Nierstuwing :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door WonderZonnetje, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WonderZonnetje

24 jul 2011
    73
    0
    0
    Hallo meiden

ik wilde even mijn verhaal kwijt om te kijken of er nog meer vrouwen zijn die zich herkennen in mijn verhaal en mij misschien tips kunnen geven.
    ik ben op dit moment 23 weken zwanger en toen ik net 22 weken zwanger was kreeg in midden in de nacht ineens onwijze pijn in me zij. De volgende dag was de pijn zo erg dat me huisarts mij direct doorstuurde naar het ziekenhuis voor een echo van mijn nieren.
    in het ziekenhuis aangekomen bleek op de echo dat ik erge nierstuwing had van mijn rechternier, ik werd direct opgenomen en kreeg een infuus om te kijken of er missschien een niersteen dwarszat maar na een heel weekend wachten kwam het er op neer dat ik nierstuwing heb doordat mijn baarmoeder mijn urineleiders dichtdruk waardoor de nier zijn afvalstoffen niet kwijt kan en daar heb ik die pijn van.
    nou wilde ze in eerste instantie een dubbele j catheter plaatsen, dit is een buisje van nier naar blaas maar de arts zei dat hij dit alleen als laatste redmiddel wilde doen omdat het geen fijne behandeling is en het soms niet eens werkt en o,mdat ik nog maar 22 weken ben dus mocht ik uiteindelijk naar huis om te kijken of de pijn uit te houden is en mischien minder word.
    nou ben ik nu anderhalve week thuis en ik heb wel pijn maar het is best dragelijk met zo af en toe een paracetemol maar dit is wel als ik helemaal niks doe, zodra ik bijvoorbeeld even ga wandelen of even boodschappen ga doen word de pijn erger en val ik bijna flauw.
    nou zit ik dus thuis en ik kan helemaal niks doen, nou is mijn vraag of meer vrouwen dit hebben meegemaakt en wat jullie hebben gedaan?
    mijn man wil dat ik het ziekenhuis bel om de catheter te laten plaatsen omdat hij zegt dit kan je niet tot 40 weken zwangerschap volhouden maar zelf wil ik dit eigenlijk niet omdat ik het eng vind:(
    maar om zo nog 17 weken thuis te zitten zie ik ook niet zitten want ik kan natuurlijk ook niet meer werken, graag hoor ik van jullie!

liefs anne

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Jemig, wat balen zeg! Ik ben deze week met hetzelfde wakker geworden, maar gelukkig is het bij mij na een dag weggetrokken. De VK vind wel dat ik het in de gaten moet houden.

En of je de katheder moet nemen, dat is natuurlijk erg persoonlijk, kan het zijn dat het kindje nog gaan draaien en de stuwing minder wordt?

Veel sterkte!

3. mymommy

mymommy Lid

20 jul 2011
    92
    1
    6
    student
    het warme Koeweit
    Ik ben nu 21 weken zwaner, en ik heb al ruim twee weken hier ook last van. In mijn rechterzij krijg ik behoorlijke pijn s'ochtends. En vooral als ik uit bed stap en bij het optrekken van mijn benen. En bij het plassen voel ik de druk nog steeds aan de rechter kant. Ik ben hier mee niet naar een arts geweest want ik heb het niet de hele tijd,en ik dacht misschien is het niet ernstigs. Maar heb al die tijd al het gevoel dat het misschien mijn nier kan zijn. Toch kan ik de pijn wel uithouden tot het over is. Is het denken jullie mijn nier?

4. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    mijn vriendin heeft dat gehad.
    Ze had zelfs een ontsteking. Bij haar is dus onder plaatselijke verdoving een buisje geplaatst. (was geen pretje)
    Bij haar was het zo erg dat ze met 26 weken weeën kreeg, omdat haar lichaam in opstand kwam tegen de ontsteking.
    Na het plaatsen van het buisje voelde ze zich direct weer prettiger. Een aantal maand later is het buisje weer weggehaald. Want dat kan niet eeuwig blijven zitten? Het is weggehaald toen ze nog zwangerschapsverlof had. Mocht daarna gelijk weer naar huis.
    Ze heeft haar zwangerschap niet helemaal afgemaakt helaas, met 31 weken zijn haar dochters (ze was zwanger van een tweeling) geboren. Maar alles gaat verder prima, de meisjes zijn alweer bijna een half jaar oud.

5. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb bij mijn vorige zwangerschap nierstuwing gehad maar op het einde, met een week of 36 en ik ben ingeleid om die reden met 39 wk. de pijn kan ik me nog goed herinneren en was gelijk na de bevalling weg. veel sterkte, hopelijk valt het allemaal mee met het eventueel plaatsen van een catheter.

6. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ik heb het helaas bij m'n zwangerschap van Jayden ook gehad. Vanaf 19 weken begon het en heeft tot einde geduurd. Meerdere ziekenhuisopnames:(. Uiteindelijk ook de dubbeljcatether geplaat (hels was dat) en na enkele uren er weer uitgehaald. M'n lichaam accepteerde het niet. Heb nog nooit zoveel pijn gehad als toen. Zelf toen die eruit was ging ik kapot van de pijn. Ik kon niet meer en uiteindelijk hebben ze me volledig plat gespoten. Ik ben nu 14 weken zwanger en sinds een week alweer last van m'n nier:$. Ben zo bang dat die aanvallen weer komen. Ik weet in ieder geval wel dat ik nooit van m'n leven meer zo'n dubbeljcatether laat plaatsen. Heb er echt een trauma van. Maar goed dat is voor iedereen anders natuurlijk. Zijn ook vrouwen die er wel baat bij hebben. Ik hoop voor je dat het uit te houden is met de pijn die je nu hebt. Heel veel sterkte meid.

Liefs Sharmila

7. sunny03

sunny03 Actief lid

16 feb 2009
    144
    0
    0
    ik heb in mijn eerste zwangerschap nierstuwing gehad met 20 weken, ik heb toen een nefrocatheter gehad dit is catheter ingebracht in mijn rechternier zodat die leeg kon lopen, ik heb deze ook maar 2 dagen ingehad omdat mijn lichaam dit niet kon verdragen kon mijn tenen nog niet bewegen zo'n pijn en ind ik doe liever bevallen, het heeft me op zich wel geholpen want mijn nier is voor een deel leeg gegaan.
    ik heb toen gedurende mijn zwangerschap buscupan en 8 pcm per dag moeten slikken en daar ging het wel mee, ik was heel beperkt en had ook veel pijn gedurende de zwangerschap maar niet zo'n pijn als de nierkolieken.
    ik wou dat ik je positiever nieuws kon geven maar helaas.
    daarbij moet ik je wel vertellen ik kon niet meer werken ook niet toen ik medicijnen had.

ik was toen der tijd heel bang dat die dosis medicijnen schade aan mijn kindje zou geven maar dit is niet gebeurd en mij werd verteld dat die pijnen ook niet goed waren voor het kindje ind voor vroeggeboorte kan weeen opwekken.

ik zou het nogmaals bespreken of er geen andere opties zijn of eventueel medicatie, de kans is aanwezig dat de beeb van je urineleider afgaat (gaat draaien en dan is het weg), maar neem dit wel serieus want het kan blijvende schade aan je nieren geven en dan ben je verder van huis.

mocht je nog vragen hebben kun je me altijd pb'en

8. WonderZonnetje

24 jul 2011
    73
    0
    0
    hi meiden

wat super dat jullie gereageerd hebben!
    de pijn verschilt een beetje per dag, de eene dag is het erger dan de anderen dag en als ik bijvoorbeeld even wat gedaan heb is de pijn weer erger.
    ik heb morgen een afspraak bij mijn verloskundigen en wil het dan ook even met haar bespreken want ben er wel heel onzeker over want ik lees dus heel veel over dat die catheter helemaal niet werkt en dat het veel pijn doet maar ik vraag mij af of zo thuis zitten met pijn ook niet schadelijk is voor mijn meisje.
    dus ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen, als ik er aan denk dat ik nog 17 weken thuis moet zitten word ik echt gek. word nu al gek.
    dankjullie wel voor jullie steun
    sunny: zou je het nog overwegen om ooit weer zoon catheter te nemen of gewoon uitzitten>?

liefs anne

Deel Deze Pagina