Zoon wil niet meer poepen, want poepen is vies..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mellbee, 6 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo langzamerhand een beetje met onze handen in het haar.. We zijn goed op weg met het zindelijk worden: zoonlief geeft aan dat hij moet plassen en liep tot voor kort zonder luier rond. Dat ging prima. Totdat hij moest poepen. Hij heeft een paar keer in z'n broek gepoept, helemaal geen probleem natuurlijk. Ook absoluut niet moeilijk over gedaan. Op het potje/wc vindt ie lastig en nu heeft ie bedacht dat ie helemaal niet meer wil poepen. Hij heeft nu sinds donderdag niet gepoept (poept normaal zeker één of twee keer per dag). Hij heeft er nu duidelijk last van en klaagt over 'pijn in m'n buikje'. Ook is hij de hele tijd in beweging om maar 'weg te rennen' van het probleem. We hebben van alles al geprobeerd. Cadeautjes gegeven en beloofd, stickerposter, bij hem zitten en handje vasthouden, juist niet bij hem zitten, luier weer aan, boekjes lezen en veel laxerende producten te eten geven (denk aan pruimen, Roosvicee Laxo, sinaasappelsap etc). Het lijkt er ook niet om te gaan dat de ontlasting nu te hard is geworden, maar meer om het feit dat hij gewoon niet WIL. Hij zegt dat hij poep vies vindt, het stinkt.
    Heeft iemand de gouden tip? Het maakt mij nu helemaal niet meer uit waar hij gaat poepen, als hij maar gewoon weer gaat poepen..
    Bedankt alvast!

2. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Er even helemaal geen aandacht meer aan geven? Gewoon het eventjes niet met hem over poepen hebben, niet meer opnoemen en hem niet er toe zetten. Ik zeg maar wat hoor, weet het ook niet zo goed, maar als je het poosje laat rusten, dan gaat ie hopelijk wel weer poepen. Het moet er toch een keer uit..
    Sterkte ermee in ieder geval, lijkt me frustrerend!

3. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL

Dankjewel! Dit is best lastig, aangezien hij het de hele tijd over z'n zere buikje heeft en vaak roept 'poep moet weg!'. Lastig hoor. Wil hem zo graag helpen, maar geen idee hoe.

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    En nog eens goed uitleggen hoe het werkt. Dat de poep ook uit je buik moet ?
    Poep wat " leuker" maken..
    Kijken naar dieren die poepen.. bij de kinderboerderij de keuteltjes van een geitje en de paardepoep.. " Kijk iedereen poept ook dieren "
    Het boek " over een kleine mol die wil weten wie er op zijn hoofd gepoept heeft " lezen
    bol.com | Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft, Werner...
    Poepen weer zo leuk als kan maken

5. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou erg fijn zijn idd als het weer 'gewoon' en 'leuk' wordt.. Zoonlief ligt al de hele middag op de bank te miepen. Wil ook niet eten, want ja hij zal wel vol zitten... Al met al geen pretje. Ik ga zo even naar dat boek kijken, dank voor de tip!

6. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boekje besteld! Lijkt me inderdaad erg leuk én handig! Thanx

7. susy26

susy26 Niet meer actief

Mis geen aandacht aangeven... dat t dan weer " vanzelf" gaat

8. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit kan wel een serieus probleem zijn. ik zou toch proberen een afspraak te krijgen bij de poeppoli in je ziekenhuis.

9. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem toch aan dat je dan eerst een bezoek gebracht moet hebben aan de huisarts? M'n man gaat morgenvroeg met hem naar de huisarts namelijk...

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ja dat moet i.d. via je huisarts

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit lijkt me geen reden om meteen mee naar de poeppoli te gaan hoor, heel normaal dat kinderen poepen op de wc/potje lastig en eng vinden.

Ik zou wel even naar de huisarts gaan om te zorgen dat hij nu wel snel kan poepen en niet volledig verstopt raakt. Haal ook de druk eraf; luier aan, niet continu over poepen praten, laat 'm ontspannen (bv tv aan als hij daarbij kan ontspannen). Misschien kan de huisarts een klysma voorschrijven, maar je wil ook niet dat dat traumatiserend wordt natuurlijk...

12. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
  13. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een beetje hetzelfde probleem.
    Mijn dochtertje (hoewel wat jonger) heeft ook besloten om nooit meer te poepen.
    Roosvicee, pruimen, kiwi's enz bracht allemaal geen zoden aan de dijk...
    De poep moet echt bijna vloeibaar zijn om uit die kleine koppige billetjes te geraken... Wij zitten nu, op advies van kinderarts, aan de Macrogol gedurende enkele weken. Dat is een vrij onschuldig laxeermiddel dat voor meer water zorgt in de darmen.
    Ik wil je vooral waarschuwen: maak niet de fout door te lang te wachten. Als de poep te lang wordt opgehouden, kunnen er in dat lichaampje gevaarlijke complicaties ontstaan.
    Het langste dat wij gewacht hebben was 5 dagen, maar dat verschilt van kind tot kind natuurlijk...
    Succes!

14. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, wat vervelend dat jullie meisje het ook zo lastig voor zichzelf maakt... Echt naar!
    Zoonlief heeft inmiddels gisteravond terwijl ie in bed lag (in z'n slaap?) gepoept. (en enorm veel geplast, luier kon het niet aan). Hele bed, kind, dekbed etc nat, maar hij is er in ieder geval vanaf. Was ook duidelijk erg opgelucht. Het is hier nog nooit langer dan vier dagen opgelopen.. Steeds als we op het punt staan om naar de dokter te gaan, begint ie spontaan weer te poepen. Ik hoop dat er vandaag nog wat komt, man wat een gedoe. Ik vind het zo enorm vervelend voor hemzelf!
    Succes ook met jullie meid! Ik hou me vast aan het feit dat dit soort dingen meestal 'een fase' zijn en dus ook weer voorbij gaan..

15. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een superleuk boekje Supi!!!! Bedankt voor de tip!!

Deel Deze Pagina