hallo allemaal.. alsjeblieft help mij. ik heb een half jaar vrijwilligerswerk gedaan in afrika, daar heb ik een hele leuke jongen ontmoet en we hebben 2 weken geleden (2 weken naar mijn ongesteldheid) onbeschermde seks gehad, meerdere keren. maar goed ik ben nu 5 dagen te laat met mijn ongesteldheid.. ik heb last van pijn in mijn onderbuik, ben steeds erg misselijk en als ik eet wil ik overgeven.. nu heb ik meerdere zwangerschapsteseten gedaan, volgens 1 ben ik zwanger en volgens de andere 10 ben ik dat niet.. maar nu las ik ergens dat alcohol gebruik invloed heeft op het resultaat van een zwangerschaptest, en ik heb de laatste 6 dagen nogal behoorlijk wat gedronken.. mijn vraag is nu ben ik toch zwanger?? ik ben ontzettend bang want ik ga aanstaande zaterdag terug naar nederland.. alsjeblieft reageer! groetjes, Nomsa
Ik heb geen idee van de kwaliteit van testen in afrika? Kun je daar niet naar een dokter voor een test?
tja, ik weet eigenlijk niet op welke manier alcohol de test beinvloed, maar ik zou zeggen positief is positief... wacht anders nog tot vrijdag en test nog een keertje. als je echt zwanger bent, zal je dan zeker positief testen... succes ermee!
Ik zou dan in NL nog maar eens testen met een betrouwbare test, je kunt daar nu toch niet zoveel.. Weet niet of het welkom is of niet, maar sterkte in ieder geval.
Ik zou het idd even afwachten totdat je weer in Nederland bent en dan een nieuwe test doen. Zolang je daar zit kun je toch niks doen. Succes meid
Ik zou voor de zekerheid voorlopig even geen alcohol meer drinken. Als je 5 dagen over tijd bent, zou je eigenlijk wel met elke test positief moeten testen. Probeer het nog eens met ochtendurine, daar zit de hoogste concentratie hcg (=zwangerschapshormoon) in. Waar zit je in Afrika? Een beetje in de bewoonde wereld met betrouwbaar testmateriaal? Hoe sta je tegenover deze mogelijke zwangerschap?
ik zit in zuid afrika, en ja ik weet niet zo goed wat hier betrouwbaar is en wat niet.. hoe ik tegenover de mogelijk zwangerschap sta, is best moeilijk.. want ik ga natuurlijk terug naar nederland en me vriend blijft hier.. ik weet niet zo goed wat te denken, als ik zwanger ben dan houd ik het wel.. maar ben echt ontzettend bang. hoe kan ik ook aan me ouders vertellen dat ik zwanger ben van mijn vriend in afrika, heb ze 6 maand niet gezien!
In 6 maanden kan een hoop gebeuren en een zwangerschap zit in een klein hoekje. Ze zullen het vast wel begrijpen en je steunen waar ze kunnen als het zo is dat je zwanger bent.
Ik kan me indenken dat jij je zorgen maakt. Zoals Jewe zijn: op dit moment kun je niet zoveel doen. En juist dan ga je piekeren. Als je niet zwanger blijkt te zijn, zal het vast een hele opluchting voor je zijn! Als je wel zwanger bent, heb je straks nog tijd genoeg om vanalles te regelen. Je ouders zullen misschien in eerste instantie niet heel blij zijn, maar het heeft geen zin om je daar nu al zorgen om te maken. (Makkelijker gezegd dan gedaan: want hoe zet je dat gevoel uit?) Heb je dit met je vriend besproken?
ik zou idd wel ff testen hier als je terug bent.. uhm ben je allang met die jongen en heb je je ook samen met hem op andere dingen laten testen? heb zelf bijna een nare ervaring gehad met een afrikaanse jongen wat gelukkig wel goed afliep maar had hiv van hem kunnen hebben opgelopen.. en in afrika komt het veel meer voor, vandaar dat ik het vraag
we gaan al 5 maanden met elkaar, en we hebben ons op alles laten testen voordat we onveilige seks hadden.. maar god, ik word gek hier, me vriend wil op het moment niet met me praten, ik heb het hem vandaag verteld, en hij zegt gewoon dat ik niet zwanger ben en dan begint die over iets anders of loopt die weg.. bedankt voor alle reacties..
pfff nou lekker ben je er dan mee dat hij dan wegloopt denk je dat hij dat ook doet als blijkt dat je echt zwanger bent? wat ga jij eigenlijk dan doen? ga je dan weer terug naar afrika mocht hij het wel graag willen of blijf je hier en probeer je hem hierheen te halen, wat geloof mij ,heeel lang kan duren en veel stress met zich meebrengt,, heb zelf een ex uit afrika en het is zwaar heel zwaar maar als je van elkaar houd dan kom je erdoorheen hoe moeilijk ook..
Welk merk test was positief? En welke was dat ?? De eerste en daarna 10 negatief of eerst 10 negatief en daarna positief ? Wanneer is je laatste test geweest ?
ik heb sinds maandag elke dag een test gedaan.. maandag en dinsdag waren ze negatief, woensdag was die postief, donderdag (vandaag) heb k er 3 gedaan, waarvan 1 positeif en 2 negatief.. die zwangerschapstesten hier hebben geen merk.. ze zijn ook super goedkoop nog geen 2 euro.. dus ik weet niet of zel betrouwbaar zijn..
Fijn om te horen dat jullie allebei getest zijn, Nomsa. Dat was één van de zorgen die als eerste door mijn hoofd schoot toen ik je verhaal las. De reactie van je vriend in niet leuk. Blijkbaar weet hij zich ook geen raad met de situatie en steekt hij zijn kop in het zand. Was de positieve test toevallig met ochtendurine en de negatieve met urine later op de dag?
ja de positieve test was met ochtend urine, die ik later heb gedaan waren niet met ochtend urine.. maar ik kan niks eten! vandaag liep ik naar huis en liep gewoon te kokhalzen op straat! ook ben ik 2 keer flauwgevallen van de week.. maar mischien komt het ok wel allemaal van de stress, van het afscheidnemen enzo.. ik ben echt radeloos! ik heb echt zoveel symptonen, heb de hele dag dit rare brandende gevoel in me keel, en dan heb ik in eens vette honger, maar zodra ik 1 hap eet ben ik weer vol.. een oow tegenwoordig heb ik elke dag zin in patat! en ik heb ontzettend veel puistjes, die heb ik anders ook nooit..
Lieve Nomsa, ik denk dat je er inderdaad vanuit moet gaan dat je zwanger bent. Waarschijnlijk is het nog heel pril, als je positief test met ochtendurine maar nog later op de dag. (Of de testen daar zijn minder gevoelig dan hier.) Ik zou je graag geruststellen, maar ik weet niet hoe. Ik kan je alleen een virtuele knuffel geven! De kwaaltjes die je hebt, passen bij een zwangerschap maar inderdaad ook bij stress. Waarschijnlijk is het in jouw geval een combinatie. Hoe moeilijk het ook is: probeer goed voor jezelf te zorgen meid! Binnenkort ben je thuis en dan kun je samen met je ouders uitvogelen wat je gaat doen. Kleine beetjes eten helpt tegen de misselijkheid. Kies gewoon dingen uit waar je op dit moment wel zin in heb.
pff... wat een verhaal. het uitblijven van je menstruatie en 2 posi testen lijkt mij duidelijk. je kan niet positief testen als je geen HCG in je hebt.. heel veel sterkte meid!