Wie herkent dit? Ik heb het de hele dag eigenlijk warmer dan normaal, voel me een beetje een kacheltje van binnen. Soms krijg ik enkele keren per dag een warmte 'opwelling' waarbij ik me voel koken van binnen en ook nog begin te zweten. Het is me opgevallen dat ik er meer last van heb als ik erg druk ben met de kindjes of me stresserig voel... of op drukke plaatsen zoals de supermarkt... voel me dan ineens gejaagd worden en het zweet breekt me gewoon uit, erg naar... Moet dan echt even buiten in de auto afkoelen. Erna gaat het wel weer, maar toch, is erg vervelend om in de fik te staan om 't zo maar te zeggen. Word er ook best onzeker en bang voor omdat ik me zo naar voel, zeker als ik alleen ergens ben ofzo. Ik ben pas 10 weken ver... herkent iemand dit in deze periode? Ik weet dat ik het in mijn vorige zwangerschap juist eerder kouder had dan warm.
Ik had er vanmorgen toevallig voor de 1ste keer last van! Ik stond op en was ontbijt aan 't maken en ik begon ineens te zweten, ook toen ik mijn ochtendjas uitdeed bleef ik het heet hebben.. Het was ook in combinatie met misselijkheid Heb het eens opgezocht en het schijnt een veelvoorkomend symptoom te zijn!
Hier vanaf het begin last van gehad. Nu nog steeds.. Snachts gaat de deken erop en eraf, merendeels eraf. Moet overdag ook echt even afkoelen continu warm blegh.
Wel een stukje verder als jou, maar inderdaad een veel voorkomend kwaaltje, en wat een irritant kwaaltje. Hier ook enorm veel last de laatste week, niet grappig meer..
Oke! Maar er kan niets gebeuren toch? Ik ben altijd maar bang bij het minste geringste dat ik onderuit ga, maar dat moet je toch voelen aankomen he... Die warmte jaagt me gewoon angst aan.
dames, ga sojamelk drinken. ik heb liters gezopen van die vieze troep, elke dag een halve liter. maar t werkt als een tierelier! ik had gewoon opvliegers. mijn moeder heeft het ook heel erg (overgang) en drinkt er ook behoorlijk wat van. bij de eerste warmte aanval ren ik naar de winkel!
Ik heb het ook heel de dag door warm, en ga ook sneller zweten Ik loop alleen wel al tegen het einde aan...
Oh die opvliegers!! Heel herkenbaar. Het zijn je hormonen. Een goede slok koud water en een zen moment doen wonderen.
Zowel bij mijn vorige zwangerschap als nu de hele zwangerschap last van. Terwijl ik normaal een koukleum ben. Mijn man loopt 's avonds met een trui aan omdat hij het koud heeft, maar van mij mag de tuindeur niet dicht, haha.
Ben net als jou 10 weken zwanger en heb er ook last van. Begin het warm te krijgen, dan ga ik zweten en voel ik me licht worden in me hoofd. Vond het ook eng maar als ik lees dat meerdere er last van hebben wordt ik gerust gesteld.
Het klinkt een beetje naar paniekaanvallen wat je hebt. Niet bang worden, rustig aan doen je niet te druk maken en rustig doorademen...vooral niet te veel stressen.
@Liz, heb wel een verleden met paniekaanvallen, maar die uitten zich nooit op deze manier. Ik herken het dan ook niet als een angstaanval... hoewel dit hitte me wel weer angst aanjaagt... als je je zo beroerd voelt, voel je je niet echt op je gemak...