Speciaal voor de proteinedieters onder ons, omdat het toch heel wat anders is als "gewoon" dieten en we hebben ook een cambridge maar dat is ook weer anders.. Dit dieet bevalt mij echt supergoed, ik heb heel veel dingen geprobeerd maar niets lukte me lang vol te houden.. Dit is zo makkelijk en je hebt geen honger voelt je lekker fris en fit!! KORTOM ik kan zo vertegenwoordiger worden Ik ben nu vandaag een maand in de eerste fase bezig en ben van 107 kilo naar 93,8 kilo gegaan en ben zo trots!! Qua prijs ik schat tussen de 8-10 euro per dag (5 maaltijden dan) maar het is het waard!!! doe gezellig mee meiden!!
oja ik heb trouwens ME/CVS dus ben altijd moe en altijd hongergevoel maar ik voel me niet zo moe en heb echt geen honger (ik vergeet soms zelfs te eten moet echt mijn wekker zetten ervoor!!) ik slik wel extra vitamines (wat aan te raden is bij ELK dieet omdat je minder voeding binnenkrijgt natuurlijk)
Ik doe dit dieet ook en onder begeleiding van Dokter Anders in Tilburg. Het dieet is duur en omdat mijn moeder mee betaald kan ik het doen. Het is wel het eerste dieet waar ik absoluut geen honger bij heb en me energiek bij voel. Ik ben in de laatste weken laks geweest waardoor ik niet zo heel veel meer afviel maar nu ben ik weer streng. Ik ben 7 december begonnen en nu 16,5 kilo kwijt. Ik kwam van bijna 122 kilo en ga nu richting de 100 eindelijk. Nog even en ik zit eronder, jeeeeeeey! Misschien ook leuk om neer te zetten wat je lekker vind en wat recepten? Ik moet dus 4 maaltijden minimaal en mag er meer maar aan 4 heb ik genoeg. Voeg ik minimaal 100 gram vis toe dan moet ik 3 maaltijden maar mag ook meer. Ik heb 's morgens een vaste maaltijd omdat ik die lekker vind. Ik begin met een chocoladeshake Rond 10 uur een snack en dat is meestal 1 wafel of een reep Rond 12 uur lunch op het werk. Ik neem dan soep en pak in het restaurant een groot bord sla met komkommer, wat peper en zout. Rond 18.00 uur chili, spaghetti of parmentier met veel groenten en lekkere kruiden. De chili maak ik met veel champignons, paprika, tomaat en rode peper. Dan rond 20.00 uur een pudding. Ik kijk dan in welke smaak ik trek heb maar vaak is dat pure chocola
Ooh ik word enthousiast nu haha Wat ik lekker vind van de gerechten: aspergesoep champignonsoep uiensoep alle snacks chocolade shakes (die je ook als pudding of mousse kunt maken) de yoghurt mandarijncocos shake/pudding/mousse omelet met kruiden (heerlijk als roerei met champignons, prei en paparika) zalmblinis met sla chili spaghetti parmentier En nog wel meer dingen maar ik wissel steeds af
Ik pak elke dag een andere menu / indeling (beetje afwisseling) ik pak ook niet elke dag een reep (die mag je niet samen nemen met de Chili namelijk dus de dagen dat ik Chili eet eet ik geen reep zoiezo) Wafel pak ik soms en dan doe ik hem door tweeen en geef de andere helft aan mijn man (ipv een hot choco ofzo savonds) Ik vind zelf lekker Hot choco Chocoshake Karamelshake IJskoffie (die flesjes) omelet doe ik vaak preiringen door, cherrytomaatjes of champignons) Die zalmomeletten zijn ook erg lekker (beetje dikker die vervangen meer vlees zeg maar) Pannekoeken lust ik alleen naturel met nepsuiker haha Qua repen; kaneel (vind ik meer mocca trouwens) honing nougat, choco pinda, truffel Champignonsoep, Groentesoep (ook lekker als saus over de bloemkool) tomatensoep Je ziet dat ik echte zoetekauw ben qua smaak haha Ik heb trouwens ook mini muffins van Prodiet gehad AAAHHH die zijn echt heerlijk!!! Normaal bestel ik mijn producten bij WLS-proteinedieet.nl die geven extra korting en verzenden is vaak gratis (boven bepaald bedrag) maar ze mailen ook lekker snel terug als ik een vraag heb.. Ik slik multivitamine en in het begin kalium heb nu geen spierkrampen meer en mijn vochtgehalte is nu goed dus niet meer nodig Ik drink altijd wel bouillonnetje erbij lekker wat zoutigs zeg maar..
