Positieve test 5 weken na miskraam (met 6wk)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Isa, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Hallo,

Ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen. Ik had vanmorgen een positieve test met een lichte maar duidelijke streep. Kan dit nog een gevolg zijn van mijn miskraam die ik 5 weken geleden had? Ik was 6 weken zwanger op het moment van de miskraam en deze kwam spontaan op gang. Op de echo een week later was te zien dat de baarmoeder al bijna weer schoon was en in normale toestand.
    De vorige keer dat ik een miskraam had met 6 weken en 2 dagen was de zwangerschapstest na een week alweer negatief. Helaas heb ik nu geen test gedaan dus ik heb geen idee of ik al helemaal hcg-vrij ben geweest.

Als ik positief test vanwege het hcg wat nog van de miskraam is, is het dan niet erg hoog nog? (een zwangerschapstest meet toch ook pas hcg bij een bepaald gehalte?)

Alvast heel erg bedankt.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Als je een complete miskraam hebt gehad is deze positieve test van een nieuwe zwangerschap. Gefeliciteerd!
    Een test geeft positief aan bij een HCG van >50.

Groetjes Ineke

3. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Hallo Ineke,

Bedankt voor je antwoord. Ik hoop dat het zo is! Durf het nog niet goed
    te geloven maar als de testen straks donker worden dan weet ik het natuurlijk echt zeker. Het kan wonderlijk gaan :)

Bedankt

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Dat een test donkerder word zegt niks over de zwangerschap en het stijgen van het HCG, positief is positief. Dus herhalen heeft geen meerwaarde.

Groetjes Ineke

5. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Maar ik lees hier op het forum ook wel eens dat het Hcg na een miskraam erg langzaam daalt. Het kan toch zijn dat dit bij mij ook zo is? Of dat er toch nog iets is achtergebleven.
    Ik wil mezelf geen valse hoop geven natuurlijk.
    Ik verlies nu ook oud bloed en af en toe een beetje bloed met slijm dus dat maakt me extra onzeker.

Alvast bedankt.

6. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Na 2 wkn is het oude hcg uit je lichaam, ik ben ook van mening dat dit een nieuwe zwangerschap is. Het bruin/bloed verlies zorgt voor onzekerheid maar vertrouw op je lichaam!
    Imke

7. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord. Erg fijn dat ik hier terecht kan. Heb morgen een afspraak bij de verloskundige voor een echo. Dus dat zal wel duidelijkheid geven.

Nogmaals bedankt.

8. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Ben bij de verloskundige geweest en geen tekenen van zwangerschap te zien op de echo. Het kan dus wel dat er heel lang Hcg in je bloed blijft zitten, ook bij een spontane miskraam na een hele korte zwangerschap en een schone baarmoeder.

Deel Deze Pagina