migraine (medicijnen) & zwanger (willen worden)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hanna76, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb ontiegelijk veel last van migraine. Volgens de arts mag ik alleen maar een paracetamol 1000 mg. nemen, maar die werken niet! Wat doen jullie als je migraine hebt? Wat voor medicijnen nemen jullie tijdens je zwangerschap hiervoor?

Groetjes, Hanna76

2. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Hai Hanna,

Mijn HA heeft mij ook geadviseerd om met migraine medicatie te stoppen omdat het erg lang duurt voor dat dit uit je lichaam is en mocht je zwanger raken da kan dit gevolgen hebben voor je baby. Momenteel slik ik helemaal niks meer omdat ik sinds ik zwanger ben geen migraine meer gehad heb. Dus hopelijk blijft dit zo :)

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Sja... maar hoe lang duurt het voordat je zwanger bent? Alleen vóór de eisprong kan ik dus nog wat nemen...
    En ik ben er niet zo zeker van dat ik tijdens een eventuele zwangerschap geen migraine zou hebben, omdat ik het normaalgesproken ook niet 1x in de maand heb zeg maar. Heeft niks met hormonen te maken bij mij. Snap je?

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben voor de zwangerschap gestopt met de preventieve medicijnen. De medicijnen tijdens een aanval heb ik nog wel gebruikt, tot het moment dat ik wist dat ik zwanger was.
    Daarna ook geen aanval meer gehad. Dus ik ben zo'n mazzelaar die geen migraine heeft tijdens haar zwangerschap.

In de tijd tussen de zwangerschappen bijna geen migraine meer gehad (heb geen pil meer geslikt).

5. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Het lag/ligt bij mij ook niet aan de hormomen, en een zwangerschap geeft idd geen garantie. Maar ik vond het het risico niet waard om die troep nog te slikken, en ik had echt flinke aanvallen van minimaal 2 dagen en verlammingsverschijnselen e.d. Klinkt allemaal heel cliche maar uiteindelijk is het het wel waard :) Hopelijk mag je snel zwanger raken zonder migraine ;)

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    @Lampie. Maar hoe deed jij het dan met je werk? Ik heb vandaag dus echt een rotdag gehad op m'n werk. Want ja, ik kon niks slikken om die migraine weg te krijgen...

7. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Dit is geen leuk antwoord, maar je kan niets anders innemen.
    Ik ben zelf CH patient en ik had voor mijn zwangerschap 960 mg Verapamil en 6 Imigran injecties per dag om een beetje normaal te
    kunnen functioneren. Helaas heb ik dit allemaal stop moeten zetten
    om zwanger te worden, wat mij veel moeite kost(en) want ik heb er
    gedurende mijn zwangerschap ook gewoon last van.
    CH en Migraine zijn wel twee verschillende dingen want ik kan gedurende mijn zwangerschap gebruik maken van zuurstofcilinders via de neuroloog om de aanvallen een beetje dragelijker te maken.

Sommige vrouwen kiezen bewust voor geen kinderen omdat het zwaar kan tegenvallen zonder medicatie te leven gedurende 9 maanden. En het moet ook verantwoord zijn natuurlijk. Ik wens je veel succes, en even je tanden op elkaar houden meid..je krijg er iets moois voor terug!

8. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ik heb normaal nooit migraine,maar sinds ik zwanger ben elke dag..
    Ben er al tig keer voor naar de dokter geweest maar hij wil me echt niks geven...Ben nu naar een vrouw geweest die voetreflex doet en dat helpt echt goed.
    Het is bij mij echt een hormonenkwestie,dus ik weet niet of het voor jouw helpt maar je kunt het altijd proberen!
    Succes groetjes Linda

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Sjonge, dat ik ook niet niks zeg! Ik weet niet precies wat CH is, maar het klinkt ook vrij 'zwaar'!

Maar mag je dan echt de volle 9 maanden geen medicatie slikken? Ik bedoel, ook niet na de eerste 3 maanden? Pff... Dat gaat zwaar worden... Idd. tanden opelkaar... :pale:

Maar goed, ik durf nu nà de eisprong ook niks meer te nemen (Paracetamol/Codeïne & Naramig). Eerst maar wachten tot ik weer ongesteld word of nog beter dat ik zwanger ben!

