Hallo, ik heb altijd heeeele erge pijnen als ik ongesteld ben, ik kan amper lopen, zitten, liggen, ik verga dan van de pijn. zo heb ik het vannacht ook gehad en ben ik nu al vanaf 03;00uur op. ik heb nu net een kuur primolut achter de kiezen, dus heb ik nu een ontrekkkingsbloeding volgens het papiertje. mijn dokter heeft me primolut gegeven ipv. curretage waar ik om vroeg. dit is een chemische curretage zei zij. mijn vraag is, heeft iemand ook altijd enorme pijnen? ik vraag me echter af als het wel normaal is tevens laat ik daarbij (sorry :- enorm veel bloedproppen los)
die proppen lijkt me normaal als het een 'curretage' is. Dan is het toch heviger dan een normale menstruatie. Wat de pijn betreft, daar zou ik toch even voor bellen, misschien hebben ze er iets voor? Zou ook wat je normale menstruatiepijn een keer naar de ha gaan om dit uit te laten zoeken. Het kan duiden op endometriose namelijk.
Endometriose, daar dacht ik ook al aan...Jouw klachten komen erg overeen. Zie eventueel: Endometriose Als ik jou was, zou ik een doorverwijzing voor een gynaecoloog aan je huisarts vragen.
Ik heb ook altijd extreem veel menstuatiepijn. Het enige wat daartegen hielp was de pil. Nu ben ik zonder maar tis verschikkelijk. Soms lig ik ervan op de grond of spring ik omdat ik me geen raad weet met de pijn!
Ik vind het nogal heftig om na 1 berichtje te zeggen dat iemand misschien endometriose heeft. Het is idd een goed idee om eens naar de huisarts te gaan, hij zal dan wel de conclusie trekken of het nodig is of doorverwezen te worden of niet.
Dan kan ik je een ding aanraden, en ik ben iemand die endometriose heeft!! Aleve Feminax de enige pijnstiller die helpt bij mij. Deze nam ik al voordat ik wist dat ik endometriose had(had wel altijd al een sterk voorgevoel omdat mijn pijn tijdens de menstruatie echt niet normaal is) en nu blijkt deze dus ook een stof te bevatten die aan mensen met endometriose gegeven wordt. Is gewoon verkijgbaar in de meeste supermarkten en drogisten. Ik neem zodra ik al een beetje krampen krijg, 2 stuks in als je het pas inneemt als de pijn te erg is moet je nog even wachten voordat het werk en ben je dus eigenlijk te laat voor de ergste pijn. Succes
Even vraagje tussendoor over endometriose: Is het ook normaal dat als je endometriose hebt, je behalve erg veel pijn ook heel je darmen van streek zijn? Ik heb altijd met mijn menstuatie dat ik zo'n krampen heb dat ik gelijk diarree heb en moet overgeven. Dus dan zijn mijn maag en darmen ook van streek. Is dat passend bij endometriose?
Het is misschien heftig om gelijk endometriose te roepen maar ikzelf heb helaas endometriose en ik had een huisarts die het niet nodig vond om mijn door te verwijzen, terwijl ik flauw viel vd pijn en dagen niet kon lopen/zitte/liggen, en mij iedere keer naar huis stuurde met weer een ander middeltje tegen de pijn en zie nu mijn onderschrift....De huisarts heeft mij jaren te lang laten lopen hiermee en mocht bedanken van mijn gyn, die was er echt niet over te spreken. @Querido: Nu zeg ik niet dat het endomtriose is maar zoals Be happy de link al stuurde, kijk daar eventjes op. Wordt ook niet gelijk bang van mijn verhaal want niet bij iedereen heeft dit tot gevolg van endometriose hoor.
Het zou kunnen, bij mij zat (is schoongemaakt tijdens operatie) de endo ook op mijn darmen en had eigenlijk constant diarree.... Maar nogmaals, het hoeft niet gelijk endometriose te zijn maar je kunt het er wel over hebben met de huisarts.