enorme buikkrampen 5 weken zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door jess84, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nu op 5 weken en heb aan het eind van de middag en avond vaak buikkramp aanvallen van 15 min. Zijn er zo'n 3 per dag. Zo heftig dat ik er misselijk van word en moet overgeven. Wie herkent dit? Ik heb verder geen bloedverlies. Je zit in een periode dat je niemand wilt vertellen dat je zwanger bent. Maar je kan er bijna niet onderuit zo. Want elke dag aanvallen is geen pretje. Ik neem wel paracemol. Dat is geen probleem?

iemand tips ???

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Paracetamol mag maar ik zou het zo min mogelijk doen.

De krampen kunnen van je darmen zijn; die zijn van slag door de zwangerschapshormonen. Weinig aan te doen helaas :(

Warme kruik, niet te vet/pittig eten.

3. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voel het echt boven het schaambeen.dus denk echt de baarmoeder...helemaal onderin de buik. Dat kunnen geen darmen zijn toch?

Ik eet zo gezond mogelijk. Groentes en fruit, genoeg zuivel en vezels.

4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ik heb geen idee. misschien verloskundigepraktijk bellen?

5. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Ik herken wel jouw verhaal, ik had zelf die periode ook echt pijnlijke steken met aanvallen. Zo erg dat ik soms op de grond opgerold lag, zwetend van de pijn. Het enige dat hielp was inderdaad paracetamol.

Uiteindelijk hebben ze bij mij op 7 weken een echo gedaan, ik was namelijk ook nog eens in het buitenland die periode. Op de echo zag alles normaal eruit. Wat de reden was is dus nooit achterhaald, wel is het vanzelf over gegaan. Het grote vermoeden is dat het bij mij de baarmoeder was die aan het veranderen was. Ze denken dit voornamelijk omdat mijn menstruatie ook altijd heel pijnlijk was zonder de pil.

Maar als je twijfelt altijd even bellen met je verloskundige, blijkbaar kan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gelijkaardig aanvoelen. Of een probleem met je eierstokken.

Veel succes!

6. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!

Morgen voor het eerst naar de gynaecoloog. Super spannend:D zit nu op 6 weken. Benieuwd wat hij/zij te zeggen heeft :)

Deel Deze Pagina