pcos... wat nu gebruiken?? pil of juist niet??

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door riniti, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    Goedemorgen dames,

Ik zit ( nu al!!) weer ergens mee... ben nog niet bevallen, maar wil vast hier en daar een beetje informeren hoe anderen dit hebben aangepakt...
    het is bij mij namelijk zo... ik ben in 2009 na een makkelijke zwangerschap ( en makkelijk zwanger geworden) bevallen van mijn zoontje...daarna vrij snel weer ongesteld geworden, niks aan de hand en gewoon weer de nuva ring gaan gebruiken...
    toen wij in juni 2010 besloten om voor een brusje voor ons ventje te gaan werd ik na mijn onttrekkingsbloeding helemaal niet meer ongesteld, uiteindelijk ben ik bij de gyn/ fertiliteitsarts terechtgekomen en bleek ik pcos te hebben ( ik word dus niet meer uit mezelf ongesteld omdat mijn lichaam ipv eitjes cystes maakt)
    ik ben uiteindelijk zwanger geworden dmv hormonen spuiten...
    nu vroeg ik mij af, de meiden die pcos hebben, hoe doen die dat nou na de bevalling?? wacht je dan gewoon je menstruatie weer af en begin je dan weer met de pil, ik heb nl het idee een beetje de grip te verliezen over het hoe en wat en dan heb ik geen idee meer of mijn lichaam nou zelf nog wat doet of dat dat alleen door de pil komt... zucht, misschien maak ik me nu wel te druk, maar dan zit ik gelijk te denken: ik wil niet heel mijn leven de pil hoeven te blijven gebruiken om ongesteld te worden ( vind ik gewoon niet echt gezond) maar ik weet ook dat als ik niks gebruik en dus niet ongesteld word de kans op baarmoederhalskanker weer groter word...
    ik ben dus eigenlijk gewoon benieuwd hoe anderen dit doen?? naar mijn huisarts wil ik liever niet toe met dit probleem want die behandelde me vorige keer nogal vreemd toen ik met het probleem kwam dat ik niet ongesteld werd... nou meiden, hoop dat iemand van jullie hier raad mee weet? of misschien er zelf mee te maken heeft??

groetjes riniti

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik ben hier toevallig voor bij de ha geweest. Ik heb namelijk ook pco en ben nooit ongesteld.
    Ik had zelf zoiets ik slik niks meer (willen toch nog ooit een 2e). Mocht ik zwanger worden is dat leuk, maar die kans is wel zo klein.

Ben even na gaan vragen en de ha vertelde mij dat pas uit onderzoeken was gebleken dat mensen met pcos meer kans hebben op botontkalking. Hij zei tegen me dat het verstandig was om wel de pil te slikken en niet een ander voorbehoedsmiddel. Omdat in de pil weer iets zit wat botontkalking tegengaat.

3. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hey,

wat fijn!! bedankt voor je antwoord!! mijn huisarts heeft mij niet zo goed geholpen afgelopen jaar, dus wil er liever niet meer naartoe wat dit betreft, maar af en toe overvallen dit soort dingen me dan ineens!
    hoop voor jullie dat de 2e gewoon lekker op de normale manier mag komen!! succes,

groetjes riniti

Deel Deze Pagina