Nu sinds een paar dagen ben ik erg duizelig, de ene keer als ik net wakker ben en uit bed wil, maar ook gewoon midden op de dag?? Iemand ook gehad en wat doe je ertegen?
Ik herken het niet, maar weet wel dat dit met verschillende dingen te maken kan hebben. Misschien een te laag ijzergehalte, lage bloeddruk of lage suikerspiegel? Als het aanhoudt is het misschien goed om je bloed te laten onderzoeken en je bloeddruk te laten meten... Om je ijzervoorraad aan te vullen zou je appelstroop op brood kunnen eten en er zijn ook genoeg groenten waar veel ijzer in zit. En als je daar dan citrusfruit bij eet of citrusdrank (sinaasappelsap bijvoorbeeld) stimuleer je de ijzeropname ook nog. Als je bloeddruk laag is zou je wat dropjes kunnen eten (niet perse zoute drop, het gaat om de zoethoutwortel in drop, die werkt bloeddrukverhogend) of ontbijtkoek/speculaas. Is je suikerspiegel laag dan zou je vaker op de dag wat moeten eten (kleine beetjes tegelijk en dan wat vaker wat nemen ipv 3 keer een grote maaltijd). succes, hoop dat je je snel beter voelt.
Ik ben ook even duidelig geweest in t begin. Gewoon ook zomaar uit het niets. Ik ben gewoon rustig gaan zitten of even gaan liggen tot het over was.
bedankt voor jullie reacties. Het is nu al een dag of 3, de eerste 2 dagen trok het wel weg nadat ik goed wakker was, maar nu is het de hele dag al en heb soms echt het gevoel dat ik flauw ga vallen. Ik heb gewoon normaal gegeten vandaag.
Ik was altijd heel erg duizelig ten tijde van het gebruik van de pil. Ook tijdens mijn zwangerschap kwam dit weer terug (blijkbaar heeft het bij mij met hormonen te maken, want als ik niet aan de pil ben/zwanger ben heb ik er geen last van). Wat mij hielp was iets eten voordat ik uit bed ging en eigenlijk altijd iets van dextro bij de hand hebben voor als ik de duizeligheid weer op voelde komen.
Ik herken het. Had er last van bij mijn eerste en nu ook bij de tweede zwangerschap. Ik had het voornamelijk wanneer ik onder de warme douche stond, had dan echt het gevoel dat ik onderuit zou gaan. Bij mij komt het omdat ik een lage bloeddruk heb. De vk adviseerde me om op zo'n moment even met mn hoofd tussen mn benen te gaan zitten of in ieder geval even rustig t gaan zitten. Ook helpt het vaak om even iets zouts te eten.
Het hoort er wel bij hoor, heb het zelf ook af en toe, gister zelfs in de auto dat was een beetje eng. Maar er gaat nu extra bloed naar de kleine toe, en het moet allemaal wat harder werken, daardoor kan je een duizelig gevoel hebben. Ook een hoge of lage bloeddruk of een laag ijzer gehalte kunnen hiermee te maken hebben.
Ik heb er ook last van bij mijn eerste zwangerschap had ik het niet.... 14 feb heb ik een afspraak dan weet ik misschien iets meer m,b,t, mijn bloeddruk
Hier ook last van duizeligheid, een "te snel opstaan" gevoel, zie sterretjes en soms wordt ook t ook wel een beetje zwart voor m'n ogen, heel vervelend. Ik heb nu een lage bloeddruk (55/120) maar had t in t begin van m'n zwangerschap ook al. Ik eet of drink dan even iets, dan is t zo weer over.
hm, meer die het herkennen dus. De 20ste wordt mn bloeddruk gemeten, ben benieuwd. Hoe het nu met mn ijzer is durf ik niet te zeggen, maar bij de vorige zwangerschap was die perfect, sowieso, maar voor een zwangere vrouw helemaal.
Hey collega-mama! Ik herken precies wat je beschrijft!!! Herken dit niet uit mn vorige zwangerschappen, ben nu pas 4,5 week maar zelfs de kleinste dingetjes in huis kosten me de grootste moeite!! Terwijl ik idd gewoon normaal eet elke dag!! Hoe gaat het nu met jouw duizeligheid ?? xx
Hey Tulip, Ik ken het gister begon het de hele dag een raar gevoel wat hoofdpijn. ik wou gisteren de aardappels schillen toen ik heel erg duizelig werdt wit voor de ogen en dacht dat ik ging flauwvallen. trillen deed ik ook erg. vandaag ook nog wat duizelig maar nu wat beter dan gister. groetjes
Hier ook af en toe duizelig,soms s´ochtends,of s´middags.Dan drink ik of eet ik even wat.dan gaat het alweer wat beter.en dat in de eerste maand
Hier ook last van gehad. Ik ben zw vitaminen gaan slikken van Solgar en ging me daarna beter voelen, minder duizelig. Wie weet helpt het bij jou ook.
Hey Tulip, Hier ook veel duizelig sinds ik zwanger ben. Maar bij de vk vorige week bleek dat ik iets te lage bloeddruk heb, dus dat het waarsch. daar door komt. Ze raadde me aan (niet te veel) drop te eten, en verder ijzer rijke dingen. Zit zelf aan de appelstroop op brood, en dat helpt prima. Verder eet ik ontbijtkoek, af en toe chocolade, veel fruit, veel water drinken.. en zo gaat het laatste dagen wat beter.