Vorige week zondag had mijn 3 jarige dochter ineens wat bultjes op haar beide armen. Stuk of 7 totaal. De dag erna leken het wat meer op blaasjes, duidelijk reliƫf en om de rode bultjes heen een witte kring. Geen bultjes bijgekomen. Donderdags hoorde ik dat het kindje van een kennis die de week ervoor bij ons was waterpokken had gekregen. Even langs de huisarts geweest maar die vond het te weinig voor waterpokken. Op haar armen na nergens niet 1 ander plekje. Nu wordt ze vanochtend wakker met een boel nieuwe plekjes. Ook 1 op haar hand en 1 op haar wang. Op de armen een stuk of 10. Vorige week verkouden geweest met veel snot maar geen koorts opgemerkt. Verder geen symptomen. Zal een foto toevoegen (volgende post ook 1, krijg er geen 2 toegevoegd met telefoon). Iemand een idee??
Ja die laatste foto vind ik ook echt een waterpok. Als dat zo is zal ze de komende dagen wellicht nog meer van die bultjes krijgen. Hoogtepunt was bij ons na 3-4 dagen.
Inderdaad waterpokken. Bij mijn zoontje en dochtertje waren er ook eerst maar een paar zichtbaar. Pas na een aantal dagen kwam het echt door en werden het er veel.
Bedankt allemaal. Dusver niet meer plekjes wel vuriger en jeuken. Gekke is dat de eerste bultjes er een week geleden al waren en daarna niets meer, een hele week. Ben benieuwd naar morgen of er meer bij komen...
Het lijkt op waterpokken maar het beloop hoort niet bij waterpokken. Als er morgen meer bij zijn gekomen dan zeg ik waterpokken maar het kunnen ook heel makkelijk muggenbulten zijn.Mijn jongste had vorige zomer ook enorme muggenbulten en ik dacht toen in 1ste instantie ook aan waterpokken want zaten ook blaasjes op maar waren toch echt muggenbulten.
Ik denk toch aan vervelende muggen. Die kunnen zeker wel dit soort plekjes geven. Google maar eens op muggenbulten (met afbeeldingen)
Geen ervaring met waterpokken, maar mij lijken ze net op netelroos. Mijn dochter had er vorige week ook last van. Individuele plekjes komen en gaan, maar de uitslag blijft...
Dit denk ik ook. Mijn zoon heeft op het moment precies hetzelfde maar die heeft de waterpokken al lang gehad.