OJA Chili doe ik vaak een beetje paprikapoeder bij (wat pittiger!!) samen met bloemkool, boontjes of roergebakken champignons, prei, groene paprika, cherry tomaatjes ERG LEKKER!! dan zit ik helemaal barstensvol!! haha Mijn volgende doel is onder de 90 en dat hoop ik voor 1 maart te halen (dat is dan ongeveer 170 gram per dag, wat haalbaar moet zijn op zich) En met 85 ga ik over ik over op fase 2.. Fase 1 is gewoon het makkelijkst omdat je dan het minst honger hebt en dus goed vol te houden is voor mij. Ik doe 1 keer per 2 weken ongeveer een dagje dat ik was heeeeeel lekkers mag zoals vandaag (ben precies een maand bezig) Heb vanmorgen gewoon een reep genomen en daarnet een gekookt eitje en dan neem ik zo 2 bruine boterhammen met sandwichspread JAMMIE dan vanmiddag een shake en dan vanavond chinees ofzo (heel stout dus haha) of misschien grieks, gegrilde zalm JAMMIE (hmmm twijfelt nu opeens!!) die laatste is wel wat gezonder haha Hebben jullie ook dat je zo weinig naar de wc gaat voor de grote boodschap (ik vaak maar 1 keer per week na een licht laxeermiddel, in dit geval dus chinees werkt hetzelfde haha) das wel een beetje irritant op zich heb ik er geen last van! maar het is een beetje raar..
Ik begin als ik de spullen binnen heb! Er "moet" 15 kilo af!! Ben al 15 kilo kwijt maar daar heb ik en jaar overgedaan en nu heb ik er genoeg van!! ben benieuwd!!
even een spurtje en daarna natuurlijk wel gezond blijven eten enzo maar het is fijner om dan al op gewicht te zijn... succes MoederLynn!!
Hm, het gaat via jullie dus wel wat anders. Ik heb een aantal onbeperkte groenten, een aantal beperkte en een aantal verboden. Repen mag ik gewoon, ook in combinatie met chili of wat anders. Op de site van Prodiet zag ik dat die iets goedkoper waren dan waar ik het haal. Verder word ik elke week gewogen, meten ze het vet en vochtverlies en zie ik meteen mijn bmi enzo. Ik krijg adviezen en kan altijd bellen/mailen. Ik mag dus niet de cakes, brood, smeerkaasjes en dat soort spullen. Gekookt ei mag ook niet, wel het wit, niet het geel. En zo zie ik meer verschillen. Ik heb stoelgangthee gehaald, kruidenthee. Het werkt als een trein maar je moet het wel nemen als je diezelfde dag of de volgende dag niet weg hoeft. Ik krijg er krampen van en moet vaak. Maar ik neem elke dag minimaal 2 eetlepels olijfolie en dat werkt ook goed.
Meiden, even een vraagje, Heb net de site van Prodiet bekeken. Het klinkt allemaal supergoed! Wij zijn echter bezig om zwanger te worden, mag je dan ook dit dieet volgen? En als je eenmaal zwanger bent? Weten jullie dit?
Nee, dan mag het niet. Zodra wij gaan starten met de behandelingen stop ik even met het dieet. Lijnen als je zwanger bent mag sowieso niet. Zolang je nog niet zwanger bent mag het uiteraard wel. Ik wil zelf stoppen als we de behandelingen in gaan maar als het niet lukt ga ik weer gewoon verder tussen 2 pogingen door
Bedankt voor het snelle antwoord, dan ga ik hiermee aan de gang na een (als het lukt heet dat) tweede zwangerschap. Veel succes iedereen, super veel respect voor jullie!
Ja ik dacht al, er stond toch minder tekst? hihi. We zitten in de tweede ronde en willen nog even volhouden. Als natuurlijk blijkt dat het er nu niet inzit ga ik starten, maar voor nu nog even doorproberen. Dank je wel voor je reactie!
helemaal met Dees eens (zoiezo mijn cyclus was de eerste ronde van slag af doordat ik zoveel was afgevallen, kan zelfs wegblijven tijdelijk!!) @Dees ik meet zelf mijn BMI, vet, vocht en spiermasse enzo ik vind dat ook erg belangrijk; ik ben van 37,5% vet naar 33% gegaan dat vind ik misschien nog wel belangrijker als kilos omdat dat zo'n gezondheidsrisico is! Ik eet normaal niet dat soort dingen hoor is speciaal vandaag (omdat ik een maand bezig ben mag ik van mezelf even wat normaals eten) Normaal gewoon 5 proteinemaaltijden met groentes (ook onbeperkte groep en beperkte groep) Je moet onder een bepaald aantal koolhydraten blijven om in ketose te blijven (geen honger en vet verbranden) en met chili EN reep ga ik daar overheen en dat merk ik ook meteen, dan krijg ik trek..
oja pro diet is trouwens duurder dan WLS (daar krijg je extra korting (zie je pas in je winkelwagen) kijk maar eens scheelt toch best veel!!! en boven de 150 euro gratis verzonden... (is ook weer 6,75 korting in principe)
Ik gebruik de combi chili en reep heel vaak maar blijf gewoon in de ketose. Ik heb het ook gevraagd aan de dieetiste en van haar mag ik het gewoon combineren. Zij werken al best lang met dit dieet en hebben al heel veel ervaring dus ik vertrouw er blind op. En heey, zeg nou zelf, en chili en een cocosreep, wie wil dat nu niet Ik zit nu aan de kruidenomelet met tomaat en chamignons. Ik schoot alleen uit met de peper, whoehaaaaaaaa
Ja ik zag het en boven de 150 zit je zo leert de ervaring Ik ga er zeker eens bestellen maar ik haal het merendeel bij mijn dieetiste. Die is wel duurder met de produkten maar ze begeleid me er ook bij. BMI was trouwens niet zo heel belangrijk (bodybuilders bv hebben een hoog BMI) maar het vetpercentage wel.