Hier is vast al eens over geschreven maar het is lastig terugzoeken dus verwijs me vooral naar bestaande topics als het ergens al uitvoerig besproken is! Het verhaal is kort, ik heb een koperspiraal en voorzover ik kan voelen zit die helemaal op z'n plek. Toch ben ik zwanger geworden. Gelijk het ziekenhuis gebeld (daar ga ik altijd heen met spiraal gerelateerde dingen na wat onplezierige ervaringen hiermee bij de huisarts). De dame aan de telefoon zei dat ze spiraaltjes laten zitten en ik naar de huisarts kon met vragen. Nu heb ik online natuurlijk lopen spitten en het enige wetenschappelijke artikel dat ik kan vinden praat over allerlei verhoogde risicos bij zwangerschappen met spiraaltjes en raad aan het ding zo snel mogelijk te verwijderen. Daarnaast lees ik dat ik nu een veel hogere kans heb op bijv. een miskraam of buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Heeft er iemand hier ervaring of kennis van deze situatie? Ga maandag naar de huisarts en hopelijk snel daarna naar de gynacoloog maar kom altijd graag zo goed mogelijk geinformeerd bij artsen zodat ik de juiste vragen kan stellen.
Morgenvroeg meteen huisarts bellen voor verwijzing naar de gynaecoloog. Dan kunnen ze een echo doen waarmee ze de plaats van de spiraal kunnen zien, en misschien ook al een kleine vruchtzak. (Hopelijk gewoon in de baarmoeder). Ik heb een nichtje die uit zo'n situatie geboren is. Is prima gegaan, is een slimme vrouw zonder afwijkingen. Ze hebben, geloof ik, toen op een gegeven moment de spiraal wel verwijderd.
Morgen 8 uur heb ik een afspraak staan bij de huisarts dus dat komt goed Klavrtje4 Ga aandringen op een verwijzing als ik die niet krijg.
Hoop dat je verwezen bent, want hier hoort absoluut een gyn naar te kijken! Overigens gefeliciteerd met je zwangerschap! (Het komt op mij over dat het kindje wel welkom is)
Dank je Lieke, vanmorgen met spoed verwezen naar de gynacoloog en koperspiraal moest er direct uit (dit is anders met hormoonspiraal). Risicos later in de zwangerschap zijn te groot met koper. Helaas nu wel kans op een miskraam en mn gevoel zegt dat dit direct daarna ook gebeurd is. Had vrij heftige bloeding met een dik rood slijmerig iets erin dat best eens de vruchtzak geweest kan zijn (of hoe dat ook heet ) en heb nog kramperig gevoel en lichte bloeding. Maar zeker weten zullen we het niet tot een echo over twee weken. Een kindje is met name bij mezelf gewenst, mijn vriend vindt het allemaal te snel (we zijn allebei in augustus geslaagd voor onze masters en hadden wat meer willen sparen). Nu zit er dus niks anders op dan wachten en zien wat er is gebeurd.
Dat wordt een spannende tijd. Ik zou over een dag of 5 een keer een zwangerschapstest doen. Als die negatief is dan weet je het. Bij positieve test echo afwachten...
Zouden de hormonen in 5 dagen al zover gezakt zijn dat dat kan? Het bloeden is gister al snel gestopt en verder geen kramp ofzo dus wellicht wat te voorbarig geweest. Voelde me gewoon zo gehavend gister, hoeft natuurlijk niks te zeggen. Vind dat afwachten maar moeilijk! Ga er zelf beetje vanuit dat als ik onverminderd misselijk blijf er niks aan de hand is Oh, en de dokter heeft bevestigd dat de spiraal inderdaad nog perfect zat, dus ben echt de 0,5% per jaar altijd fijn om de uitzondering te zijn.
Als hij negatief is weet je het. Als hij nog positief is dan weet je het niet, dan moet je de echo afwachten.
Als hij negatief is weet je het. Als hij nog positief is dan weet je het niet, dan moet je de echo afwachten. Altijd fijn om de uitzondering te zijn :-/
Wat een emotionele achtbaan he , ik weet er alles van... Bij mij ging het mis, maar ik ben er van overtuigd dat het al 'misgegaan' was voordat de gyn de koperspiraal eruit haalde (mijn testjes liepen af). Ik wens je heel veel sterkte met afwachten, kan erg zenuwslopend zijn! (kwaaltjes zijn niet altijd een goede graadmeter overigens, ik had op de dag dat miskraam echt doorzette die ochtend nog 'gewoon' gespuugd, wat ik al dagen deed...)
