Moe 20 weken zwanger, floradix?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bureau, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Beste verloskundige,

Ik ben inmiddels ruim 20 weken zwanger maar nog steeds last van erge vermoeidheid. Mijn verloskundige zei bij de 16-weken controle dat ik waarschijnlijk tot een groep hoor die tot 20 weken moe is. Nu zit ik op 20,5 weken en ik heb nog steeds geen energie. Ik ga regelmatig in de middag even liggen en dan word ik 2 uur later (weer moe) wakker.

Ik heb van mijn verloskundige nu floradix gekregen, maar mijn ijzer is juist vrij hoog/prima (ik meen dat het met bloedprikken 9 was). Ik twijfel dus of het wel verstandig is om dit te nemen (ik neem liever geen middeltjes)? Is deze vermoeidheid normaal? Kan ik er ook iets anders tegen doen?

Alvast bedankt!

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

floradix is een kruidenelixer die je meer energie geeft indien je dat nodig hebt. Het wordt voornamelijk geadviseerd aan zwangeren en pas bevallen vrouwen. Het is een natuurlijk product en kan geen kwaad, maar helpt vaak goed voor vrouwen die zich erg moe en futloos voelen. Soms duren deze klachten helaas langer dan 14 weken. Voor je ijzergehalte heb jij het niet nodig. Soms kan je ook moe zijn doordat je bloedsuikers laag zijn of juist te hoog, dus misschien is het raadzaam om dat nog een keer te laten controleren. Soms helpt het ook om juist iets te doen waar je meer energie van krijgt. Zoals zwemmen of wandelen. Door te bewegen voel je je vaak beter. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina