Moe na Kraamvisite

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Ik ben verliefd, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    #1 Ik ben verliefd, 28 apr 2011
    Laatst bewerkt: 28 apr 2011
    Hee allemaal,

Ik ben eergister bevallen van een tweeling en gister en vandaag
    heb ik best veel kraamvisite gehad. Ik ben zo ontzettend moe na een bevalling van 18 uur en weet niet hoe ik en mijn man de visite netjes moet vertellen dat een half uurtje eigenlijk al te veel is voor ons, en dat de mensen niet snappen dat er op het geboortekaartje : Tussen 12 en 14 uur rusten wij. En om 13 uur gaat de bel : We komen effen naar die kleintjes kijken ..... Moet je dan nee zeggen tegen je vrienden ??
    Bedankt Dorien

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Dorien, allereerst van harte gefeliciteerd met je tweeling!!! Wat prachtig..
    Ten tweede: JA, je MOET NEE zeggen tegen je vrienden!! Geloof me, ik heb twee kinderen en inmiddels dus wel de nodige 'kraamervaring'. Je bent NET bevallen van een tweeling, mensen zouden je echt met rust moeten laten.
    Mijn advies, laat je partner iedereen afzeggen, neem een tijdje alle rust die je kunt krijgen en geef een signaal af als je denkt dat je wel zin hebt om mensen te zien. Ik begrijp dat het voor familie misschien iets anders ligt, maar kennisen, collega's etc: allemaal afbellen of in ieder geval over een tijdje pas plannen.
    RUST UIT!! je krijgt het nog druk genoeg. Het is NIET aso om nu voor jezelf te zorgen.

heel veel gelukkig met je kindjes!!
    Amber

ps: jij moet lekker in bed liggen, je man moet de telefoontjes plegen!

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als allereerste: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweeling!

Vervolgens:
    Ja, als mensen aan de deur staan als jij ligt te rusten laat je je man of, nog beter, de kraamverzorgster ze gewoon wegsturen. En ik zou gewoon nog even wachten met de kraamvisite. Als mensen daar geen begrip voor hebben weet je gelijk genoeg en zijn het schijnbaar ook weer niet zulke goede vrienden. Het is echt even belangrijk dat je nu je rust pakt. Een bevalling is topsport (mijn vk vertelde me dat je de impact ervan moet vergelijk met ongetraind een marathon lopen :$) en daarvan moet je echt even bijkomen. Helemaal niet zo raar dus dat je de kraamvisite er nog niet bij kan hebben.

4. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie tweeling!!
    En als ik eerlijk ben begrijp ik echt NIET dat vrienden zomaar ineens op de stoep staan. Je bent natuurlijk hartstikke kapot van de bevalling en dan heb je er ook nog eens TWEE om voor te zorgen.

Ik heb een eitje van een bevalling gehad en maar van 1 kindje en had er niet aan moeten denken om meteen visite te krijgen. alleen directe familie, voor de rest even niks!

Verder sluit ik me volledig aan bij de andere dames hier!!

echt, laat ze maar bellen voor een afspraak. lijkt me niet meer dan normaal.

Zoveel mogelijk rusten jij!

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Tricky, want ik ken genoeg mensen die 'eenmaal binnen' het wel gezellig vinden om om nog een wijntje te vragen...
    Ik zou in ieder geval ALTIJD je badjas aanhouden! Zodra je er fris en fruitig bij gaat zitten (wat jij, Dorien, echt nog niet kunt), gaan mensen heeel makkelijk worden.

6. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    goed punt!

7. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dan moet je gewoon NEE zeggen tegen je vrienden.En zeggen dat ze na 16uur weer welkom zijn. Eh waar is jullie kraamverzorgster ? zij wimpelt het bezoek af tijdens de rusttijden..

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Om te beginnen: Van harte gefeliciteerd!

Heb je kraamhulp? Laat die dan open doen en zeggen dat jullie allemaal aan het rusten zijn!

En trek op jullie rustmoment ook gerust de telefoon uit het stopcontact!
    Eventueel kun je ook de deurbel afzetten!

