Mijn zoontje is morgen 15 weken oud en zit ws nu al in de 4 maanden sprong. Dus het is weer ellende met de flesjes en de slaapjes. Even kort: Hij krijgt rond 7 uur eerste fles Dan half elf Half 2 Vijf uur Negen uur Tussen de flesjes door slaapt hij ongeveer anderhalf uur, en is hij anderhalf uur wakker. Het flesje van vijf uur (half zeven naar bed) sliep hij altijd iets langer en moest ik hem altijd om 2100 wakker maken. Nu sinds een tijdje word hij rond zeven uur al wakker en het duurt dan een tijdje om hem weer te troosten en in slaap te krijgen. Wakker maken voor de laatste fles heb ik altijd al moeten doen, anders slaapt hij tot een uur of 2 en slaapt dan verder heel onrustig. Snachts slaapt hij niet top sinds een dag of 3 a 4, hij word een paar x wakker en gaat dan liggen kletsen....heel vrolijk maar ik lig dus hele nachten wakker. Ik heb nu het gevoel dat ik iets over het hoofd zie omdat hij elke x rond 7 uur wakker is..... Finn geeft heel slecht tot niet honger en slaap signalen aan. Daarom hebben we een beetje een ritme/schema, dit werkt het beste voor ons. Het is niet elke dag precies die tijd maar vaak komen we wel zo uit! Hij krijgt dus vijf flessen waarvan 4 van 180/6 en de laatste fles 210/7
Hij is om 19.00 wakker, of om 07.00? Om 19.00 wakker is toch geen punt lijkt me want uiteindelijk gaan ze toch meer wakker zijn.
Om 1900 sorry voor de onduidelijkheid. Tot nu toe valt hij wel elke keer weer in slaap. Dus vind het zo typisch dat het elke x zelfde tijdstip is!
Ik zou 'm er om 19.00 gewoon weer uithalen. Laatste slaapje van de dag is bij de meeste baby's wat korter. Weet niet hoe lang hij nu slaapt, maar als hij van 18.00-21.00 slaapt 's avonds vind ik het niet gek dat hij 's nachts meer wakker is. Hij heeft dan al een hele ruk gemaakt zo vroeg in de avond. Hier probeerde ik er altijd voor te zorgen dat hij voor z'n laatste fles nog lekker even een poosje wakker was, zodat hij ook goed moe was als hij naar bed ging. Wij hadden op die leeftijd ook om 17.00 en 21.00 een fles en hij sliep daar tussen ongeveer een uurtje op die leeftijd. Zo van 18.00-19.00 ongeveer, soms iets langer, maar maakte hem uiterlijk 19.30 wakker en dan ging hij er rond 21.00/21.30 weer in.
Ohja daar zal ik eens op Letten! Hij heeft bijvoorbeeld vandaag van ongeveer half zeven tot half negen geslapen. Daarna 45 minuten spelen/knuffelen/boekje lezen/wassen/omkleden en dan flesje en slapen. Maar dus om zeven uur al huilen, 2 x troosten en verder slapen!
Dezelfde leeftijd hier, alleen krijgt hij hier al vanaf 6 weken zijn laatste fles om 19.00. Kan het niet zo zijn dat jouw kindje daar nu ook aan toe is? Ons ritme is; Fles; 7/8u-11-15-19 Slapen; 9-10.30, 12.30-15.00-17.30-18.00 Laatste slaapje soms wel, soms niet. Bovenstaande komt niet op een half uur. Hij krijgt 3x180 en 1x210 Wellicht kun de flessen en slaapjes zo indelen dat je met de laatste fles uitkomt rond 19.00? Zeker als hij rond die tijd nu telkens wakker is? Misschien is hij hier wel nu aan toe..
