pff zit er doorheen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sil1, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Goeie avond meiden,

Zoals in mijn vorige verhaal, ben ik opgenomen geweest met weeën en 1cm ontsluiting met 26 weken.. ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen in het LUMC in Leiden. Ik heb weeenremmers gekregen en prikken voor de longrijping.
    Ik ben nu al een tijdje weer thuis vanaf 5mei..
    Maar nu slaat de angst weer toe.
    Soms weer harde buiken, maar de laatste twee dagen felle pijn en irritant gevoel vanuit mijn rug en boven benen, continu moe, maar niet kunnen slapen..
    En het gevoel in me vagina soort drukkend gevoel of er iets kan knappen en ik weet me geen houding te geven, vooral het gevoel in me vagina is zo vervelend soort klappend gevoel van luchtbelletjes weet het echt niet anders uit te leggen.
    En het komt vaak savonds opzetten, en dat houdt de hele avond en nacht aan ook dat zeurende pijn vanuit mijn rug.

Morgen mag ik voor controle bij de gynaecoloog.
    Maar misschien hebben jullie dit meegemaakt of weten jullie me gerust te stellen.. ik ben zo bang dat ik morgen bij de controle hoor dat ik misschien meer ontsluiting heb gemaakt.. of wat dan ook, en ondertussen ben ik op echt op van de (zeurende) pijn

Bedankt alvast meiden.

2. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Wat naar en onzeker allemaal, heb helaas nog geen zwangerschap mee mogen maken, dus weet niet hoe het allemaal werkt.

Ik hoop dat je kleintje nog lekker een paar weken blijft zitten.
    Veel succes morgen en hopelijk geen ontsluiting er bij gekregen !

Liefs!

3. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik zou niet weten wat de pijntjes betekenen maar ik wil je wel veel sterkte toewensen en hoop dat je morgen een goede controle hebt.

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Sterkte komende tijd en morgen. Hopelijk blijft je meisje nog lang bij je zitten.

5. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hallo,

Ik heb heb ook te maken gekregen met een dreigende vroeggeboorte. Weeenremmers en longrijping met de hoop steeds verder te geraken. Ook hier had ik in bepaalde weken alleen maar angst. Angst bij elk pijntje en elk krampje. De pijn die je beschrijft kan ik niet echt thuis brengen. Maar ik denk/hoop dat het gewoon ongerustheid en angst is. In een normale zwangerschap heb je ook kwaaltjes maar geef je hier minder aandacht aan. Het is gewoon echt een verdomd moeilijke tijd en je moet je zelf er echt doorsleuren... Ik vrees dat niemand je angst kan wegnemen maar als ze je goed opvolgen en je hebt inmiddels een termijn van 28 weken gehaald komt het vast en zeker goed met je kleintje. De baby is goed voorbereidt door de longrijping en de premature weeen willen daarom niet zeggen dat je te vroeg bevalt. Ik heb op 27 weken prematuren weeen gehad en kijk naar mijn banner. Woensdag al 39 weken... Zoals je ziet hoeft het daarom niet te betekenen dat je vroeger bevalt. Het enige advies dat ik je kan geven is leef en denk van dag tot dag. Elke dag erbij vanaf 28 weken is een dag gewonnen een dag dat je baby sterker is! Ik probeerde me met vanalles bezig te houden. Ik heb een deken gebreid voor de baby en armbandjes gemaakt. Ik hield een uitgebreid dagboek bij. Zo kwam ik de dagen een beetje door. Nog 2 weekjes en je hebt de mijlpaal van 30 weken behaald! Komt vast allemaal wel goed!!
    Dat je het moeilijk en zwaar hebt is normaal in deze situatie. Ik duim mee voor je dat de controle goed is. Veel liefs en vergeet niet de liefde van een toekomstige mama is zo sterk voor haar baby dat je uiteindelijk alles aankan!

6. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Wat een ontzettend mooi stuk geschreven door Mijn Xander! En daar sluit ik me volledig bij aan!

Ik wil je even heel erg veel succes wensen bij de controle vandaag, en ik hoop dat je meisje nog lekker een tijdje bij je blijft zitten!

7. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    Succes vandaag bij de gyn. Ken je gevoel van angsten etc. Geef t aan bij ze en laat vooral ook je klachten weten Misschien dat ze er iets mee kunnen!
    Laat je weten hoe t was?

8. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Bah wat naar en een onzekere tijd. Wilde je even veel succes wensen bij de gyn vandaag! Ik duim voor je in ieder geval.

9. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Bah, wat een spannende tijd waar je doorheen gaat. Ik sluit me volledig aan bij MijnXander. Ook voor mij herkenbaar om zo'n tijd door te maken (heb van 21-30 weken bedrust gehouden) en ook ik inmiddels 35 weken. Hopelijk mag dat voor jou ook zo zijn!
    Ik zou idd al je klachten benoemen. Mogelijk zijn het gewone zwangerschapsklachtjes, maar voor hetzelfde geld is er wel iets gaande en dan kunnen ze het direct checken en je hopelijk geruststellen. Gelukkig inmiddels 28 weken en met de dag nemen de kansen voor je kleintje toe!

Wat ik je wel nog als tip zou willen geven: als je dingen voelt die echt anders zijn dan je eerder hebt gevoeld of waar je je zorgen over maakt, dan hoef je echt niet tot je volgende controle te wachten, ziekenhuizen zijn 24 uur per dag bereikbaar en dan kunnen ze telefonisch inschatten of het zinvol is om even langs te komen voor een check. Hoe eerder je erbij bent als er wel iets verandert, hoe beter. Elk uur telt dan. Dus bij zorgen de volgende keer gewoon bellen, daar zijn ze voor. En hebben ze mij ook altijd op het hart gedrukt.

Laat je weten hoe het gegaan is bij de gyn? Ik duim voor je!

X Bee

10. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Bij de gynecoloog ging het goed.
    Ik mag er ook gelukkig blijven.
    Voor mijn gevoel beter, want ik vindt dat de verloskundige al die tijd niet goed geluisterd heeft naar mij.
    Ik moet aankomende vrijdag weer op controle.
    Sinds gister ochtend continu harde buiken met soms hele felle er tussen, die ik ook met wat blazen weg moet puffen.
    Ik probeer dit aan te kijken tot vrijdag gaat t meer pijn doen ga ik bellen.
    Lig nu al weer twee dagen op de bank.

Deel Deze Pagina