Zoals jullie zien ben ik op dit moment zwanger (heb alleen al 3 vroege miskramen gehad, dus ben erg bang dat het weer mis zal gaan) en nou vraag ik me wat dingen af over het bekende zwangerschapsmasker. Ik ben niet echt een zonaanbidster, maar lekker op een terrasje zitten o.i.d. bij mooi weer vind ik toch wel erg lekker. Bovendien vind ik het ook sneu voor mijn vriend als hij vanwege mij niet meer in de zon kan zitten. Ook gaan wij binnenkort trouwen en daarna op huwelijksreis naar Griekenland, zou toch wel erg sneu zijn als ik dan de zon moet vermijden. Is ook bijna onmogelijk op zo'n bestemming. Hebben jullie nog tips? Kan ik toch zonnen en me dan insmeren met een hoge factor? Zo ja, welke factor en welke zonnebrandcrème is geschikt voor tijdens de zwangerschap? Ik hoop hier snel (goed) advies te krijgen, maak me er toch wel zorgen over ondanks dat het niet gevaarlijk schijnt te zijn voor de baby en het meestal vanzelf weer over gaat. Alvast bedankt voor de eventuele reacties!
Factor 30 of hoger, royaal aanbrengen op gezicht en hals en dat echt regelmatig herhalen. Ik heb zonnebrandcreme van Biodermal speciaal voor het gezicht, niet goedkoop, maar errug fijn spul. Echt zonnen zou ik trouwens niet doen, je kan vast ook wel zorgen dat jij bv onder een parasol zit en je vriend ernaast in de zon. Eventjes lekker in de zon op een terrasje doe ik ook, maar in de volle zomer niet op het heetst van de dag.
@Purk: bedankt voor je reactie! Zal na de hopelijk goede echo eens op zoek gaan naar die Biodermal, betaal liever meer voor echt goede crème, dan minder voor mindere kwaliteit. Wat is eventjes? Kan inderdaad vast wel een parasol regelen bij het hotel en desnoods kopen we er één. Dus tussen 12 en 2 niet in de volle zon? Gelukkig zijn er vaak ook wel plekjes in de schaduw en als deze zwangerschap wel goed gaat dan heb ik het er natuurlijk ook meer dan voor over!
Als je je in smeert met een hoge factor kun je prima door in de zon lopen of wat straaltjes opvangen (al ken ik ook iemand die er erg gevoelig voor was en ook zonnecreme werkte dus niet) ik zou persoonlijk niet uren gaan 'liggen bakken'
Bij mij hielp smeren niet en In de schaduw blijven ook niet... Had bij geboorte van de tweede een chocolademelk snor en op mijn jukbeenderen plekken Maar goed nieuws, het trekt grote deels weer weg!
Idd niet de zonnepiekuren opzoeken en goed insmeren. Griekenland is wel erg veel zon. Toen ik ver in de zwangerschap was vond ik de warmte van de zon niet fijn. Van een paar ik x in de zon heb ik een hals vol kleine moedervlekjes overgehouden
Zal in ieder geval factor 50 gaan kopen en zoveel mogelijk onder parasols e.d. gaan zitten zodat ik het minste risico loop. Kan ook nog op jacht gaan naar een leuk hoedje. Maar de zon helemaal vermijden gaat natuurlijk niet, we willen ook uitstapjes maken en profiteren van het mooie weer. Zeker nu het om een huwelijksreis gaat.
Zou deze: Biodermal Sun Mil Gevh Spf50+ 150 ml nu slechts beter zijn dan deze Garnier Ambre Solaire Zonnemelk Sensitive F50+ 200 ml nu slechts Scheelt ontzettend in prijs en is allebei factor 50. Het enige verschil is dat de Biodermal speciaal voor het gezicht is...
Mijn huid reageert ontzettend op gewone zonnebrandcreme, het is te vettig ofzo, krijg er kleine bultjes van, dus ik gebruik die an Biodermal en ben daar erg tevreden over; niet vet, beetje matterend. Maar dus wel duur idd. Als je geen last hebt van gewone zonnebrandcreme, zou ik daar gewoon voor gan! Oh en ik had nog opgezocht; er wordt door dermatologen aangeraden dus echt royaal te smeren (hoeveelheid creme ter grootte van een goede druif voor je gezicht!) en dus vaak herhalen (iedere 1 a 1,5 uur als je in de zon bent). Zonnehoed is natuurlijk in Griekenland wel heel fijn, heb je altijd schaduw in je gezicht! Edit; ik heb deze trouwens: Zonverzorging gezicht? Kies voor zonnecreme SPF 50+ | Biodermal
Bij de Etos raadde die vrouw daar me de Vision factor 50 of nog zo'n ander soort merk aan (hadden zij op dit moment alleen niet), maar weet niet in hoeverre dat echt nodig is. Wat is er eigenlijk anders aan een zonnebrandcrème voor het gezicht t.o.v. gewone? Vind alleen de prijs van de Garnier wel heel fijn, scheelt wel heel veel geld. Ga zeker op zoek naar een zonnehoed en probeer gewoon zoveel mogelijk uit te kijken en niet te lang in de brandende zon te zijn. Heb/had jij deze trouwens? bol.com | Biodermal Zonne Fluide Gezicht - SPF 50+ - Zonnebrandcrème | Mooi en gezond... Edit: niet dus, wat is het verschil tussen deze en die van jou? Zie het al, die van jou is voor de gevoelige huid. Denk niet dat ik dat nodig heb, maar aan de andere kant beschermt die ook tegen pigmentvlekken en die andere volgens mij niet.
Ik ben nu 37 weken zwanger en heb sinds een maand een zwangerschapsmasker.. van de zomer toen ik net zwanger was kon ik echt niet tegen de zon, dus amper in de zon gezeten en ook nergens last van. Nu van sporadisch een winters zonnetje heb ik toch een masker. Ik vrees dat je er niks aan kunt doen
Is dit dezelfde als die van jou? bol.com | Biodermal Gevoelige Huid SPF 50+ - Zonnemelk | Mooi en gezond Zijn volgens mij meerdere varianten van en in dit geval is voor de gevoelige huid en water resistent wel fijn en handig.
Handig topic! Ik heb de laatste jaren door hormonale schommelingen elke zomer wel een licht masker gehad terwijl ik niet zwanger was. (Heel vervelend) Dik insmeren en hoedjes of petjes op, en niet te veel met mijn gezicht naar of in de zon hield het binnen de perken. Niet iedereen ontwikkelt een zwangerschapsmasker, maar er rekening mee houden is altijd goed natuurlijk! Op de huwelijksfoto's sta je vast nog zonder masker 😉
Ik denk dat je er aanleg voor hebt of niet... Ik heb afgelopen januari op vakantie in Aruba gesmeerd met factor 50, later met factor 30, gewoon in de zon gelegen met een extra handdoek over mijn buik en ik heb geen masker gekregen. Ook in de vorige zwangerschappen veel op het strand geweest, maar geen masker gehad. Ik zou zeggen, goed (blijven) smeren, hoed of pet op en vooral lekker genieten van je vakantie in Griekenland!
Hopelijk heb ik er dan geen aanleg voor! Zal me in ieder geval extra goed insmeren (regelmatig herhalen), een hoedje dragen en zo min mogelijk in de felle zon zitten/liggen.