Schimmelinfectie?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chocoladekoekje, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Al sinds het begin van de zwangerschap heb ik extreem veel afscheiding. Sinds een maand of 3 af en toe jeuk en sinds een week of 3 iedere dag wel, aan clitoris en schaamlippen. Ik dacht altijd dat je bij een schimmelinfectie inwendig (in de vagina) jeuk had, maar ik begrijp uit informatie op internet dat dit niet altijd het geval is?

Omdat ik het nou niet zo'n prettig idee vind bij de huisarts met mijn benen wijd te moeten, heb ik het misschien wel veel te lang aangekeken. Net toch maar de stap gemaakt te bellen voor een afspraak, maar kon er geen een maken, omdat het tussen 8 en 12 moet :x Dus ik hoop maar dat ik me er morgen nog toe kan zetten om alsnog een afspraak te maken!

Maar wat denken jullie? Herkent iemand dit?

2. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ja, ik.

Alleen heb ik het sinds ik uit het zh onslagen ben, ruim een week geleden. Ik kreeg zoveel antibiotica dat het (volgens dr. google) daar best wel eens van kan komen.

Vorige week vreselijke jeuk gehad, tot bloedens toe en nu voelt het wat apart. Minder jeuk gelukkig.
    Maar ik heb meegekregen dat het niet verstanding is ermee te blijven lopen tot het vanzelf overgaat, in de zwangerschap.

Ik moet vandaag voor controle naar de huisarts, en ik denk dat ik het maar gelijk in de groep gooi. Ik vind het ook drie keer niks, ik heb namelijk een hele leuke jonge huisarts haha

Maar ja, als het moet :)

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Vervelend dat jij er ook zo'n last van hebt! Wel fijn dat je vanmiddag naar de huisarts moet, laat je weten wat het is?

Hier juist een hele oude huisarts, vind ik ook niet zo prettig! Maar aan de andere kant moeten we er maar aan wennen dat er tussen onze benen gegluurd gaat worden he :p

4. Mayameid

Mayameid Actief lid

23 jul 2010
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je het echt onprettig vind om bij je huisarts met de benen wijd te gaan kan je dat aangeven en doorgewezen worden naar de gyn!

Ik heb zelf geen problemen meer sinds de miskraam (verstand op nul en gaan) maar goed, bij deze!

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ja nou inderdaad, ik wilde het vorige week in het zh tegen mijn gyn zeggen, een vrouw, maar ik werd binnen geroepen door een ander, een man die ik niet kon. Toen verdween mijn moed eigenlijk een beetje. En aangezien mijn man vrij moet vragen om mij naar de gyn te brengen in het zh, is het gewoon handiger als ik verstand op nul zet en bij mijn eigen huisarts hier er naar laat kijken. En ik moet toch voor controle vandaag, dus tja...

Maar ja, dan moet ik wel durven haha :D

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb er ook last van, ook voor mijn zwangerschap maar tijdens helemaal! Ik heb het ook uitwendig, en de jeuk die jij beschrijft (clitoris en schaamlippen) past exact bij een (overigens onschuldige) schimmel. Je moet inderdaad even eenmalig naar de arts, vond ik ook moeilijk maar hij had het bij mij in 2 seconden gezien. Heb een hormoonzalfje gekregen en daarmee is de jeuk binnen een paar uur weg. Echt een genot haha. Elke keer als het nu terugkomt hoef ik alleen maar even te bellen voor herhaalreceptje, dus je hoeft niet elke keer langs.

Meid, gewoon even bellen morgen hoor. Het is inderdaad even rot met je benen open bij de huisarts maar je bent echt binnen 2 dagen van de jeuk af en binnen een week van het schimmeltje als je goed door blijft smeren. Dat je wat langer hebt gewacht, maakt niks uit. Ik heb de eerste keer ook het bezoek heel lang uitgesteld. Kan helemaal geen kwaad, maar is alleen onhandig voor jezelf.

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat ik gewoon maar even mijn verstand op 0 zet en naar de huisarts ga. Ik zal vast niet de eerste zijn die hij met de benen wijd ziet :p Huisarts is achter ons huis (200m lopen) en als ik naar de gyn moet, is het 20 minuten met de auto en zal mijn man inderdaad vrij moeten nemen. En het zou inderdaad wel heerlijk zijn om eindelijk van die jeuk af te zijn, zeg, vooral 's nachts word ik er gek van!

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Oja, klopt het trouwens dat als je tijdens de bevalling een schimmelinfectie hebt, jij en het kindje een grote kans hebben op spruw?

Deel Deze Pagina