moe, moe en nog eens moe

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eva33, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met de iphone vanuit bed even een vraag. Ik ben nu 7.5 week wanger en zo ontzettend moe. Nu heb ik reuma, dus ben zoiezo sneller moe maar weet nu echt niet meer wat normaal is. Kom rond negen mijn bed uit, slaap altijd even tussen de middag, maar nu dik 2,5 uur en ben om acht uur gewoon weer op! Vind het zelf een beetje stom dus ben benieuwd hoe jullie je voelen.

2. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Oh, heel herkenbaar. Ook met een middagdutje kun je me 's avonds om half tien opvegen. Echt irritant, maar als het goed is duurt het maar even :)

3. Maudje

Maudje Actief lid

2 nov 2006
    141
    0
    0
    Ik ben ook erg moe....eigenlijk al de hele zwangerschap (pas 11 weken hoor). Maar ik heb niet de tijd om tot 9 uur te slapen of tussen de middag te slapen. Ik moet voor mijn werk 4 dagen in de week om 6.15 uur opstaan en ik heb al 2 kids dus die laten mij ook niet echt uitslapen. Ik probeer gewoon op tijd naar bed te gaan en ik ga ervan uit dat na volgende week stukken beter zal gaan. Ik neem overigens wel 2x per dag floradix. Dat is op natuurlijke basis en heb ik op advies van mijn vk gekocht. Het heeft mij tijdens de zwangerschappen iedere keer goed geholpen om redelijk fit te blijven.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Vooral tijdens mijn eerste zwangerschap was ik het eerste trimester echt zooooo moe. Ik werkte toen 32 uur p/w en rond een uurtje of 3 kon ik gewoon bijna niet wakker blijven. Laat staan als ik na mijn werk naar huis reed met de auto. Het was gewoon gevaarlijk, want ik kon echt zowat niet wakker blijven. Bij mij werd het vanaf 13/14 weken beter.

5. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Ook hier nog steeds vreselijk moe.
    Ik werk gewoon hele dagen, maar zodra ik thuiskom staat vriendlief eten te koken en slaap ik voor het eten een half uurtje. En dan na het eten kan ik ook zo 2-3 uur slapen en dan gewoon weer tussen 22.00 - 22.30 naar bed tot de volgende ochtend 6.00 - 6.30.

Stel je er niet op in dat het met 12-13 weken beter moet gaan, want dat gaat dan erg tegenvallen. Ik ben iemand die het eigenlijk van mezelf niet verdragen kan dat ik zo doodmoe ben, dus had me erop ingesteld dat het veel beter zou gaan na 12-13 weken, maar niets is minder waar.

Heel veel sterkte ermee!

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    werd met mij met een week of 14 beter.. rust lekker uit, je lichaam werkt hard nu, je hebt het verdient!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, hier ook erg moe! Mn vorige zwangerschap ging ik ook na het werk slapen voordat ik ging koken, was toen echt kapot! Nu moet ik toch optijd uit bed voor mn dochter en ook overdag gunt ze me geen rust. Ik ga graag even een dutje doen als zij ook haar middagdutje doet maar dan wordt er in huis helemaal niets gedaan dus ik dwing mezelf ook wel vaak wakker te blijven. Dan ben ik rond etenstijd echt op hoor!

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Pfff wat was ik moe! Kwam om 5u uit mijn werk ging naar bed om de volgense ochtend weer te werken.
    Mijn vriend checkte soms of ik nog wel wakker werd!
    Week 14 was t extreme eraf maar met week 25 had ik pas weer mijn oude ritme trug

9. Vriendinnetje87

4 nov 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!!! Ook ik was/ben erg moe.. Ik merk dat het nu met 13,5 week iets beter gaat, krijg iets meer energie maar het houdt niet over.. Gewoon aan toe geven en je rust pakken.. Het is voor een goed doel denk ik dan maar ;)

10. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was de eerste 16 weken van mijn zwangerschap ook voortdurend moe. Heb alleen maar gewerkt, gegeten, geslapen en gedut op de bank.... Verder niets!
    Had ook een lagere bloeddruk toen dan later in m'n zwangerschap mischien dat dat er ook wat mee te maken heeft gehad maar ik herken het gevoel zeker!

11. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    uhmm.... bij mij verdween het helemaal niet!!!! bij de eerste wel maar nu... ik ben echt al bijna 39weken DOOD en DOOD moe elke dag. vooral nu op het einde wordt het alleen maar erger en erger. de was doen is al te veel gevraagd, heb nergens puf in. echt niet leuk! wil mijn energie weer terug! ik slaap daarom al mijn hele zwangerschap smiddags 1 of 2 uurtjes als het kan. mijn dochtertje slaapt sinds een maandje niet meer smiddags maar of papa is thuis of ze gaat dan maar ff naar opa en oma. moet ik wel zeggen dat ik vanaf week 30 snachts ook niet meer goed slaap (pijn met liggen van die zware buik blablabla..)

zo, dat was even geen positief verhaal vanaf hier maar bij de meeste (echt waar!) gaat die moeheid weer weg

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik herken het ook, van de eerste keer en nu weer ook al is het nog pril. Bij mij heeft het wel lang aangehouden, ben met 20 weken al minder gaan werken, maar dat is bij de meeste mensen niet zo hoor. Probeer als het kan idd je rust te pakken en je dagen goed in te delen. En schroom niet om de papa wat meer aan het werk te zetten;)

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Week 12 en 13 heel erg gehad!

Opstaan om 0830 (plassen en honger!) om 1230 tot 1600 slapen, koken, eten, en om uiterlijk 2130 in bed liggen,anders konden ze me opvegen.
    Dag erop kon ik zo weer tot 0800/0900 slapen, :cool:

Gelukkig maar 2 weekjes gehad.

Deel Deze Pagina