Anti D injectie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Zomersproetjes, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomersproetjes

Zomersproetjes Niet meer actief

Tijdens en na mijn zwangerschap heb ik een Anti-D injectie gekregen omdat ik resus positief ben. Nu heeft mijn zorgverzekering (FBTO) deze 1e prik in rekening gebracht (let wel €325,- [​IMG] ). De 2e injectie welke ik na mijn bevalling in het ziekenhuis heb gehad, heb ik nooit iets van teruggehoord via mijn zorgverzekering of via het ziekenhuis. Wie weet of deze injectie vergoed wordt door mijn verzekering ( ik had vorig jaar een aanvullende verzeking gezinsplanning). €325,- euro voor een injectie is wel heel erg veel!

Wie heeft hier ook een injectie gehad, wat kostte die en werd deze vergoed.

Hetzelfde geld voor reguliere bloedonderzoeken welke ik moest laten doen tijdens mijn ZS. Moesten jullie deze betalen?

2. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Zo raar! Ik kreeg alles vergoed! Wel erg veel geld. Heb ook anti d injectie gehad maar nooit een rekening gekregen.

3. Zomersproetjes

Zomersproetjes Niet meer actief

@ Isis: Ook bij FBTO?

4. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Nee dat niet, bij interpolis. Of ik moet de rekening nog krijgen...

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik ben verzekerd bij CZ (met aanvullend 'gezinnen'-pakket) en heb de rhesus-prikken wél vergoed gekregen.

Het standaard bloedonderzoek krijg ik niet vergoed, of nou ja... het valt onder het eigen risico. Maar aangezien ik dat eigenlijk nooit opmaak, moet ik het altijd zelf betalen. Stel dat mijn eigen risico dus wel 'op' zou zijn, zou ik het wel vergoed krijgen.
    Volgens mij is het relatief normaal dat je je standaard bloedonderzoek zelf moet betalen.
    Qua rhesusprikken weet ik het eigenlijk niet, heb er nooit over nagedacht omdat ik ze vergoed kreeg :)

Anders even bellen met je verzekering? Tis idd wel een hoop geld!

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier geen rekening gehad hoor, vind het ook raar. Deze vallen toch onder een basisverzekering?

7. Bri

Bri Niet meer actief

Deze prikken zijn volledig vergoed, maar (uiteraard) alleen als je zelf rhesus NEGATIEF bent. Ik neem aan dat het in het stukje van TS niet goed staat, die prik krijg je nl niet als je positief bent. Volgens mij klopt het dus echt niet dat je hem zelf moet betalen, lijkt me een foutje van je verzekering.

Overigens is € 325 voor een injectie idd veel geld, maar deze prikken zijn nu eenmaal waanzinnig duur. Die vloeistof groeit niet aan de bomen, zeg maar, maar wordt met ingewikkelde (en kostbare) processen gewonnen uit bloed van donoren met verhoogde antistoffen.

8. alien

alien Niet meer actief

#8 alien, 28 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2011
    Dat die prikken duur zijn klopt inderdaad. Wat Bri ook al zegt.

Ik heb er 2 tijdens de zwangerschap gehad en 1 erna en heb er ook geen rekening van gezien dus zou er ook zeker even achteraan bellen!

9. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Hier verzekerd bij azivo aanvullend en allebei vergoed gehad nooit wat van gehoord.

10. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een zorgverzekering bij izz en alleen het basispakket.
    ik heb bij mijn 1e en 2e allebei de spuiten vergoed gekregen..

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook gewoon vergoed.
    Ik heb er maar een gehad, want zoontje was ook negatief. Sowieso helemaal niks van de vk of het ziekenhuis teruggezien.

Ik zit bij IZZ aanvullend.

12. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Friesland vergoed ze ook gewoon ook de bloedonderzoeken.
    Zelfs het bloedonderzoek dat mijn vriend kreeg omdat er antistoffen in mijn bloed zaten.

Deel Deze Pagina