Hoi, Binnenkort sluiten we onze hypotheek over en moeten we dus ook weer naar de notaris. We laten dan ook een testament opmaken. We hebben een geregistreerd partnerschap en papa heeft de kleine erkend. Hebben jullie tips waar wij op moeten letten, wat we niet moeten vergeten te regelen? Bijvoorbeeld: als 1 van ons komt te overlijden, of wat als ons beiden iets overkomt, wat gebeurd er dan met onze dochter? Opvoeding, financieel? enz... (Onze dochter wordt dan grootgebracht door mijn zusje, maar moeten we dan ook iets financieels regelen voor mijn zusje? ) Alles is welkom! Bedankt alvast. Groetjes!
dan moet je het voogdijschap vast latten leggen. wij hebben dit 2 weekjes terug geregeld als wij komen te overlijden gaat ze naar mijn zus.
wat gebeurd er eigenlijk met je kleine stel dat je beide komt te overlijden en je hebt niet vast laten stellen wie haar of hem gaat opvoeden? Gaat het dan automatisch naar de opa en oma ofzo?
Wij hebben e.e.a. ook geregeld toen Emiel 4 weken oud was. Mijn zusje krijgt de voogdij over hem. Tevens moet Emiel dan tot z'n 21e jaar toestemming aan haar vragen bij financieële zaken. Maar als je meer wilt weten kan ik je adviseren om contact op te nemen met een notaris. Hij kan op al je vragen een goed antwoord geven.
heb zelf een offerte ervoor aangevraags, bij de goedkoopstenotaris.nl kom je een heel eind...de bedragen schillen zo ooooonwijs...! ik bedoel zo betaal je bij de een 400 eurie en bij de ander 150...! dus als je nog een notaris moet zoeken zou ik zeggen, kijk ffies daarop voor de gooedkoepste..tis volgens mij toch allemaal hetzelfde papiertje..
het is echt erg wij hebben dat dus nog niet geregeld, we hebben hier vaak ruzie over.. Mijn vriend wilt niet trouwen omdat hij dat onzin vind maar wilt wel een geregistreerd partnerschap, ik wil daarintegen wel trouwen omdatik dat geregistreerd partnerschap het zelfde vind je hebt alleen als je gaat trouwen meer rechten... hoe kan ik me vriend nou overtuigen om wel te trouwen... we hebben trouwens wel gewoon samen voogdijschap en hij heeft die kleine erkend enzo maar het is echt gewoon het trouwen op zich.... Denk dat je gewoon contact moet opnemen met een notaris, gaan wij ook maar doen...
wij hebben geregistreerd partnerschap, het enige verschil wbt kinderen is dat de vader nog wel het kind moet erkennen maar wel automatisch dan het ouderlijk gezag krijgt... daarnaast zal je of je nou getrouwd bent, samenlevingscontract of gerigistreerd partnerschap hebt ook een testament moeten laten maken wbt de voogdij....
Hoi! Als ons iets overkomt (ik klop ondertussen even af ) dan zal onze dochter naar mijn zus gaan. Maar hoe moet zij het financieel gaan regelen bijvoorbeeld? Ze woont in een koophuis, nog steeds alleenstaand, en werkt fulltime. Voor haar is het dan ook kijken hoe ze het allemaal geregeld gaat krijgen. Oppas regelen en betalen, missschien zelfs minder, of stopt ze met werken. En ook alle andere kosten die er bij gaan komen. Kun je hier ook iets voor regelen? Of is het dan zo dat onze dochter de opbrengst van ons huis krijgt, en dat ze daar het onderhoud van moeten doen dan? Tja, als je eenmaal begint met denken hierover dan hou ik niet meer op. Wil het graag zo goed mogelijk geregeld hebben. Groetjes!
ik weet dat als je een koophuis hebt en het geld wat er daarvan overblijft dat het zo geregeld is dat de voogd daar geld van krijgt om het kind te onderhouden, verder weet ik het eigenlijk niet.
ik weet wel dat je kinderen je erfgenaam zijn in geval van overlijden van beiden ouders...dus ik denk dat dat wel zo is (die opbrengst)
ik weet wel dat je kinderen je erfgenaam zijn in geval van overlijden van beiden ouders...dus ik denk dat dat wel zo is (die opbrengst)
pff heb vandaag ook de offerte binnen gekregen...158 pp en je moet het dus tweemaal doen om de een of andere reden...snap sowieso niet waarom het zo duur is want het is toch een standaardformulier.... ik geloof dat ik ook maar van notaris had moeten studeren
hm dan ga ik nog ff verder zoeken...we moeten toch nog ff hard nadenken over wie we gaan vrgaen voor de voogdij...
okee als ik het goed begrijp, moet ik een testament laten maken over wie de voogdij krijgt als ik en mijn vriend komen te overlijden. en dat kost zoveel geld ! jeetje dat kan ik heel niet betalen.. OF we moeten trouwen.. wat we over een poosje toch wel willen doen.. en als we dus gaan trouwen word dat dan allemaal geregeld, of moeten we dan ALSNOG iets laten doen om dat te regelen ?