Timing innemen emesafene (2x pd)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evenstar, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik gebruik Emesafene tegen de misselijkheid, nu 2 keer per dag. In de bijsluiter staat dat je ze voor het slapen gaan moet nemen. Helaas heb je er dan profijt van als je slaapt, want ze werken ongeveer 8 uur.

Ik zit nu op een 'schema' van 's ochtends bij het ontbijt, dan werkt hij vrij snel en kan ik tot in de middag redelijk functioneren. Dan 12 uur later weer, dan hou ik het ritme erin. 7:00 en 19:00. Maar ik voel nu dus wel heel duidelijk dat hij niet meer werkt, en dat is nu juist als het het ergste is, zo rond het avonduur (in de avondspits met twee kinderen ook nog).

Wat is jullie ervaring, kan ik die tweede misschien eerder nemen of verstoor ik zo het ritme? Ik denk dan aan 7:00 en 16:00 oid. Ik durf niet over naar een hogere dosis. Ik lees weleens dat je met dit middel een beetje een 'spiegel' moet opbouwen in je bloed, maar volgens mij is hij na 12 uur toch echt helemaal uitgewerkt.

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Niemand? :(

;)

3. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Dat zou ik zeker doen! Mijn Gyn adviseerde zelfs als het nidig is drie keer te nemen. Dat mag hij niet op het recept zetten, maar voor de spiegel die je opbouwt is het belangrijk te spreiden. Ik deed zelf s ochtends 's middags en 's avonds.

4. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik nam de tweede ook eerder in. Rond 15.00. Het mooiste zou inderdaad zijn als je er drie kunt nemen. Bij werkte het helaas te weinig en ben toen over gegaan op primperan.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring is dat je zeker een spiegel op moet bouwen; bij mij merkte ik na een week dat de werking toenam en had ik vrijwel 24uur geen echte klachten (iig geen overgeven meer, misselijkheid bleef wel, maar was minder heftig dan zonder emesafene). Ik weet eigenlijk niet hoeveel tijd er tussen twee pillen moet zitten, maar ik hield zelf ook 12 uur aan. Anders even met je ha overleggen of je er een 's ochtends mag en dan een 's middags, dan 's avonds niet? Ik was 's nachts ook erg misselijk, dus ik heb zelf niet overwogen een ander ritme te gebruiken.
    Misschien dat 3xpd ook tijdelijk mag, bv een week om die spiegel op te bouwen.

6. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Ik heb een andere tip. Ik heb bij al mijn zwangerschappen extreme misselijkheid gehad van week 6 totde bevalling. Nu ben ik zwanger van de 4e en neem sinds een paar dagen vitamine b6 en dat werkt dus enorm goed. Ik neem 1 tablet van 100 mg in de ochtend en voel me dan de hele dag heel goed. Ik heb zelfs meer energie.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emesafene bevat ook VitB6.

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja, B6 (pyridoxine) zit ook in de pillen. Maar toch fijn, ik zou het extra kunnen slikken, B-vitamines leveren geen risico. Ja, 3x per dag zou ik het nog beter trekken, ik durf het eigenlijk niet te vragen aan de HA :( Ik voel me een aansteller omdat ik niet hoef te braken, maar ik voel me zo k*t de hele dag :( Ik ga eerst zelf proberen om dan in de namiddag al de tweede te nemen. NU dus, want ik voel de werking gewoon weggaan en dat afschuwelijke gevoel weer terugkomen, bah. Met emesafene nog steeds misselijk hoor, maar het is dan wel te behappen.

Kan ik deze weken niet even doorspoelen? Pff.

Dank voor de antwoorden ladies :)

9. Hanna08

Hanna08 Lid

30 jan 2013
    78
    0
    0
    Breda
    Ik nam het juist 's avonds, zodat ik 's ochtends normaal op kon staan. Ik had enorm last van ochtendmisselijkheid namelijk.
    Gewoon proberen, je merkt zelf wat het fijnste is voor jou.

10. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Emesafene hielp bij mij ook niet tot nauwelijks. De hoge dosis b6 werkt duizend keer beter. Dat nare gevoel van misselijkheid de hele dag is nu.

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik ga morgen naar de Tuinen, die hebben tot nu toe alles wat ik zoek. Dank voor het advies!

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga de hoge dosis B6 ook maar onthouden voor de volgende keer ;)

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Wanneer ging het bij jou over Purk? Geef me hoop, please :( Bij mijn jongste was ik er pas met 20 wk vanaf, maar heb ik de Emesafene minder lang gebruikt dan had gekund. Nu met twee kinderen en nog veel heftigere misselijkheid ga ik het gewoon zolang gebruiken als nodig.

14. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    ik nam de eerste bij mijn eerste ochtendplas (uur of 6.00) sliep dan nog een uurtje...en in de middag rond 16.00-16.30. ik rekende dus 8 uur verder.....en ook nog de inwerktijd erbij. nachts sliep ik dus was het wel uit te houden.....
    sterkte!

15. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    mijn huisarts gaf me advies als het niet hielp een boostdag te nemen, dus extra medicatie. mocht er van hem toen twee dagen achter elkaar ipv 2 3 of 4. werkte goed en je spiegel is sneller hoger...

bij de eerste was ik ziek van week 8 tot week 12 tweede week 6 tot week 14. derde van week 5 tot week 14. althans te ziek om emasafene te nemen, daarna no wel misselijk maar stukken minder.....

Deel Deze Pagina