Ja zou je denken 🤔 ben dan weer huiverig dat te proberen want dan zit ik voor m'n gevoel weer aan een nachtvoeding, hij komt nu al om half zes mopperen en dat kan ik dan nog rekken tot zeven uur. Ook gaan we savonds douchen en vrijdagavond altijd eten bij mijn ouders. Dat wordt dus gelijk ellende....Want hoe gaan we dat doen met 7 uur bed tijd 😣 daar moet ik eens even over nadenken....jammer dat ik net voor een werk weekend zit ook haha! Finn houd wel van slapen, maar echt volgens een bepaald regime. Het gaat nu ongeveer zo 7 tot 8/half negen wakker voeden spelen Uiterlijk half negen slapen tot 10 uur Half elf flesje uutje spelen Etc Half 12 naar bed Etc je snapt het verder wel. Finn doet het hier goed op, maar is soms minder lang wakker dus eerder uitkomen met de fles zal makkelijk gaan. Hij krijgt nu ook nog 5 flessen. 4 x 180 en 1 x 210...gaan allemaal schoon op
Geen idee, ik gok maar wat haha. Wij hadden vakantie toen we het uit gingen proberen. Ideaal. Eerste nacht van half 8 tot 6, daarna sliep hij elke dag uit van 8 tor half 9.. ik was ook huiverig ervoor hoor! Maar bij ons was de laatste fles drama. Hmm. Hij heeft die 4x 180 en 1x 210 dan dus wel nodig als ze allemaal op gaan...hoeveel weegt hij? Lastig zeg 🤔
Nou vannacht was weer ellende. Om 12 uur kletsen om 3 uur kletsen, ergens rond vijven en vijf over 7 ook klaar wakker. Ik ga er niet uit om te sussen want hij is niet overstuur maar ik lig wel ruim een half uur naar dat geklets te luisteren....Ben gesloopt nu. En nu ligt hij dus al 2 uur te slapen....Ben dan stiekem wel bang dat hij het straks om gaat draaien....
Over een paar weken of maanden gaat je kindje elke dag om 19.00 of zelfs al om 18.30 naar bed, dus die avonden daar zal je toch aan moeten geloven! Een keer bij opa en oma eten kan dan wel, dan daar een pyama aan en fles en in de auto slapen BV, maar met een klein kindje horen die toch gewoon om 19.00 naar bed te gaan op den duur.
Tja... ik denk toch echt dat hij in de vooravond teveel slaapt en dan niet goed meer in een diepe slaap komt voor de nacht. Ik zou in jouw situatie ook over gaan op 4 flessen, om 7.00-11.00-15.00 en 19.00 (iets later evt.) en dan kijken wat hij doet. Dan gewoon dus dat laatste slaapje overslaan. Is misschien even een half uurtje rekken, maar wellicht dat dat met een wandelingetje of een badje wel lukt. Dan om 19.00 nog een fles en dan rond 19.30 naar bed toe. Ik heb denk liever dat m'n kindje om 6.00 wakker wordt dan dat m'n nachtrust meerdere malen onderbroken wordt. Ik zou zeggen, het proberen waard. En wij nemen ons zoontje ook van jongs af aan al overal mee naar toe hoor, maar zorgen wel dat hij altijd rustig kan slapen als dat aan de orde is. Dus als we ergens gingen eten ging het campingbedje mee. En dan kon hij slapen als dat nodig was.
Bedankt voor de tips. Ik was eigenlijk nog niet zo ver qua tijdstip en hoe dat dan weer regelen qua visite 🤔 Wij eten elke vrijdag bij mijn moeder en gaan rond half acht meestal pas weg. Zou het dan die avond een uurtje later kunnen denk je of is dat toch teveel gedoe voor zo een uk. Olifantje het klinkt egoïstisch maar ik ga zondag proberen wat jij zegt! Ik ben maandag vrij en als ik dan een nacht voeding terug krijg kan ik dit wat beter opvangen. Vind het wel een beetje eng om weer een flesje minder te doen, niet omdat ik denk dat hij mager zal worden hoor maar gewoon het idee....denk ik 🤔 Bedankt voor de tips! Hij zit nu ook echt in een sprongetje merk ik. Hij sliep net even dik 2 uur, om daarna flink humeurig te zijn. En dat istie normaal nooit! Jantje lacht jantje huilt vandaag
Gewoon zoals Suusjeh al zei. Om 19.00 bij je moeder omkleden en een fles geven, dan kan je om 19.30 naar huis en kan hij thuis gelijk in bed, waarschijnlijk valt hij in de auto al in slaap en kan je m thuis over leggen in z'n eigen bedje. En ik snap wel dat je zoiets uitprobeert als het voor jezelf ook een beetje gunstig uitkomt.
