Warmte/zweet aanvallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beebje082011, 28 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Wie herkent dit? Ik heb het de hele dag eigenlijk warmer dan normaal, voel me een beetje een kacheltje van binnen. Soms krijg ik enkele keren per dag een warmte 'opwelling' waarbij ik me voel koken van binnen en ook nog begin te zweten.

Het is me opgevallen dat ik er meer last van heb als ik erg druk ben met de kindjes of me stresserig voel... of op drukke plaatsen zoals de supermarkt... voel me dan ineens gejaagd worden en het zweet breekt me gewoon uit, erg naar...
    Moet dan echt even buiten in de auto afkoelen. Erna gaat het wel weer, maar toch, is erg vervelend om in de fik te staan om 't zo maar te zeggen. Word er ook best onzeker en bang voor omdat ik me zo naar voel, zeker als ik alleen ergens ben ofzo.

Ik ben pas 10 weken ver... herkent iemand dit in deze periode?
    Ik weet dat ik het in mijn vorige zwangerschap juist eerder kouder had dan warm.

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik had er vanmorgen toevallig voor de 1ste keer last van!
    Ik stond op en was ontbijt aan 't maken en ik begon ineens te zweten, ook toen ik mijn ochtendjas uitdeed bleef ik het heet hebben.. Het was ook in combinatie met misselijkheid

Heb het eens opgezocht en het schijnt een veelvoorkomend symptoom te zijn!

3. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Hier vanaf het begin last van gehad. Nu nog steeds.. Snachts gaat de deken erop en eraf, merendeels eraf. Moet overdag ook echt even afkoelen continu warm blegh.

4. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Wel een stukje verder als jou, maar inderdaad een veel voorkomend kwaaltje, en wat een irritant kwaaltje.
    Hier ook enorm veel last de laatste week, niet grappig meer..

5. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Oke! Maar er kan niets gebeuren toch? Ik ben altijd maar bang bij het minste geringste dat ik onderuit ga, maar dat moet je toch voelen aankomen he...

Die warmte jaagt me gewoon angst aan.

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    dames, ga sojamelk drinken. ik heb liters gezopen van die vieze troep, elke dag een halve liter. maar t werkt als een tierelier! ik had gewoon opvliegers. mijn moeder heeft het ook heel erg (overgang) en drinkt er ook behoorlijk wat van. bij de eerste warmte aanval ren ik naar de winkel!

7. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook heel de dag door warm, en ga ook sneller zweten :( Ik loop alleen wel al tegen het einde aan...

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Oh die opvliegers!! Heel herkenbaar.
    Het zijn je hormonen. Een goede slok koud water en een zen moment doen wonderen.

9. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Zowel bij mijn vorige zwangerschap als nu de hele zwangerschap last van. Terwijl ik normaal een koukleum ben.
    Mijn man loopt 's avonds met een trui aan omdat hij het koud heeft, maar van mij mag de tuindeur niet dicht, haha.

10. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ben net als jou 10 weken zwanger en heb er ook last van. Begin het warm te krijgen, dan ga ik zweten en voel ik me licht worden in me hoofd. Vond het ook eng maar als ik lees dat meerdere er last van hebben wordt ik gerust gesteld.

11. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Het klinkt een beetje naar paniekaanvallen wat je hebt. Niet bang worden, rustig aan doen je niet te druk maken en rustig doorademen...vooral niet te veel stressen.

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik had er ook last van, maar wel pas vanaf een week of 24 schat ik.

13. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    @Liz, heb wel een verleden met paniekaanvallen, maar die uitten zich nooit op deze manier. Ik herken het dan ook niet als een angstaanval... hoewel dit hitte me wel weer angst aanjaagt... als je je zo beroerd voelt, voel je je niet echt op je gemak...

Deel Deze Pagina