Zeg dat wel Kache, heftig ritje! En ik weet het hoor, tot we de aankomende twee weken door zijn en er een nieuwe echo is probeer ik niet te veel te vinden/denken. Voel me nu nog goed (misselijk ), gelukkig tot nu toe de weken door gekomen zonder overgeven. Daar heb ik zon hekel aan! Denk niet dat het bloeden na de behandeling gisteren genoeg was voor een gehele miskraam, de rest ga ik zo geduldig mogelijk proberen af te wachten. Wat is dat is en either way kan ik er of vrede mee hebben of blij van worden. Nu nog hopen dat mn vriend er vrede mee kan krijgen dat ik echt geen active abortie ga najagen maar dat is andere zorg.
Pittig ritje tot nu toe. Maar tot nu toe wil dit kindje er blijkbaar heel graag komen. Hopelijk gaat het verder allemaal goed en heb je over 2 weken een mooi kloppend hartje!
Wat heftig, heel veel sterkte met afwachten. Wat betreft het testen.... Ik heb zelf in april een vroege miskraam gehad, was 6 dagen zwanger zeg maar. Een dag of 3 na de miskraam was de test helemaal negatief terwijl hij op de dag van de mk nog positief was. Nu was ik natuurlijk wel pas heel kort zwanger, weet niet hoe lang jij al zwanger bent. Maar het kan dus wel dat je test al negatief is over een dag of 5. Ook waren de testen tijdens mijn zwangerschap die mis ging nooit echt super knal. Terwijl bij deze zwangerschap de testen heel duidelijk opliepen, dus na een dag of 5 na de 1e test had ik echt een mega vette rode 2e streep. Nogmaals veel sterkte/succes.
Wat vervelend Lilly, ook al was het een vroege miskraam, bent er toch al mee bezig lijkt me! Wat ik er online van lees duurt het enkele weken voor m'n HCL gehalte ver genoeg gezakt is voor een negatieve test (ik ben nu 7-ish weken, dan zit HCL op minstens 7000 Units per Liter begrijp ik, voor een positieve test is slechte 25 nodig). Ik ben vandaag wel beduidend meer misselijk dan eerder en mn voorgevel groeit ook nog steeds dus goede hoop! @Klavrtje4, die hadden we op de 1e echo ook! Dus ga er stiekem beetje vanuit dat dat niet veranderd zolang ik me nog goed voel Dank voor de reacties trouwens, houd jullie op de hoogte
Hey meissie, Ik ben vorige jaar zwanger geraakt ondanks de koperspiraal. De spiraal moest er direct uit. En het is bij mij gelukkig goedgekomen. In eptember ben ik bevallen van mijndochter. Hopelijk komt het bij jou ook in orde.
Ik hoop ook op het beste dames! Voel me nog steeds goed. M'n vriend heeft het allemaal bijzonder negatief opgevat helaas, hij is erg boos/teleurgesteld dat ik niet voor een abortus wil/kan kiezen en voelt zich buitenspel gezet. Dus dat wordt nog wel een spannend verhaal, ik hoop dat hij langzaam bijdraait natuurlijk maar de sfeer is niet helemaal wat je hoopt bij een eerste zwangerschap! Volgende week dinsdag belt de gynacoloog wat onze beslissing is geworden en of ze de week erna een echo voor me kan plannen, dus ergens de 8e week weten we zeker of het vruchtje de behandeling zonder schade overleefd heeft!
Nou inderdaad zeg, zo staat je leven ineens onbedoeld op z'n kop! Ik hoop dat dat gevoel ook de eerste reactie van je vriend heeft veroorzaakt en hij dus bijtrekt, wanneer het allemaal bezinkt. En natuurlijk op een mooie echo straks. Heel veel sterkte en succes.
Ik hoop dat je vriend bij trekt als het wat meer bezinkt. Niet alles is te plannen in het leven, dat is wel heel duidelijk nu! En zou het ook een beschermingsmechanisme van hem kunnen zijn om niet te erg te hechten asn deze baby en het idee dat er een kindje komt? Ik hoop dat het kindje het goed blijft doen, en veel steun voor je in de komende fase.