Mijn dochter heeft het afgelopen jaren een aantal dingen uit de tiptoi serie gekregen. Bv het detective spel, het leesspel en het wij leren engels boek. Het engels boek wordt het meest mee gespeelt. Oa door mijn zoon van bijna 3! (die heeft hem inmiddels ook wel stuk gelezen) Nu zit ik er aan te denken om hem voor zijn verjaardag in september of met de feestdagen het boerderij boek cadeau te geven, maar de lastige vraag is dan, geef ik hem een eigen pen ja of nee?? Helaas zijn ze er niet in verschillende kleuren (gemiste kans als je het mij vraagt) dus ze zouden dan 2 dezelfde hebben? Wie heeft ook de tiptoi en hebben jullie 1 of 2 pennen??
Toevallig net de tweede besteld! En zetten straks alles op beide pennen, dan maakt het volgens mij niet uit wie welke gebruikt toch?
Ik heb 1 pen voor 3 kinderen, werkt prima. Maar wij kopen überhaupt geen dubbel speelgoed, ze kunnen prima delen en op de beurt wachten.
Als ze er allebei veel mee spelen zou ik ieder een eigen pen geven. Wij hebben het ook, maar ze spelen er allebei zo weinig mee, dat een tweede pen overbodig is.
Als ze inderdaad er vaker tegenaan lopen dat ze tegelijkertijd spelen, dan zou ik er nog eentje kopen. Je kent je kind zelf het beste, toch? Maar in ons geval ook niet nodig, ze spelen er af en toe mee (en juist op dat moment willen ze natuurlijk allebei), maar kunnen gerust om de beurt. Wij hebben ook alleen 2 boeken en een puzzel.
Ik vind tip toi overigens prima geschikt om samen mee te spelen/werken. Het geluid is gewoon luid, er kunnen meerdere kinderen meeluisteren, en de boeken zijn interactief genoeg om samen mee bezig te zijn. De puzzels al helemaal
Wij hebben 2 tiptoi pennen en zeker 6 losse boeken / puzzels etc er bij. Wordt heel veel mee gespeeld. Alle inhoud staat op beide pennen. Maar mijn kinderen spelen er vaak mee, en willen dan vaak allebei met wat anders uit deze serie spelen. Vandaar een tweede pen via markplaats gekocht.