Even snel een vraagje , Tussen kwart voor 6 en kwart voor 7 krijgt meneertje zijn fles . We hebben nexium gekregen . 10mg op een dag . Maar snap er niks van ! Moet het voor de voeding of na de voeding hoe werkt dit ? Wil het bij zijn volgende fles gaan doen dus hoop op antwoord En na hoelang werkt het ? Alvast bedankt !!
heb geen idee wat t is maar bel even de apotheek die kunnen t je zo vertellen als je snel bent ze zijn toch tot 5 open ??? hier tenminste wel of bel je HA nog ff
niet in de fles doen je hele fles gaat er naar smaken en als hij het niet lust drinkt hij dus ook zijn fles niet op . Nexium kan je het beste op een nuchtere maag geven dus voor de eerst fles. wij moeten 2 x daags 5 mg geven en wij losse dit op in het water 6 ml en wachten tot het iets dikker is en doen het dan in een spuitje en spuiten het in zijn wangzak. doordat het wat dikker is kan hij het moeilijk uit zijn mond doen. hier heeft het wel even de tijd nodig gehad om te werken de nexium neutaraliseert het maagzuur waardoor de slokdarm de gelegenheid krijgt om te genezen. dit duurde bij ons ongeveer een week ! Let opNexium geeft paarsen/ roodachtige vlekken in kleding , ook wanneer ze spugen kan het iets paarzig / rood zijn .
Wij hebben toen ook geen uitleg gekregen. Wij deden de nexium klaar maken in een borrelglaasje, en dan ongeveer 20 minuten voor zijn eerste fles op laten zuigen vanuit de 1-2-3 speen stand 3.
Wij gaven het voor de ochtend fles. 1 zakje per dag. Je hebt een speciaal medicijn flesje en dat werkte perfect.
Bedankt voor jullie reacties ! bedankt voor de tips . Heb nu de helft gegeven voor zijn fles . En morgen ochtend de andere helft Hij vind het heerlijk haha Hij lijkt gelijk geen last meer te hebben . Hij krijst niet ! En we hebben voor het eerst tegenlijk kunnen eten ik en mijn vriend . En me kleine man lekker in de wipstoel Kan dit wel zo snel werken ?
Officieel is het 15 ml. water en dan het zakje 10 mg. erin. Als je dus 2x daags geeft. 7,5 ml. water en een half zakje.
Je moet geen halve zakjes geven en de rest bewaren hoor! Gewoon het hele zakje oplossen met de aangegevn hoeveelheid water en de helft geven. De rest weggooien! Hier houd de apotheek rekening mee bij het recept. Maar moet je 10 mg per keer geven of 2x 5 mg? Want als je te weinig geeft doet het niet veel.
Heb je dit niet na gevraagd bij de ha of de apotheek? Het beste is om nexium ong een kwartier voor de voeding te geven, want hij vormt een beschermlaag in de maag, tegen maagzuur.
Inderdaad! Ik wil je toch adviseren om terug te gaan naar de apotheek en te vragen om instructies. Medium geef je langdurig, en het is belangrijk te weten waar je op moet letten, wanneer je en hoe je de dosis moet verhogen, en dat je geen geopend zakje mag bewaren. Je moet het ook in precies aantal cc's water oplossen, vandaar dat je altijd volledig zakje moet oplossen.
Ik heb gister om kwart voor 6 nu de helft gegeven . Ik zal dit zakje weggooien . Kan ik nu morgen ochtend gewoon starten met elke ochtend 1x een heel zakje ipv 2x een half zakje ? Moet het zelf betalen 40 euro per maand . Dus om nou de helft weg te gooien . Gooi nu dat halve zakje natuurlijk weg . Maar kan ik vanaf morgen gewoon dus een heel zakje in een keer geven ? Een kwartier voor de voeding ? De apotheek wist niet hoe of wat bij baby's stond alleen uitleg voor oudere kinderen en volwassene . De ka heeft het met pijn in moeite gegeven dus hoef ik ook niet veel van te verwachten .
