moe moe moe....lange werkdagen :(

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Missy88, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Wil toch even mijn hart luchten hier. ik ben nu 25 weken zwanger en elke week wordt het moeilijker voor mij nar mijn werk te gaan. heb het er echt naar mijn zin dat is het niet maar maak hele lange dagen. ga 's ochtends rond 7 uur van huis en ben tegen 8 uur weer thuis. Ik werk in een drukke winkel en probeer zoveel mogelijk tussendoor te gaan zitten maar dit is niet altijd mogelijk. Overplaatsing dichter bij huis is ook niet mogelijk ivm geen plek. Als ik thuis kom dan eet ik wat en lig hele avond op de bank maar vaak om 9 uur val ik dan al in slaap..en 6 uur gaat de wekker weer... Nu de december maand is begonnen wordt het nog drukker in de winkel.. Maargoed ik denk dat ik binnenkort toch echt aan moet geven dat ik minder wil werken want ik trek dit niet, werk 4 dagen in de week en heb de rest echt nodig om bij te komen en dat is zelfs niet genoeg... Zijn er meer dames met dit probleem?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Probeer eerst eens met je werkgever te praten over de mogelijkheid van extra pauzes of later beginnen/eerder stoppen op je werkdag. Volgens de Arbo-wetgeving heb je sowieso recht op een uur extra pauzes per dag. Daarnaast is je werkgever verplicht je werkzaamheden lichter te maken, dus meer zittend werk bijvoorbeeld.

Geef ook aan wat je"problemen" zijn. Je hoeft niet te dreigen maar ik zou wel aangeven dat je het eerst met die wettelijke pauze wilt proberen, omdat je bang bent anders vervroegd in de ziektewet te raken.

kan zijn dat je werkgever aangeeft dat je eerst met Arbo moet praten, maar die zijn over het algemeen zeer voorzichtig met zwangere dames.

3. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    ik kan gelukkig goed praten met mijn huidige bedrijfsleider en die begrijpt mij heel goed. Heb gister voorgesteld de extra pauzes waar ik recht op heb om die te compenseren met eerder naar huis te gaan. Hij heeft overlegd met hoofdkantoor en goed voor me opgenomen, merkte dat ze er eerst tegen in gingen. Maar ik mag nu 's ochtends half uur later beginnen en 's middags uur eerder naar huis en dat kijken we even 2 weken aan. Dus hier ben ik heel blij mee. Ik krijg ook zoveel mogelijk zittend werk maar dat is gewoon lastig in een winkel, helemaal nu de uitverkoop begint...maar ze houden zeker wel rekening met me gelukkig. Zijn er nog dames die het anders hebben opgelost?

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    herkenbaar hoor... hier ongeveer hetzelfde verhaal, hoewel jouw dagen wel langer zijn dan de mijne.
    Ik ben ook moe, heel moe. Kan na een dag werken eigenlijk helemaal niks meer, behalve op de bank liggen en in slaap vallen. Om vervolgens op bed te gaan liggen en daar de slaap niet kunnen vatten.(maar dat terzijde:D) Ben nu ruim 22wk zwanger.

Heb er deze week een goed gesprek over gehad met mijn baas, en we zijn tot een mooie deal gekomen. Ik verdeel mijn tijd normaal gesproken over twee vestigingen. Bij de ene is heel veel rustiger dan bij de ander, en kan ik dus veel meer zitten. Vanaf nu ga ik dus zoveel mogelijk op de rustige vestiging werken (3, meestal 4 dagen per week). De paar dagen dat ik nog op de drukke vestiging heb ik dat uur extra pauze. Hopelijk kan ik het zo uitzingen de komende tijd. Lukt dat niet, zal ik toch gedeeltelijk de ziektewet inmoeten, want zoals het nu gaat hou ik het onmogelijk vol tot aan mijn verlof.
    Overigens, bij de VK namen ze het ook allemaal serieus, ik moet volgende week bloed laten prikken voor controle op ijzer & zwangerschapssuiker, ook omdat mijn baarmoeder, buik & baby flink "te groot" zijn voor de termijn. Benieuwd wat daar uitkomt.

5. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Hier heb ik het ook vergelijkbaar gehad. Niet die lange dagen, maar wel in een winkel zonder zittend werk. Ik ben nu 33 weken zwanger en sinds deze week thuis. Ik trok het echt niet meer. Elke keer dat grote tasje van de onderste plank moeten pakken etc. Ik kreeg veel harde buiken en de vk adviseerde me om me ziek te melden.

Ik heb verder geen tips voor je. Als je werkgever met je meedenkt is dat iig erg fijn. Je moet gewoon goed naar je lichaam luisteren. Als het niet meer lukt, lukt het gewoon niet meer en dan moet je minder gaan werken en je gedeeltelijk ziek melden. Je hoeft je hier ook niet schuldig over te voelen, je werkgever krijgt het gewoon vergoed.

6. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    ja dat wordt ook nog wat, bij ons ligt ook veel in laadjes etc. Dat gaat straks ook niet meer haha. Maar fijn om ook ervaringen van andere te horen/lezen. Ik heb volgende week weer controle bij mijn vk en zal eens kijken wat die er van vind. Succes Kawaii!

7. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    ik wordt trouwens steeds vaker wakker van hele erge kramp in m'n kuit, soms beide benen.. Ook dames ervaring mee?

8. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Irritant, ik had het eergister. Voel het nog steeds aan m'n kuit. Magnesium slikken wil nog wel eens helpen.

9. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    thnx voor de tip. Heb het bijna elke nacht na werk en blijf het de dag erna dan ook voelen, heel naar.

Deel Deze Pagina