mijn zoontje grijpt steeds naar hetzelfde oortje, of dit nou gewoonte is of dat er daadwerkelijk gelijk iets aan de hand is vraag ik me dus af. als hij speent doet hij het ook, zou hij jeuk hebben (heeft nog wat eczeem maar ook aan het andere oor) verder oogt hij heel tevreden... groetjes sim
Hoi Sim, mijn zoontje heeft toevallig net een paar weken lang pijn in z'n oortje gehad door een verstopte bijholte die zorgte voor druk op het oor. Maar dat merkten we duidelijk omdat hij het uitkrijste terwijl hij naar zijn oortje greep.
Meestal is dat een teken dat kindjes moe zijn! Let maar eens goed op, vaak is het zo dat ze daarna in slaap vallen! Mijn meisje doet dat namelijk ook en vrij vaak daarna valt ze in slaap of ze gaat huilen omdat ze zo moe is en moet ik haar even helpen in slaap te krijgen! Tenzij het natuurlijk een andere huil is, maar denk dat je dat wel vanzelf door hebt dan en in zijn geval is hij tevreden dus als het eerste wel zijn dan!
Nu ik je toch spreek, ff offtopic: Ik heb in je album zitten kijken en vraag me nog steeds af wat nou "she" voor jullie betekend, wat staat getattoeerd op jullie armen (of is dat te persoonlijk)!?!
nee hoor, mag je vragen s is de voorletter van mijn naam, h van mijn man en e van mijn dochter, samen staat het voor she (mijn dochter, een grote reden van ons trouwen en een belofte dat we als gezinnetje verder gaan)
Je kunt vd zekerheid even langs de huisarts gaan. Maar idd de meeste kindjes doen dit als ze moe zijn.
De meesten doen het idd als ze moe zijn maar Lotte deed het ook als ze oorpijn had. Signalen die zij gaf: - Aan oortje trekken - Met hoofd schudden Als het een externe oorontsteking was rook ik een bepaalde geur uit haar oortje. Bij middenoorontsteking is het bijna niet aan het oortje te ruiken, bij haar werd dit veroorzaakt door ontstoken neusamandel en dan gaf het weer een vieze geur uit haar neus/keel. Ik dacht ook dat het kwam door verstopte holtes totdat mijn HA vertelde dat een kind pas holtes, dus ook bijholtes ontwikkeld op het 12e levensjaar..