Ik denk dat je nu eenmalig moest betalen, maar daarna krijg je het vergoed. Dat was hier ook zo. Oe oud is je kindje en hoeveel weegt het? Want ze houden geloof ik 1 mg per kg aan om mee te starten. Maar ik zou toch echt even de kinderarts of apotheek bellen om te vragen hoe het nu zit.
Melisa , bedankt . Hij weegt 6,8 kg en is 10 weken . Haha het is een flinke jongen . Ik doe het nu gewoon zo . Ik maak het aan met 10ml water . (op de verpakking staat 15ml? Maar de apotheker zei 10 ml . Ze snapte er zelf niks van alleen voor volwassenen snapte ze het . En dan zuig ik het op in het spuitje en spuit ik de helft er uit . En de andere helft geef ik dan . En dan Savonds gewoon weer een nieuw zakje , en weer de helft . Is dat goed zo ? Bij de apotheek hadden ze totaal geen verstand en de ka was er op tegen zei zelfs dat het bewezen niet werkt bij kinderen maar dat ze het alleen voorschrijft om van het gezeur of te zijn . Dus zei geeft toch vreemd advies "kijk maar wanneer je het geeft en in 1 of 2 etappes " . Heb ik lekker veel aan .
Melisa , fijn om te horen dat het toch vergoed wordt . 40 euro is niet erg maar als ik steeds de helft weggooi wordt het dan dus 80 .
De instructie op het pakje klopt, die zou ik aanhouden! ga gewoon naar je huisarts en bespreek het daar. Je moet zoveel aangemaakte mg per kg gewicht geven, dat staat geloof ik in de bijsluiter. volledig zakje aanmakem, even laten staan, kijken hoeveel hij per dag mag hebben obv zijn gewicht (zie bijsluiter), en dat geven. wij hebben het ook 1x per dag gegeven.
Adi , Bedankt voor je advies . Hielp het om het in 1x te geven ? Hij heeft Savonds veel last en sochtends . Wil het nu rond 9 uur geven (sochtebds) maar helpt het dan Savonds nog wel ? Hier is de gebruiksaanwijzing echt op volwassenen gericht . Maar ga even kijken . Aachh wat een lieve drieling (moet het even zeggen haha)
Als het goed is heb je hier twee spuitjes voor gekregen.Je moet 15 ml water in een glas doen en dat mengen met een heel zakje poeder. Goed roeren en 7,5 ml opspuiten. Dit geef je vanuit het spuitje aan je kleintje of je doet het in een papspeen of medicijnenflesje. Mijn baby kreeg het met 3,5 maand pas voorelkaar uit het spuitje te drinken. Als je het met het spuitje doet in de wangzak spuiten ivm verslikken. Wat je overhoudt gooi je weg. Dit blijft maar een half uur goed dus heb je niets meer aan!! Als jou 2 x een half zakje is voorgeschreven doe je dit dus 's ochtends en 's avonds. Ga niet lopen rotzooien met halve zakjes. Het is belangrijk dat je kleintje de juiste hoeveelheden krijgt met zo'n zwaar medicijn. Het is normaal dat je de eerste x zelf betaald. Daarna wordt het vergoedt. En ja, het kan gelijk werken. Deed het bij ons ook.
Tessa , Bedankt voor je advies . Ik heb het inderdaad zo gedaan 7,5 aangemaakte nexium de rest weggegooid en vanavond weer 7,5 aangemaakte . De kinderarts zei niet eens of ik het in 1 of 2 keer moest geven , moest ik zelf maar weten . In een keer wordt geen succes ben al echt even bezig met de helft . En aangezien hij echt sochtends zijn ergste piek heeft en Savonds . Hij weegt 6800 , en is 10 weken . Zijn reflux is niet in hele erge maten dus niet heel veel krijsen . Savonds vaak . En overdag krijsend wakker worden dat houd dan niet zo lang aan. Maar voorderest een vrolijk mannetje . (de mate van zijn reflux scheelt per dag) . Maar is gelijk 2x 7,5 aangemaakte nexium niet heel veel ? Hij is nog zo klein !