Ik ben morgen alweer 9 weken. De angst dat het misgaat wordt met de dag kleiner, hebben jullie dat ook? Ondanks dat je dit gevoel normaal tot 12 weken zou "moeten" hebben. Heb nu gewoon sterk gevoel dat t goed blijft gaan, uiteraard blijft de echo straks weer met 12 weken erg spannend.
Ik begreep dat die 12wk grens nog gebaseerd is op 'vruuger' toen kreeg je met 12wk pas de 1e echo. Lekker genieten!
Haha ja klopt vanaf 10 weken schijn je nu al veilig te zijn. Volgens mij word tussen 9-10 de placenta ingenesteld, en neemt de taak over van t vruchtzakje. Dus bij 10 weken was ik echt opgelucht! Nu na wat bloedverlies wat onzekerder maar komt door n laag liggende placenta. Dus gelukkig onschuldig.
Nee ik ben er nog onzeker over. Omdat ik met 11+5 pas mijn eerste echo had. Omdat ik niet eerder kon wegens omstandigheden. Leeg vruchtzakje. Ik ben nu weer zwanger en heb maandag mijn eerste echo ik ga op van de zenuwen probeer er niet aan te denken maar lukt niet altijd erg vervelend
Ik was pas blij toen ik voor het eerst het hartje had gehoord bij deze zwangerschap(pas met 15+5 weken voor het eerst gehoord). Vorig jaar een miskraam gehad met 9+2 weken zwangerschap. Toen ik zwanger van onze dochter was wist ik gewoon dat wij toen in december ouders gingen worden en hebben we met ruim 6 weken zwangerschap al een ledikant en commode bij IKEA gekocht. Ben nu dus veel angstiger deze zwangerschap. Ook een paar keer bruin bloedverlies gehad in deze zwangerschap.
Ja snap ik heel goed, ik was ook zo zenuwachtig Maar heb nu 2x (1 met 6 wkn en 1 met 8,5) het hartje zien kloppen en een gegroeid vruchtje .
Hier doen ze pas echo net 12 weken, gelukkig ook echt precies de 12de week in geboekt voor echo. En ja hier ook minder onzeker dan dat ik was, voel gewoon dat het goed zit. Dus zo niet dan komt die klap waarschijnlijk dubbel aan, maar hoe kun je er niet positief mee bezig willen zijn toch?
Ik ben onzeker geweest tot 14 weken. Ik ken iemand die op 14 weken nog een miskraam heeft gehad ondanks een goede echo op 8 en 12 weken. Nu, ik heb wel altijd vertrouwen gehad in mijn vruchtje. Ik had meer schrik dat mijn lichaam het niet aankon. Met mijn bloedingen, lage progesteron en serieuse pijn in mijn bekken... Maar ik denk als je voelt dat je vruchtje/embryo oke is, dat je geruster mag zijn! Ik geloofde in mijn gezonde embryo en kijk, ik ben 19 weken en voel het serieus goed bewegen! Ik zou zeggen vertrouw erin en je kindje en lichaam zullen zich zo goed voelen!
Ik herken je gevoel wel Ben er natuurlijk nog niet en kan nog alle kanten op,maar ben al verder als vorige x. Ik heb 6 nov de eerste echo met 8,5 week,dus erg spannend. Hoop zo dat alles goed zit en dat we geen slecht nieuws krijgen. Dan gaan we denk pas echt genieten.
Ik snap je gevoel! Ik ben maandag 12 weken en heb dan weer een echo, daarvoor al een aantal goede echo's gehad met mooi kloppend hartje (ook gehoord) en goede groei. Mijn laatste echo (de termijnecho) heb ik 1,5 week geleden gehad, en toch ben ik ontzettend zenuwachtig voor de 12 weken echo. Dit is mijn eerste kindje en omdat ik zo graag wil dat het goed gaat en ook doordat iedereen er op hamert dat het tot de 12 weken mis kan gaan ben ik er , ondanks de goede echo's, toch erg onzeker over en ontzettend zenuwachtig. Toch mag je er vanuit gaan dat het goed gaat wanneer je een goed kloppend hartje hebt gezien en het allemaal goed groeit! Het blijft hoe dan ook spannend allemaal! Ik denk zelf dat ik pas echt kan gaan genieten als de echo maandag wederom goed blijkt te zijn.