Oké dan ga ik dat zo volgende week eens in de praktijk uitvoeren. Zal ook vragen of we eventueel wat eerder kunnen gaan eten. Vaak wacht ze totdat finn slaapt (zo rond half 7 dus) maar dat z dan niet meer hoeven Dan is het even wennen, want eten met een wakkere baby! Hoe doen jullie dat? Baby in de box? Baby in een wipstoel op tafel? Vertel
Haha nee hier sliepen ze zelden rond etend tijd. Op schoot, in de box, in de wipstoel, ja net hoe het uitkomt. Als ze rustig zijn kunnen ze best even in de box. Of op schoot als se onrustig zijn. Wij aten toen ook soms om de beurt soort van, m'n man de kleine vast als ik een toetje ging eten. Ik weer als hii koffie na wou.
Hier ook zon flink pakket hoor haha! 7,3 bij 63 cm. In principe zou hij genoeg moeten hebben aan 3x 180 en 1x 210 bijvoorbeeld. Ik denk ook dat je eraan moet geloven. Hij kan toch best mee naar je ouders? Idd pyjama aan, fles daar in de auto en slapen maar. Je gaat toch naar deze tijdstippen toe.. de eerste paar dagen zullen rommelig verlopen, ik hoop voor je dat je er met 1 nachtje bent,maar ik denk het niet. Idd een beetje proberen te rekken en doen, zelf een weg in vinden. Wij eten de ene keer dus wel als hij wakker is en de andere keer niet. Hij ligt dan gewoon in de box of zit gezellig in de wipstoel naast de tafel erbij. Je hoeft hem natuurlijk niet de hele tijd te vermaken als hij wakker is, hij kan best zelf ook even spelen en als hij gewoon gezellig bij jullie in de buurt is en je af en toe wat tegen hem zegt is dat prima toch?! Wij hebben echt de avond voor onszelf, dat is ook lekker hoor! Je moet er eventjes door heen, maar komt echt goed! Laat je weten hoe het is gegaan?
Wij hebben idd ook wel eens gegeten met finn wakker in de box of het kleed. Hij kan zichzelf echt heel goed vermaken....echt bizar. Het is enkel in het begin voorgekomen dat we apart moesten eten maar dat was gewoon een mindere tijd. Ik denk dat ik me ook een beetje druk maak om niks haha we hebben ook geen wipstoeltje, hij ligt hier gewoon lekker op zijn kleed op de grond of op de grond te frobelen. ik ga het jullie laten weten! Finn is net dus verkouden geworden dus ben benieuwd, kunnen even pittige dagen worden hihi
Hoe zouden jullie het inrichten qua flesjes en slaapjes. Finn is anderhalf uur wakker en anderhalf uur slaapje. Ritme nu is dus ongeveer: 0700 fles 0830 bed 1000 fles 1130 bed 1300 fles 1430 bed 1600 fles 1830 bed 2030 spelen/bad 2115 fles Ik heb even zitten puzzelen maar kom toch wel moeilijk uit. Hij heeft zijn slaapjes overdag ook nog wel nodig merk ik. Jullie ideeën?
Je. Kunt proberen toe te werken naar 1,5 uur smorgens, 2/2,5uur smiddags en in de namiddag half uurtje. Wij hebben; 7.00 aankleden plus fles Spelen tot 09.00 09.00-10.30 slapen 10.30-11.00 spelen 11.00 fles Spelen tot half 1 12.30-15.00 slapen 15.00 fles Spelen tot 5u, half 6 Half uurtje slapen Kwart over 6/10 voor half 7 badje aan, beetje tutten boven Lekker in bad en wij geven om 19.00 de fles met 210 boven zonder tv ect aan, in alle rust en dan naar bed!