praatten gewoon over je waar je bij stond.. Walgelijk. Eigenlijk moet je het inderdaad het ene oor in laten gaan, het andere oor weer uit. Maar ik weet hoe moeilijk dat is, kan echt niet tegen zulke schijn. Ik ben zelf heel oprecht en heb er een pesthekel aan als mensen daar een loopje mee nemen.
Jammer dat vrouwen zo kunnen reageren. Als het je vrije dag is, is een nee voldoende. En ben je geen uitleg schuldig.Dan zullen ze gewoon verder moeten zoeken. Ik ben er ook vaak "ingetrapt" hoor in het begin. Nu kan ik heel makkelijk nee zeggen. En ook zonder uitleg.
Bij mijn werk doen de mannen even hard mee! Niet leuk om te horen als jouw naam eens valt maar idd ene oor in..
Overal waar vrouwen bij elkaar zijn wordt geroddeld. (al kunnen mannen dat natuurlijk ook, maar ik denk toch vaker vrouwen..) Je kan het ook zo draaien: 'ze vinden me zeker erg interessant dat ze zoveel over me praten' Trek het je niet al te veel aan. Want als zij merken dat jij er onzeker van wordt dan gaan ze het alleen maar extra doen. Sterkte met je schoonvader.
bedankt allemaal voor jullie lieve reacties! idd ene oor in en andere oor uit.. soms lastig hoor.. Een @beauty2012 wat jij zegt vind ik een goede! 'ze vinden me zeker erg interessant dat ze zoveel over me praten'! Die ga ik onthouden. Nogmaals allemaal bedankt voor de sterkte berichtjes ook!
Helaas gebeurd roddelen overal. Doe je niet zoveel aan. Wel wil ik je veel sterkte wensen met de uitslag van je schoonvader. Hopelijk valt het mee.
idd ene oor in en andere oor uit ... ik lig er niet wakker van. Als mensen mij zo bijzonder en belangrijk vinden dat er over mij geroddeld moet worden, moeten dat ook vooral doen. Als die roddels vormen aan beginnen te nemen dat het mijn baan belemmerd, dan zal ik wel ingrijpen. Maar verders .. blablablabla ... laat lullen
ik vind de reactie oke dan zoek ik verder niet raar of zo. Had er altijd de pest aan als ik na mijn slaapdienst opeens een dienst moest regelen omdat de avonddienst zich ziek meldde. Moest ik langer blijven en soms wel 15 mensen bellen. Bij de 14e die niet kan is oke ik zoek verder een heel normale reactie terwijl ik ondertussen dacht Zeg nou maar ja dan ik eindelijk naar huis en mn bed in
Ik dacht altijd, als ik eenmaal van school ben in de 'volwassen wereld' is alles anders. Helaas... Vervelend dat je dit zo moet ervaren. Ik wil je sterkte wensen en vooral nu heel veel kracht voor de uitslag van je schoonvader, wat dit ook zal zijn.
Ik heb jaren in de kinderopvang gewerkt en daar was vaak heel erg. Sommige meiden gunden elkaar echt het licht in de ogen niet. Heb er ook wel eens een gesprek over gehad op kantoor met desbetreffende persoon. Het liep echt uit de hand! Vaak ook ruzie tussen Nederlandse meiden en Marokkaanse meiden. De ene keer waren we 'vriendinnen' en de andere keer werd je niet aangekeken. Geen idee waar dat aan lag, maar twas soms echt niet leuk en het verknalde de hele sfeer op het verblijf. Mijn man werkt alleen met mannen en herkende dat totaal niet. Als er wat was werd het gewoon gezegd en zonodig opgelost. Bij 'ons' als meiden werd er alleen maar over gezeken, met iedereen over gepraat en er kwam geen oplossing, want je gaat je fouten toch niet toegeven? Ik werk nu niet meer op een kdv, en mis dat gedeelte totaal niet dus Oplossing zou dus zijn om alles waar je meezit/twijfelt het recht aan de persoon in kwestie om dus roddels te voorkomen. Succes iig!
Ow komt heel bekend voor. Hoorde zelfs een keer een collega over mij praten terwijl ik paar meters achter haar stond. Nu doe ik alsof ik dom ben en houd al mijn contacten neutraal. Ik praat alleen over het weer,journaal en dergelijke. En wanneer ik naar huis ga heb ik met NIEMAND contact. Heerlijk. Ik houd werk daarom strict gescheiden met mijn privéleven.. Zolang jij je baas maar te vriend houdt
Ene oor erin andere eruit, doe ik ook. Ik werk ook in de zorg en I know it, er word super veel geroddeld. En ik moet eerlijk bekennen dat ik daar onbewust aan mee deed. Nu, gaat het niet meer ene oor erin andere oor eruit,mik luister naar wat diegene te vertellen heeft maar zeg ook heel eerlijk als jij dat n probleem vind waarom vertel je mij dit en niet diegene? Zo kan ik nog wel een aantal situaties opnoemen die mij toen niet zo geliefd maakte, maar het roddelen is nu wel minder aangezien mijn teamleidster dat is ook absoluut niet tolereert. Maar goed, veel sterkte vandaag met de uitslag die jullie gaan krijgen van de vader van je vriend,.
Pfff heel herkenbaar. . Sommige mensen. . Had een collega die zei tegen anderen dat ik expres zwanger was geworden want dan zou mij verlof langer uitbetaalf worden als mn contract niet werd verlengd... wtf?!
Hier hebben we ook een roddel- en mes in je rug stekend kliekje. Het zijn allemaal dames van 30+ maar ze gedragen zich alsof ze nog op de middelbare school zijn. Een is de leidster en als zij iemand niet mag dan vindt het hele groepje hetzelfde en kun je er vanuit gaan dat die persoon een moeilijk leven gaat krijgen. Gefluister midden op de afdeling, opvallende gezamelijke wc-tripjes als er iets besproken moet worden en helaas een manager die bang lijkt van de 'leidster' . Ik sta er boven. Kom op zeg, we zijn toch allemaal volwassen? Ga mn eigen gang. Doe mn werk en laat ze zoveel messen steken als ze willen. Laat me daar niet door klein krijgen, helaas is het ze bij een aantal andere collega's aardig gelukt