In bad?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Quincy23, Dec 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quincy23

Quincy23 Actief lid

Jan 10, 2008
    142
    0
    0
    Ik ben nu 4 weken en 5 dagen geleden bevallen. Ik vloei niet meer en heb nog maar 1 hechting zitten. Kan ik nu dan al in bad. Hoeland duurde het bij jullie voordat jullie in bad gingen.

Alvast bedankt

2. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Gefeliciteerd met je kindje :D

Wanneer je niet meer vloeit mag je weer in bad :D. Je kunt voor de zekerheid nog even geen badschuim bijv. gebruiken (maar mag wel volgens mij, wat je zelf het prettigst vindt)

Geniet ervan!

3. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Zo ver ik weet mag je weer in bad zodra je niet meer vloeit. Zou er inderdaad nog even geen badschuim in doen, maar verder wel gewoon lekker in bad.

4. Niet meer actief

Mijn HA zei dat zelfs als je nog een beetje vloeit je best in bad mag... ik zat er dan ook al met 2 weken in (heb wel een ks gehad)

5. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ik zat ook vrij vlug terug in bad (aangezien ik geen douche heb en ik het een beetje lomp vond om constant op mijn knieën dat bad te gaan zitten :) )
    Inderdaad wel even wachten tot het echte hevige vloeien door is :)

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wachten tot het vloeien over is (lees; wond genezen, en BM dicht!) is wel zo verstandig wat je kan doen bv voor je hechtingen is een klein laagje in bad en daar met je kont in gaan zitten (pure badedas erin en dat helpt super voor je hechtingen, niet de goedkope supermarkt badedasversie gebruiken die helpt niets) ik krijg erge huidontstekingen als ik ook maar een week niet in bad ga maar heb netjes afgewacht ..

7. lief649

lief649 Actief lid

Oct 3, 2007
    449
    0
    0
    de vk zei tegen mij dat als je nog een beetje vloeit je best in je eigen bad mag, daar zitten ook je eigen 'bacterien' in die je gewend bent (misschien een beetje krom gezegd, maar hopelijk wel begrijpelijk) zwembad mag bv dus nog niet.

8. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    huh ik heb een boekje meegekregen met leefregels na een keizersnee en daar staat in
    baden en zwemmen zijn na 4 weken weer toegestaan ivbm helen van buikwond (letterlijk overgenomen)
    ik zelf denk ook dat t niet echt kwaad kan maar ze zullen het vast niet voor niets vermelden.
    9 van de 10 keer gaat t natuurlijk gewoon zonder problemen.

mirell

9. Niet meer actief

@Mirell, ja het is heerlijk dubbelop maar dat vind ik altijd met adviezen van vk/gyn/huisartsen etc.
    De een zegt dit, de ander zegt dat... zo irritant :(

Naja.. ik heb gewoon geluk gehad dan met mn 2 weekjes denk ik :) nou was mijn wond wel al heel snel dicht en goed genezen.. als het nog een beetje open was geweest ofzo was ik ook zeker niet gegaan...

10. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

Sep 16, 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Wat een verschillende antwoorden dan he? Ik ben zelfs na precies een week in bad geweest, samen met onze dochter. Het vloeien was inderdaad wel een stuk minder maar zeker niet over, de kraamverzorgster stelde het zelf voor.
    Ik vond het in het begin niet echt prettig door de wond van de knip maar ga ondertussen weer vaker in bad. (Lizz is nu 3 weken oud)

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Ik ben de dag erna weer in bad gegaan, op aanraden van mijn vroedvrouw. En ja ik vloeide wel, maar in bad viel dit eigenlijk heel erg mee. Ik zou ook in verband met reumatische klachten niet weten wat ik zonder bad zou moeten.

12. astra

astra Lid

May 22, 2008
    93
    0
    0
    zelfstandige
    lummen
    ikzelf ben een week na mijn bevalling in bad gegaan maar ik moet zeggen dat het alles behalve prettig voelde nadat ik uit bad kwam het begon zelfs wat te prikken vanonder dus voorlopig is het voor mij douchen in bad :(

Share This Page