Hoi! Mijn zoon van 2 klom vanmorgen voor het eerst uit zijn ledikant. Nu willen we voor hem een 1 persoonsbed kopen/maken. Ik heb nog 2 hele goede nieuwe matrassen liggen van 80x200. Zal dit te smal zijn voor hem? Omdat ik zie dat een 1 persoonsbed meestal 90 cm breed is?
Nee hoor, dat gaat prima. Mijn meiden hebben allebei de bedbank van ikea waar je ook een 2-persoonsbed van kunt maken. Dat is ook 80cm breed. Geen probleem!
veel peuterbedjes zijn 70x150, dochtersbed is ook 80cm. Past ook prima met gewone 1 persoonshoeslakens.
Jitte heeft een meegroeibed van Ikea, dat staat nu op de middelste stand en dan is het iets van 80x160. Ze is er pas 1x uitgevallen... Ze zal het trouwens wel moeten doen met een bed van 80 cm, breder past niet in haar kamer...
Hier ook peuterbedje van 70 x 1,50 voor de oudste, ze past er nog prima in. 90cm is best ruim he, zelf zijn er ook zat mensen die minder dan 1,80 (samen) hebben.
80 is prima hoor. Heeft de jongste hier ook en mijn man slaapt daar ook wel eens in (als de jongste bij mij ligt) en dat gaat prima.