Moe, maar blijven babbelen in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lux, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 11 maanden. Ze gaat meestal prima slapen, maar de laatste dagen weet ik niet wat er aan de hand is en hoe ik erop moet reageren.
    Tot nu toe ging ze dus vlot slapen. Wilde ze niet, dan liet ze dat ook duidelijk merken (huilen). Nu de laatste dagen leg ik haar in haar bed als ze moe lijkt (oogjes wrijven, jengelig), maar dan begint ze in haar bedje te babbelen! En dat kan wel een uur, twee uur doorgaan als ik ze laat doen! Ze wordt niet boos of verdrietig, ze blijft gewoon spelen en babbelen.
    Ik heb al vanalles geprobeerd: ze laten doen (dan blijft ze bezig), ze eruit halen (dan zit ze binnen het kwartier terug in haar oogjes te wrijven), boos worden (dan huilt ze even, maar begint dan weer te babbelen), ze vroeger slapen leggen, later, het maakt precies allemaal niet uit!
    Wat doe ik hiermee? Ik ben wel blij dat ze blijkbaar best wel een gelukkig kindje is in haar bed, maar handig is het niet! Is dit weer zo'n fase? Of is er meer aan de hand?
    Alvast bedankt voor jullie ervaringen!

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Sprongetje? Er is er een met 11 maanden :)

Dochter doet dat ook altijd met sprongetjes. Veel minder slapen terwijl ze het heel hard nodig heeft. Ik ga er verschillend mee om, als ze ligt te beppen in bed dan laat ik haar lekker liggen, want slaap je niet dan rust je toch. Als ze echt chagrijnig wordt en gaat huilen dan haal ik haar er wel uit, gaat ze nog maar even spelen beneden.
    Met de 11 maanden sprong wilde dochter 's avonds niet meer slapen, echt knettervervelend werd ze er van. Toen haalden we haar er maar weer uit, kwam ze beneden met zó'n dikke grijns en heeft ze zitten spelen, helemaal blij en vol energie. Het was toen 22:00 geweest :D

Is vanzelf over gegaan :)

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Als ze er geen last van heeft zou ik er van genieten. Lekker toch dat gebabbel:)

4. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    :) Die sprongetjes toch! Heb ze net uiteindelijk ook maar laten doen, na een tijdje begon ze een beetje te jammeren en plots was het stil :) Na 50 minuten weliswaar...
    Dan maar hopen dat het snel vanzelf overgaat!
    Bedankt voor je reactie!

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik gok op een fase. Die van mij wordt volgende week 1, en die ligt nu weer elke keer heel boos in bed. En die stopt niet tot je hem er uit haalt. Heel vermoeiend.

6. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, vind het ook best lief, dat gebabbel, maar soms lijkt ze er dan uiteindelijk over te gaan, of valt ze 's avonds veel te laat in slaap, waardoor ze 's ochtends weer moe is...

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh heel herkenbaar! Dochter heeft weleens 1,5 uur liggen kwaken en kraaien in bed! Ik dacht toen: nou nog even en dan haal ik je eruit. En opeens was het stil en sliep ze nog even 2 uur!

8. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebakje, dat lijkt me idd ook heel vermoeiend... Ik hoop dat het bij jou ook snel terug beter gaat!
    Boos wordt ze niet, ze blijft net heel lief (dat lachje als ik de kamer in kom...) :)

9. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, Noonoo, komt me helemaal bekend voor!

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn dochter doet dat ook, alleen is ze pas 3 (!) maanden! Ligt uitgebreid te kletsen in haar bed (en overal elders ook) en valt soms even een kwartier in slaap om vervolgens weer kletsend wakker te worden. Gelukkig blijft ze redelijk vrolijk met het slaaptekort. Toch zou ik wel willen dat ze wat meer sliep, want ze is soms wel moe.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook zo! We laten haar dan lekker en halen haar als slapen niet lukt uit bed zodra ze het zat is. Ik stoorde me eraan dat ze niet sliep maar zij had de grootste lol met zichzelf! We zitten vaak beneden te bulderen van het lachen om haar :D

12. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die kletskousen toch! Hopelijk babbelen ze later ook zo leuk als we samen op een terrasje zitten! :)

13. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, weer zo typisch: Net leg ik haar in bed, en denk bij mezelf 'Pff blijf maar babbelen, ik ga het me deze keer echt niet aantrekken.' En natuurlijk slaapt ze net nu na 5 minuten geluidjes maken al in... Typisch!! :-D

Deel Deze Pagina