moe moe moe en nog eens moe!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fredje8, 10 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    jeetje mina, het is echt niet normaal meer.
    Ik ben moe moe en nog eens moe, kan me bijna nergens toe zetten.
    's morgens vanaf 6 uur wakker en dan ben ik vrij actief tot een uur of 11 maar dan wordt het steeds erger, ik wordt moe moe en nog eens moe.

Ik wist niet dat dit een zwangerschapskwaal is, maar als ik mezelf zo zie en 6 weken terug dan denk ik toch echt dat het bij de zwangerschap hoort.

Wie heeft dit ook en wanneer gat het over, pas over34 weken????

liefs fredje

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Vervelend zeg. Bij sommige gaat het na het eerste trimester over en anderen hebben het de hele zwangerschap. Ik heb het niet zo erg gehad, maar deed wel iedere dag een middagdutje en 's avonds lag ik er om een uur of 9 in. Nu gaat het gelukkig wel beter, maar als ik iets ga doen, voel ik het wel.

3. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik ben nog steeds moe maar veel minder als in de eerste maanden.
    Heb nu gelukkig meer energie maar een fitte ben ik niet echt hoor haha!
    Het ergste gaan wel over na de eerste 3 maanden hoor :)

4. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    fijn om te horen dat het misschien na 3 maanden over gaat, ik heb zoiets gewoon nog nooit gehad, het is ongeveer 4 jaar geleden toen ik voor het laatst ziek ben geweest en nu dit. ik heb gewoon geen puf.

Heeft er misschien iemand tips???

Ik werk onregelmatig dus om een middagdutje te kunnen doen zit er vaak niet in.

Ik hoor het wel
    alvast bedankt!!!

liefs fredje

5. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik had dit ook in het begin, zo rond de 14 weken was het wel over volgens mij... Ik zou zeggen dat je op je werk gewoon ff een pauze extra moet inlassen, want als je moe bent ben je moe! ;)

6. semmy26

semmy26 Actief lid

17 feb 2006
    385
    0
    0
    Zuid-Holland
    hoi hoi

ik ben ook zo ontzettend moe, maar ja het hoort erbij en meestal met de 13e week gaat het wel over en ga je je wat fitter voelen.

probeer net als de meeste ff een uurtje te gaan liggen in de middag het scheelt echt.

groetjes
    semmy

7. Niet meer actief

Hoi Fredje

Herken het wel wat je zegt, al is het de ene dag beter dan de andere... Alleen dat 's avonds om een uur of tien in bed liggen en dan met name in het weekend baal ik flink van!

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja dat had ik ook, voordat ik wist dat ik zwanger was begon het al. een van de eerste symptomen. maar het gaat de laatste dagen wat beter. maar ik was ook zooooo moe, ik stond op en dan ging het 2 uur goed, en ik begon al weer te gapen. en je overal naar toe moeten slepen. en als je dan een keer vrij bent, de hele tijd liggen op de bank.
    maar goed dat gaat over het algemeen over na 3 maanden.

9. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    dit is zooooooooooooooooooooooooooooooo herkenbaar, echt ik moet mezelf een schop onder mijn kont geven om ergens te komen. oeps....

10. ik had het ook heel erg. Nu is het veel beter. Ben nog wel moe, maar niet meer zo overheersend.

Ik werk van 9 tot 2, ik stond om 8u op, 's middags om 1u viel ik al bijna in slaap boven mijn eten. Dan om kwart na 2 thuis op de zetel. Slapen tot als ik aan 't eten moest beginnen (5u) en om half 9 weer slapen op de zetel en om 11u maakte mijn man me wakker en sliep ik verder in bed.

Dus ik herken je volledig!

Gewoon aan toegeven. Meer kan je toch niet doen.

Saartje

11. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Kweet er alles van. Ik ben ook snel moe zeker als ik paar dagen heb gewerkt dan heb ik echt een dag nodig om bij te rusten en dan slaap ik veel op die dag.

12. Niet meer actief

Ook ik kan me herkennen in deze situatie. Ik ben behoorlijk moe en tot de koffiepauze (10-11 uur) gaat het wel, maar daarna... Vandaag ben ik voor het eerst uit het werk even in bed gaan liggen en heeft mijn man het eten klaar gemaakt. Misschien is dat een idee voor jou. Ik werk niet onregelmatig, maar wel fulltime.