Ik mag trouwens wel van de gynaecoloog Propranolol blijven doorslikken. Maar goed, ook hier zijn de meningen over verdeeld. Gelukkig slik ik een hele lage dosering.

Vind het allemaal best moeilijk hoor..... om er voor te kiezen om me zo lang 'ellendig' te laten voelen... :( Maar goed, 't is voor een goed doel, zal 'k maar zeggen! :rolleyes:

Groetjes, Hanna76

10. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Daar heb ik ook mee gezeten hanna, weegt zwanger zijn op tegen 9 maanden niet functioneren. En je "mag" idd 9 maanden geen/weinig medicatie. Hier heb ik zelf ook flink mee gezeten want ik had zon 3/4 aanvallen van minimaal 2 dagen in 1 maand en als je dan niks mag pfff. De eerste maanden heb ik het er ook erg slecht mee gehad maar zoals ik al eerder schreef, sinds ik zwanger ben nog geen echte migraine gehad. Misschien een kwestie van geluk... En wat mijn werk betreft, dat was een kwestie van doorbijten, klinkt heel bot maar zo werkte het voor mij.

Je moet echt voor jezelf bepalen wat je wilt en hoever je wilt gaan. Hier is geen oplossing voor te vinden die geheel pijnvrij is.

11. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Nee, jammer genoeg niet...
    Eerst mijn NOD maar es afwachten; misschien pakt dat positief uit en zijn we al een stap verder in de tijd... :rolleyes:

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hanna, ik heb in het jaar voor ik zwanger werd wel echt de propranolol geminderd, en hier bleek het dus vooral de pil te zijn (met pil zeker wekelijks een aanval, zonder pil nog maar 1 a 2x per maand).

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hoeveel mg. Propranolol ben jij toen nog blijven slikken?
    Ik slik 'maar' 20 mg. Da's een half tabletje.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hanna ik slikte nog 1 (40mg) tablet per dag, dus ook makkelijk af te bouwen toen ik zwanger was.

15. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Maar jij bent er dus wel helemaal mee gestopt? Pas toen je wist dat je zwanger was of in de tijd daarvoor ook al?

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    vlak ervoor (denk dat het nog geen maand gescheeld heeft, en wij zijn ruim een jaar bezig geweest)
    Ik heb wel nog terwijl ik zwanger was (wist het nog niet) maxalt op, had zo'n vreselijke aanval.

17. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Mijn migraine is puur stress-gerelateerd en komt gelukkig nog maar 2x per jaar voor. Weet ik net dat ik zwanger ben, huppakee direct een aanval. Even een broodje gehad, twee paracetamol, een halve liter water en een halve dag in bed en ik was weer zo fit als een hoentje! Gewoon maar aan over geven!

Sterkte ermee!

18. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Ik had ook migraine tot aan het begin van de zwangerschap..is bij mij hormonn gerelateerd..Ik ben nu bijna 25 weken...en geen aanval gehad sinds die tijd..Dat kan bij jou dus ook,dat je geen last hebt tijdens een zwangerschap

Susi ;)

19. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Ik heb wel weer behoorlijk wat aanvallen sinds in zwanger ben.

Vorig jaar had ik preventieve medicatie...Hielp opzich goed, nadat ik eraan gewend was. Maar ik mocht de medicijnen absoluut niet slikken als ik zwanger wilde worden. Vorig jaar mei heb ik een klein expirimentje gedaan. Door te stoppen met de preventieve medicatie en de pil om te zien hoe het dan zou gaan. Het is 3 kwart jaar perfect gegaan, nog nooit had ik zo weinig aanvallen. Maar nu ik zwanger ben gaat het niet zo best. Ik maak ook grote kans om door de migraine mijn baan te verliezen vanwege de afwezigheid :(

Ik ben ook nog naar de huisarts geweest, maar ik mag per dag 4 paracetamolletjes slikken en ik moet naar de fysio, maar meer mag ik voorlopig niet :(

20. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Dat is vervelend Babylicious08! Ik heb vandaag ook weer flink last van migraine. Toch nog wel de hele dag blijven werken... maar 't was vanmiddag bijna niet te doen. :(

Helpen 4 paracetamollen bij jou wel dan? En moet je naar de fysio voor je migraine..? :(:

Groetjes, Hanna

Deel Deze Pagina