Dames, Ik heb heel erg veel last van hooikoorts. VOrig jaar heb ik niks kunnen gebruiken omdat ik zwanger was. Nu geef ik borstvoeding en dacht dat ik wel pillen kon kopen. IK heb toen bij het kruidvat een doosje gekocht, maar thuis bleek toch, na het lezen van de bijsluiter, dat het OOK niet mag als je borstvoeding geeft. Iemand hier een idee wat je wel kunt gebruiken? Ik ben niet van de sprays en druppels. Ook heb ik ooit 'weegbree' gebruikt. Dat werkte goed. Kun je dat icm borstvoeding gebruiken? Ben al een uur aan het googlen maar kan er niks over vinden.
Heb je al op bv.com, medicijnlijst gekeken? Ik ben apothekersassisitent, morgen moet ik werken, zal ik dan even een en ander voor je uitzoeken?
Ik gebruik momenteel alleen oogdruppels van VSM als mijn ogen heel erg jeuken. Ik kon samen met de drogistmeneer niets anders vinden. En voor mij is dit op zich te doen nu; het is gewoon bij tijd en wijle veel niezen enzo. En ik draag buiten bijna altijd een zonnebril. Ik ben benieuwd of je nog wat anders vindt... dan hoor ik het graag.
Ik heb helaas niks kunnen vinden, op druppels en spray na, wat ik mag gebruiken. Ik lees dus even met je mee.
Hoi, Nou ik heb even de boeken erbij gepakt, en uiteindelijk een betrouwbare site gevonden waar alles op staat, kind kan de was doen. http://www.huidziekten.nl/zakboek/derma ... ctatie.htm Sederend= versuffend ( daar dus mee uit kijken) Dus Zyrtec ( merkloos: cetirizine) en Loratedine mag je gebruiken.( dit zijn tabletten) Qua neusspray en oogdruppel, Natriumcromoglicaat. Deze kan je los kopen bij drogist en apotheek. Middels recept worden ze niet vergoed,maar de kwitantie kan je wel als ziektekosten opvoeren bij de belasting.
Ik bemoei me er even mee . Ik heb heel veel last van hooikoorts, maar van mijn HA mag ik niets gebruiken qua pillen, het zou wiegedood kunnen veroorzaken. Hij heeft er nog overleg met een andere HA over gehad. Ik gebruik wel pollisan van A.Vogel, dat is homeopathisch. Groetjes, Elise
Wiegendood? Eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo. Maargoed, ik zal het eens bij mijn HA navragen. Ik zal iig het zekere voor het onzekere nemen en niks gebruiken.
Mijn kruidvat tabletten bevatten loratedine en in de bijsluiter raden ze het af. Op de site van bv.com staat weer wel dat het mag... pffff
Ja de kans is natuurlijk zeer klein, maar omdat alle middelen ook sederend werken gaat dat over in je bv en de kleine kan dan te vast gaan slapen. Het risico is klein, maar ik neem het niet. Ik heb trouwens wel een neusspray, Nasonex, die mocht ik wel, is alleen op recept. Maar ik vertel ook alleen wat mijn HA mij verteld, ik ga ervanuit dat hij het beter weet. Groetjes en sterkte met de pollen 8)
Dandelion; je huisarts heeft je dan gemeld, dat het dan de oude anti-histaminica betreft zeker? Die zijn sederend. Nieuwere middelen hebben dit niet.
Nee, hij wilde mij geen enkel soort anti-histamine geven. Ik vraag me af wat de huisarts van de TS erover zegt. Ik neem het risico iig niet.
Nou, ik volg jingels (en de medicijnenlijst op borstvoeding.com).... ik ben toch maar aan de loratadine gegaan. Was zaterdag de hele dag hondsberoerd van de hooikoorts en dat is ook niks. Ik neem nu 's ochtends en 's avonds een half tabletje en dat geeft mij zo'n verlichting! Voor de zekerheid zal ik morgen m'n HA even bellen, om te checken hoe die erover denkt. Mocht je echt géén antihistamine willen gebruiken, kun je Prevalin Protect proberen. Dat is een soort verstuiver met mentholpoeder voor in je neus, dat legt een afschermend laagje over het slijmvlies en zou zo de aanmaak van histamine moeten voorkomen. Ik geloof dat het mij wel hielp, maar doordat ik al een loopneus had, moest ik ieder half uur opnieuw snuiven en was binnen anderhalve dag het hele flesje al leeg. Maar dit middel is in elk geval veilig!
Ik gebruik zelf Cetirizine tabletten en Beclometason neusspray. In overleg met huisarts kon het prima in combinatie met bv.