2 weken geleden testte ik positief. Het was weliswaar een licht streepje maar een streepje is een streepje. Begin deze week moest ik naar de dokter omdat ik ziek was. Omdat ik vanavond naar de gynaecologe moest gaan voor een eerste onderzoek (wegens miskramen in het verleden), heb ik meteen mijn bloed laten trekken maandag. Mijn HCG-waarden kwamen overeen met een zwangerschap van 5 weken. Vanavond heb ik een echo gekregen en waren er alleen een vruchtzakje en een dooier te zien, géén vruchtje. Volgens de gynaecologe kan het zijn dat gewoon later mijn eisprong had en dat ik gewoon minder ver ben dan ik dacht. Maar hoe kan het dan dat ik al 2 weken geleden positief testte? Dit klopt toch niet?
Hallo Nessa, Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! De meeste dames testen pas positief op of na hun NOD. Maar in uitzonderlijke gevallen is de test al voor de NOD positief. Misschien was dat bij jou zo. En het beeld klopt voor jouw zwangerschapsduur. Dus ik zou me niet al te veel zorgen maken. Wanneer krijg je weer een echo? Groetjes, Wendy
Kan aan je test liggen , er zijn testen die al 4 dagen voor je nod positief kunnen testen ,midstream testen zijn dat geloof ik !
Ik had t ook terwijl ik wist wanneer mn eisprong was. Loop 1 weekje achter. Je maakt namelijk al HCG aan vanaf de bevruchting! Dat verklaart ook een hoop vroegtesten!
Yep, ik ook. Ik had ovulatietesten gedaan, en adh daarvan dacht ik bij de eerste (licht) positieve test 4 weken zwanger te zijn. Bij de eerste echo met 9 weken bleek ik idd ook 5 dagen minder ver en met de termijnecho hebben ze mijn uitgerekende datum vastgesteld op een week later dan ik in eerste instantie berekend had..
thx voor de antwoorden! Ik krijg weer wat hoop, heb mij sinds vrijdagavond héél slecht gevoeld Ik moet zeggen dat het streepje inderdaad wel licht was dus misschien had ik eigenlijk te vroeg getest. Binnen 3 weken krijg ik een tweede echo, hopelijk zien we dan iets... jullie reacties hebben mij in elk geval hoop gegeven!
Ik ben zwanger geworden dmv ICSI. K vind het heel moeilijk uit te rekenen hoeveel weken ik zwanger ben. Maar.. Ik heb getest op 3 weken en 3 dagen en daar kwam meteen een licht streepje! Ik heb op de officieele testdatum t ziekenhuis gebeld, die zeiden dat ik toen 4 weken zwanger was. We krijgen pas de 16 okt een echo, inwendig, omdat (en dit zei ze letterlijk) het anders veel te vroeg is en we helemaal nog niets kunnen zien! We krijgen dus een echo met 7 weken! Met 5 weken is het gewoon nog veeeeeel te klein hoor! Geen paniek!
wil niemand valse hoop geven, maar ik testte 4 dagen voor NOD al positief met een clearblue digitale test! het KAN dus wel. gefeliciteerd trouwens, ik hoop dat je een goede, gezonde zwangerschap zult hebben.
Hier nog een vroege positieve test. Een paar dagen voor NOD al een positieve ClearBlue Digi... Het kan dus best hoor, meid!
Ondertussen kan ik al een week amper iets binnen krijgen. Ik ben gewoon helemaal mijn eetlust verloren. Het is niet zo dat ik ochtendmisselijk ben of moet spugen, ik heb gewoon een afkeer van eten, heb nergens zin in, het voelt aan alsof mijn maag ineengekrompen is. Leuk is anders dus ik hoop dat dit toch wel een teken mag zijn dat er toch wel een beebje in mijn buik zit hoor. Een voordeel is wel dat ik al 3 kg verloren ben, komt goed uit want ik had nog 5 zwangerschapskilo's te verliezen. Nog 2 weken en ik mag terug voor een echo... het begint nu zooooo lang te duren... In elk geval is het fijn om deze reacties te lezen, het geeft mij toch wel hoop
Heb 4 dagen voor ik mocht testen al getest (en dan ging ik uit van een mestruatiecyclus van 5 weken) en die van mij kan ook nog weleens langer zijn. Was eerst ook heel licht streepje, maar zoals je zegt streepje is streepje. Als je later nog eens getest hebt zul je zien dat hij donkerder is. Geniet lekker van je zwangerschap!
Ik heb zelf juist pas 10 dagen na nod positief getest maar ik ben zelfs 2 weken korter zwanger dan ik dacht. Volgens eigen berekening 10 weken en 1 dag en volgens echo 8 weken en 2 dagen. Maar er is verder niks aan de hand en het kindje doet het prima. De echoscopiste legde mij uit dat ik toch een langere cyclus heb gehad en op het moment dat je positief test ben je altijd 4 weken zwanger! Die logica snap ik niet helemaal maar heb het maar aangenomen. Probeer rustig te blijven en laat het op je af komen, hoe vreselijk moeilijk ook. Succes met de wachten Groetjes Marlous
Ik testte 6 dagen voor nod positief, en de vk zei ook dat ik blijkbaar langer zwanger was. Daar was echter niets van waar, was toch echt pas die maand zwanger geworden. En zo te lezen hebben meer vrouwen dat, dus maak je er niet al te druk over. Hopelijk gaat het nu allemaal goed o, ja en gefeliciteerd met je zwangerschap
www.sensitest.nl als je hier de eerste dag van de laatste menstruatie invoert dan kun je alles tot op de dag na nauwkeurig te weten komen, moet je even op de rubriek : wanneer testen drukken en dan alles invoeren
he meid. ik teste afgelopen zondagavond heel licht positief... ook 5 dagen voor nod ofzo... ik had 4 verschillende merken testen en allemaal waren ze positief! het kan echt! dus maak je nou maar geen zorgen.... alles is gewoon goed grJose