Ze zeggen dat het over gaat, maar merk er nog weinig van. Ben nu 13 weken en tot 1 uur smiddags gaat het prima, maar daarna.. Ik stort gewoon in en sleep mezelf echt de dag door, ik moet dan nog tot vier uur. Herkenbaar??? En gaat dit echt over binnenkort... als het zo blijft gaan trek ik het echt niet om tot het eind 40 uur te werken, wordt er gewoon sacherijnig van...
He Marit, BIj de meeste meiden is de ergste vermoeidheid na het eerste trimester wel voorbij. Dus hopelijk is het voor jou ook snel beter. Ben je wel in de gelegenheid om vroeg naar bed te gaan en bij te slapen in het weekend? En als het ECHT niet gaat, kun je mss in overleg met de bedrijfsarts en je werkgever iets kortere dagen werken. Maar goed, eerst proberen buiten werktijd aan je rust te komen. Ik ken het wel, was in mijn vorige zwangerschap ook hondsmoe. Veel sterkte!
Ik had dit ook bij mijn 1e zwangerschap. Ik was zo moe dat ik ook niet goed kon functioneren. Uiteindelijk ben ik gedeeltelijk ziekgemeld tot 18 weken en toen ging het weer. Vermoeidheid is een bekende zwangerschapskwaal.. en soms zijn kwalen meer dan alleen maar kwalen.. Blijf goed naar je lijf luisteren! PS: ik kreeg één kindje Oja, je hebt trouwens recht op extra pauze nu je zwanger bent. Kijk daar eens naar!
Zoo herkenbaar en soms ook frustrerend, je geest wil wel maar je lichaam is gewoon op! Zit er nu ook middenin, 's nachts slaap ik ook nog eens slecht om vervolgens overdag nog vermoeider te zijn dan je al bent door de zwangerschap... Misschien een schrale troost maar je bent niet de enige..! Hopelijk kan je snel alsnog genieten van je wondertje!
Wil je niet ontmoedigen....maar ik ben ook altijd nog steeds moe, moe en echt serieus MOE! Het lijkt soms echt alleen maar erger te worden...het huishouden moet t hebben van de weinige oplevingen die ik heb,(huismoeder)...kun je wel bedenken hoe het hier er soms uitziet Gelukkig nog een kleine man rond lopen..die smiddags slaapt, ik MOET ook echt meeslapen. Anders trek ik het niet.
ik ben ook nog steeds veel moe.. probeer wel elk vrij half uurtje echt even mn rust te pakken op de bank. (werk in thuiszorg asl huishoudelijke hulp en nog een kantoorpand voor een schoonmaakbedrijf erbij) moet wel zeggen leek vandaag wel ietsje minder moe te zijn, hoop dat het doorzet en mn energie weer terugkomt
Hier ook heel erg moe geweest tijdens mijn zwangerschap, verloskundige had het er over dat met een week of 14 het ergste wel over zou zijn... op het moment van bevallen zat ik nog te wachten wanneer de vermoeidheid overging.. Ben hier 36 weken lang om 21.00 uur naar bed gegaan en in het weekend sliep ik regelmatig het klokje rond, op deze manier heb ik mijn werk (36 uur) kunnen volhouden tot het eind (heel toevallig de geboortedag van Jos maar hij kwam 4 weken te vroeg ) Sterkte en geef er lekker aan toe, vroeg naar bed en bijslapen in het weekend!
ik heb ook niet echt goed nieuws voor je Hier nog steeds MOE!! Werk ook als huishoudelijke hulp waarvan ik nu al 6uur minder werk vanaf 5 september.. maar zit er toch heeeel hard aan te denken om helemaal te gaan stoppen.. Speelt niet alleen de vermoeidheid mee maar ook de BI...
de moeheid gaat normaal gesproken wel over na het eerste trimester. maar ik moet zeggen bij mij heeft het heel de zwangerschap aan gehouden. op de vrijdag voor ik ging bevallen was het over en had ik energie te veel. ik zei nog tegen mijn man het lijkt er op dat ik moet gaan bevallen want ik ben niet meer moe. en ja hoor die zaterdag is onze dochter geboren. ook moet ik je zeggen dat ik het eerste jaar na de bevalling nog erg moe ben geweest en dat het nu weer beter gaat gelukkig. ik zou zeggen denk aan je zelf en probeer er aan toe te geven dat was voor mij wel de enige oplossing. ik had toen wel het geluk dat ik in de ww zat dus mij zelf ook snel ziek kon melden en dus eigenlijk nergens naar hoefde te kijken. ook is dit onze eerste en dat scheeld ook al weer. veel sterkte