Tip: gewoon aan toe geven, want anders voel je je nog beroerder...

mariska

13. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik heb hetzelfde probleem, totaal helemaal futloos!!!
    En dan die hitte er nog bij.... pfff. Heb me vandaag dan ook maar ziek gemeld op mn werk en neem morgen ook nog maar een tropendag. Wel lullig, zeker omdat je de reden nog niet kan vertellen, maar geen idee hoe ik het vol moest gaan houden. Zelfs 3/4 vd dag op bed onder de fan vond ik best al een opgave.
    Ik zou willen dat ik wist hoever ik ongeveer was, zodat ik ongeveer uit kon rekenen wanneer ik (hopenlijk) weer een beetje fut krijg... hopen maar dat donderdag de 1e echo duidelijkheid brengt.

14. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    fijn dat meerdere het hebben, ik wist echt niet dat het ook een zwangerschapskwaal was, er aan toe geven is misschien soms makkelijker gezegd dan gedaan. Ik werk s'nachts en als de clienten hulp moeten hebben moet ik het ook geven. Maar het is nog te doen, niet vragen hoe moe ik thuis kom.

liefs fredje

15. Nikki

Nikki Lid

28 nov 2005
    79
    0
    0
    Fotograaf
    Spijkenisse
    Hier nog een, altijd zat energie en nu .......

Ik hoef maar een boekje te lezen op de bank en ik haalde de tweede blz al niet meer.

'S Avonds een film kijken is er ook niet bij voor de eerste reclame begonnen is lig ik al te maffen.

Moet zeggen dat ik het wist van die vermoeidheid, maar niet dat het zo op je neer zou komen, dat viel me wel een beetje tegen.

Groetjes Nikki

16. Nikki

Nikki Lid

28 nov 2005
    79
    0
    0
    Fotograaf
    Spijkenisse
    Hier nog een, altijd zat energie en nu .......

Ik hoef maar een boekje te lezen op de bank en ik haalde de tweede blz al niet meer.

'S Avonds een film kijken is er ook niet bij voor de eerste reclame begonnen is lig ik al te maffen.

Moet zeggen dat ik het wist van die vermoeidheid, maar niet dat het zo op je neer zou komen, dat viel me wel een beetje tegen.

Groetjes Nikki

17. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Dat is dus het enige waar ik een beetje huiverig voor ben als ik eenmaal zwanger zou zijn.... Ik heb namelijk ME, dus moeheid is voor mij al dagelijkse kost... :rolleyes:
    In mijn zwangerschap van mijn zoon 13 jaar terug had ik het dus ook heel erg, maar toen wist ik het nog niet dat ik ME had.
    Maar ja, sommige vrouwen met ME die zwanger werden, zeiden dat ze juist energieker waren toen...dus het zegt weinig....

Het hoort erbij zullen we maar zeggen.... ;)

18. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Ik herken mezelf gewoon niet meer, jeetje ik ben bekaf, ik ben iemand die altijd vol levenslust is, overal naar toe, geen feestje is me te gek. Lekke4r een dagje stadten en daarna lekker na de film och niets was me te gek. Ik werk onregelmatig en als ik uit de nacht kwam kon ik gerust ´s morgens lekker gaan sporten een uur voor ik op de bank plof.

Nu, nee ik moet er niet aan denken alleen het idee al wordt ik moe van. Ik herken mezelf echt niet, het is een zwangerschapskwaal ik weet het, maar nu na een nachtje werken ben ik helemaal een wrak. Ben ik een dag vrij lig ik ´s middags 3 uur te pitten en moet mezelf dan uit bed schoppen. Na feestjes probeer ik onderuit te komen of ben om 11 uur al weg. Ik hoop dat het snel over gaat. Ik ben super blij dat ik zwanger ben hoor daar niet van, maar dit vind ik toch zeker wat minder.

liefs fredje

19. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik heb er de laatste tijd ook heel erg last van.
    Vandaag was het erg, ik KON niet meer, mijn energie was tot het nulpunt gezakt, en ik was zo moe...
    En ik moest nog even doorwerken.
    Het is echt ff doorbijten om het af te krijgen.
    Terwijl ik gisternacht echt wel goed en lang geslapen heb.
    Ik ga straks ook op tijd naar bed, misschien sla ik me er dan morgen sneller door dan vandaag. *gaapsmiley*

20. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    ja heel herkenbaar, ik slaap dus mega goed, zowel overdag als s'nachts :oops: Maar overdag ben ik net een dweil. Best raar hoor wat een zwangerschap al niet met je kan doen

Deel Deze Pagina