Ik weet niet zo goed of het hier thuis hoort...maar het gaat niet over zwanger worden, of de wens daartoe dus vandaar Als puber ben ik de microgynon 30 gaan slikken...op zich beviel deze goed, ik was wel veel moe maar weet dat aan mijn drukke leven. Toen ik stopte omdat man en moi een kindje wouden, merkte ik dat ik me echt stukken beter voelde, spontaner, gelukkiger en energieker. Na de bevalling heb ik er voor gekozen om wel weer aan de pil te gaan maar dan een lichtere (microgynon 20)..dit ging een tijdje prima, maar nu heb ik weer hetzelfde en eigenlijk nog erger, ben gewoon regelmatig doooodelijk vermoeid. Zijn er meer mensen die dit herkennen?? Zit er nu over te denken om te stoppen met de pil, kijken of ik me beter voel (en we gaan andere voorbehoedmiddelen gebruiken). Overigens heb ik bewust niet gekozen voor een spiraal destijds omdat ik door een nogal heftige bevalling even geen 'polonaise' aan mijn lijf wou Maar zijn er mensen die de (echt lamlendige) vermoeidheid herkennen?
jahoor, hier het zelfde verhaal... van de mic. 30.... ik voelde me echt mij zelf niet meer enzo... toen ben ik gaan bedenken wanneer dat was begonnen en dat was toen ik samen was met mijn huidige man, maar toen ben ik ook begonnen met de pil. dus twee keuzes, man de deur uit of pil de deur uit.... ik heb gekozen voor de pil.... en ik voelde me ook echt veel beter! minder moe, meer energie enz.... dus bekend verhaal....
Ik ben ook moe. Zeker in de week voordat ik ongi moet worden ik slik ook deze pil de 20. Zou het echt kunnen komen door de pil die vermoeidheid? Is het bij elke pil zo?
Hier hetzelfde probleem. Toen ik de pil nog had was ik veel moe, futloos, soms ook echt depri.. Sinds dat ik gestopt ben met de pil voel ik me lichamelijk en geestelijk veel beter.. Ik vraag me soms wel eens af of die pil eigenlijk wel zo goed is voor je lijf!
ik heb ook het idee dat het door de pil komt.. en zal best zo zijn.. weet je hoeveel hormonen daar in zitten? Heb ook altijd de mic 30 gehad, maar nu de diana pil.. maar nog steeds moe...
Yep, hier ook! Ik dacht eerst dat het kwam van mijn anti-epileptica, maar toen ik stopte met de pil voor onze kinderwens, voelde ik me geweldig. Inderdaad gelukkiger, vrolijker en veel minder moe. Een paar weken na de zwangerschap was ik weer begonnen met de pil. Dit leverde veel problemen op met mijn epilepsie. Op aanraden van de neuroloog ben ik sinds vorige week gestopt met de pil. Nu maar condooms. Ik hoef geen hormonen meer in mijn lijf. En ik ga me weer steeds beter voelen! Liefs
Hier ook herkenbaar, alleen slik ik geen pil, maar heb een Mirena.. Zit er dus ook over te denken om dat ding er maar uit te laten halen, want de hele tijd zo moe zijn en een algeheel gevoel van je belabberd voelen is ook maar niks.. Niet te vergeten een libido van -30.. En dan.. Ja, condooms heeft vooral vriendlief een gruwelijke hekel aan, pil begin ik niet weer aan, dus misschien een koperspiraaltje.. En anders heeft vriendlief gewoon niet zoveel keus
de pil is gewoon rommel hier dezelfde ervaring maar toch weer aan de pil begonnen ivm hevige menstruaties. Hoe verloopt jullie cyclus zonder de pil? hier dus erg en ben dus op zoek naar hoe ik de bloedingen kan verminderen. iemand tips? (bv voeding of homeopatie)