Tjongejonge, ben nog geen 20 weken en de nesteldrang heeft toegeslagen hoor Het lijkt me leuk om in dit topic te babbelen over allerlei schoonmaakprojecten en andere activiteiten die onze hormoontjes zo fijn veroorzaken! Ik ben vandaag bijv. in de keukenkastjes gedoken. Producten die over de datum zijn weggegooid, glaswerk gesorteerd, nieuwe indeling gemaakt, etc. Straks ga ik de gordijnen wassen. En wil ook nog eens uitzoeken of er speciale cursussen zijn om te koken met een stoomoven. Ik begrijp die van ons nl. nooit. Wat houdt jullie bezig?
Hoi edith! In mijn hoofd wil ik alles schoonmaken en opruimen. Helaas moet ik rustig aan doen. Heb veel last van harde buiken. Dus erg frustrerend!
Oh dat lijkt me indd heel frustrerend! En anderen vragen is moeilijk! Hoe ver ben je in je zwangerschap? Sterkte iig!
Ik wil ook fanalen opruimen, uitzoeken en vooral weggooien We krijgen de 3e en de oudste gaat daarom deze zomer naar de zolder... daar moet dus een kamertje gemaakt worden, goede reden om alles achter de knieschotten vandaan te trekken en uit te zoeken! Het vervelende is dat ik te ook probeer te projecteren op mn man, en van hem verwacht dat hij de schuur opruimt en de kelder even leeghaalt en opnieuw indeelt
Ik zou ook graag nog een heleboel poetsen maar ik kan het echt niet meer.Ik haal nu 80x een doekje over de kasten, vensterbanken, tafels ed. De wasmanden zijn ook nog nooit zo leeg geweest. Als de was droog is vouw of strijk ik het savonds gelijk en de volgende ochtend is het weer opgeruimd. Ik wil de kraamzorg niet direct met een mega berg was opzadelen.
gelukkig krijgen we wel wat hulp maar dat zijn meer de nodige dingen. ik wil het liefste alle kastjes bij langs! ik ben 32 weken zwanger nu maar ik sukkel al vanaf week 24
Ben pas in de eerste trimester maar heb zeker last van omdat vorige keer veel niet kwam omdat zl er opeens al was. Nu moet alles aan de kant en opgeruimd worden haha mijn kasten zijn helemaal opnieuw opgeruimd en gesopt. Nu de zolder
Herkenbaar. Ik maak allemaal lijstjes, wat moet er nog gebeuren, wat moet er op papier staan, wat moeten we allemaal nog kopen, wanneer moeten we dat doen, welke namen zijn leuk, schoonmaakschema's.. Lijstjes, lijstjes, lijstjes. aan het opruimen zelf ben ik dan nog weer niet begonnen.
Ooo hier een lijstjes freak!!! Hahaha. En dan hokjes ervoor zodat je met een mooie zwier af kan vinken Heb er nu nog geen last van maar bij Levi begon het zo rond 32 weken. Ben elke week in een ruimte gewoon gaan staan en alles van boven naar beneden uitgebaggerd en gesopt. (de kraamverzorgster zei telkens weer dat het allemaal zo schoon en georganiseerd was en dat ze tijd overhield zo) Maar zo ging ik het hele huis door. De laatste weken was ik om de dag het grasveld aan het maaien... als het ook maar en stukje langer werd moest ik het weer bijwerken
Hier een beetje.. ik mag weinig doen dus dat is wel lastig Al wel de commode en kledingkast van zl helemaal uit gezocht. Daar liggen nu kleertjes van de been bij. Was is aardig weg (Ik haat de was doen) Nieuwe kast in de woonkamer, andere kasten eruit. Onze kledingkast helemaal opnieuw geordend en uitgezocht Nog to do: Keukenkastjes badkamer poetsen koelkast gang ramen
O ik kom nu pas aan mijn nesteldrang toe! Mijn moeder is ernstig ziek geworden en 2 weken geleden overleden. Mijn nesteldrang moest dus even opzij gezet worden. Maar nu ga ik helemaal los...en met name de deuren, deurposten, lichtknopjes, stopcontacten etc. worden uitgebreid schoongemaakt en vergeet vooral de gestuukte muren niet, het plafond van de berging, de keldervloer schrobben op mn knietjes, natuurlijk mét tandenborstel voor de randjes en de voegen... En dan mijn dagelijkse gecommandeer naar manlief; breng jij ff de wasmanden naar boven, hang dat plankje nu eens op, maak die plinten even, we moeten nog een kattenluikje hahaha!
Oja, en natuurlijk de gehele administratie uitgezocht, nieuwe ordners voor gekocht en alles netjes gesorteerd en opgeruimd met mijn nieuwe nietmachine en perforator. Compleet met mooie nieuwe tabbladen, uitgeprinte labels aan de zijkant van de ordners en uitgeprinte inhoudsopgaves...heerlijk! Nog nooit zo georganiseerd geweest.
Wat een leuke, herkenbare reacties Lijstjes maak ik normaal gesproken al veel, maar nu nog es extra veel! En indd ook lijstjes voor manlief! @Ligero: klinkt heerlijk, jullie administratie! Wij scannen alles normaal gesproken in, maar er ligt een berg achterstallig papierwerk. Zsm een inhaalslag maken!
Ik lig al 20 weken voor pampus op de bank dus kan weinig doen, maar mijn hoofd slaat sinds twee of drie weken op hol. Alles moest NU geregeld worden, want opeens duurde het nog maar zo kort!
Ik denk dat mijn man heel graag zou zien dat ik een beetje nesteldrang van jullie over kon nemen Ik ben nu zwanger van de vierde....maar heb het bij de andere drie ook niet gehad... Mijn man de laatste weken wel die begon spontaan alles te wassen en te poetsen maar ik ..... Ik zou niet weten hoe het voelt Dus .....van wie mag ik een beetje overnemen
Ik wacht vol ongeduld op die nesteldrang! Moet nl heeeeeeel nodig in huis aan de slag! Ben niet zo georganiseerd helaas, en hoop dat het nog gaat komen.
Hier beginf het ook te komen. Heb alleen naast mijn werk weinig energie over om thuis veel te doen. Ben sinds 5 weken al minder moeten gaan werken vanwege harde buiken en pijn. Nu lekker 2 weken vakantie en vorige week veel in huis (en tuin) gedaan. En dan voornamelijk opgeruimd. Poetsen wil ik nog grondig gaan doen in mn verlof. Tot die tijd houd ik bij zoals ik al deed. In mn verlof wil ik wat kastjes gaan uitsoppen en opnieuw indelen enz.