ik wil heel graag borstvoeding gaan geven als ons kindje straks geboren is. nu ben ik zelf wel een control freak en ik weet als ik precies weet wat ik moet doen en wat ik kan verwachten een stuk rustiger ben. nu komen er nog voorlichtingsavonden in het ziekenhuis dus daar wil ik naartoe en ik wil ook graag een boek aanschaffen over de borstvoeding. mijn vraag is: hebben jullie daar ook een boek van en welke raden jullie aan?
Dit! En ook het 'handboek borstvoeding' van La leche league!! Wil trouwens even zeggen, super dat je je wilt informeren maar eens je kleintje er is, is 'control freak' zijn écht niet handig meer...
En ga vooral ook naar bijeenkomsten van VBN of LLL. De kwaliteit van bijeenkomsten in ziekenhuizen is niet altijd je van het.
ja, het boek van Stefan Kleintjes! En bel gerust LLL en VBN op! Goed van je dat je je er zo op voorbereid. Ik heb toen ook bij de kraamzorg gevraagd om iemand die zeeeeer kundig was in BV te sturen. En idd ik ben/was ooke en controlfreak, maar laat dat alsjeblieft los, anders geniet je veel minder. Dit was mijn ervaring. Geniet van je zwangerschap en straks van je kleintje!
De boeken die Elke zei, idd. En je vragen kun je stellen (of opzoeken) op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding en het borstvoedingsforum.
Ik had ze beiden uit de bieb meegenomen en ik vond die van La Leche League minder dan die van Stefan Kleintjes En controlfreak zijn: dat leer je vanzelf wel een beetje af, maar niet helemaal hoor Ik zie controlfreak zijn ook niet als iets uber negatiefs