Anders kun je de mensen nog even binnen laten en de kleine laten bewonderen, maar zelf lekker op bed blijven. Zodat ze de hint misschien begrijpen!
    En ook gewoon zeggen dat jullie allemaal (je man inclusief) graag even gaan rusten.

Elk normaal denkend mens zou dan begrijpen dat ze weg moeten, maarja elk normaal denkend mens zou ook niet dag 1 al op de stoep staan en zeker niet voordat ze gebeld zouden hebben!

En ja, je moet ze echt de deur wijzen als jij er te moe voor bent! Denk om jezelf. Het is allemaal zo kort geleden gebeurd en het is allemaal niet niks!
    Pak je rust zodra het kan!

9. Ik ben verliefd

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Bedankt voor de tips, snapt het bezoek niet dat wij aan elkaar moeten wennen en dat we ook nog een dochtertje van 3 hebben rondhupellen? De kraamverzorgster is een raar persoon, heel weinig contact met ons en ze ruimt een beetje op en doet een beetje met Lana . Als er bezoek komt laat ze iedereen binnen al is het middernacht . Groetjes Dorien

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nog een tip: Neem onmiddellijk contact op met het kraambureau en vraag om een andere kraamverzorgster. Iemand die wel bij jullie past. Meisje echt, je kraamtijd moet er zijn om ontlast te worden zodat je kunt uitrusten van je bevalling en aan je kindjes en de nieuwe situatie kunt wennen. Op deze manier en met zo'n kraamverzorgster gaat dat niet lukken.

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben het eens met mermaid.

Maar idd je moet nee zeggen en het is moeilijk. Wij hadden ook teveel bezoek tot op een moment brak ik kon alleen maar janken borstvoeding ging niet goed. Sem huilde heel de dag en viel af.
    Toen heeft de verloskundige en kraam gezegd dat ik echt rust nodig had en mijn vriend heeft al het bezoek afgebeld. Ook hebben we maar 3 dagen in de week bezoek in gepland de andere dagen waren voor ons.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ook van mij: allereerst gefeliciteerd met je tweeling!

natuurlijk mag je nee zeggen. onbegrijpelijk dat mensen daar uit zichzelf geen rekening mee houden. ik had geen rusttijden op het kaartje staan (wist van tevoren nooit wanneer ik zou willen rusten) maar er is echt niemand 'zomaar' langs gekomen. ze belden van tevoren altijd even op om te vragen of het uitkwam. vind ik wel zo normaal.

wat je nu zou kunnen doen: kraamverzorgster (nogmaals) instrueren wanneer je géén bezoek wilt. en of zij die mensen dan wil buiten houden.
    briefje achter het raam plakken (zichtbaar vanaf voordeur / bij de bel) dat je rust en geen bezoek kunt ontvangen. of de bel uitzetten, als dat kan.

en áls je mensen binnenlaat, zeg dan: ik vind het leuk dat jullie langskomen (vooruit, ze bedoelen het goed) maar ik ben moe en we moeten het dus écht kort houden, maximaal een half uur. bied ze hooguit een keer iets aan en vraag ze na dat halve uur (of kwartier, als dat voor jou lang genoeg is) weer op te stappen. 'we doen het wel wat uitgebreider als we weer wat meer op de been zijn!'

ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen daar nog zo makkelijk mee omgaan.
    ik had zelf nog als tip gekregen (niet nodig, maar bij jou misschien wel): blijf in pyjama lopen. dan zien ze dat je niet in tiptop conditie bent en houden ze er makkelijker rekening mee.

sterkte met deze spoedcursus assertiviteit!

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is en je nu 'lekker' thuis kan zijn.

En weiger ajb mensen bij de deur! Ik heb het eerst veel te druk gehad, en betaalde er later de prijs voor.
    Daar heb ik zo van geleerd, de 1e dag na de bevalling van de jongste heb ik helemaal geen bezoek gehad. Alleen mijn man en de oudste zijn langs geweest en zelfs dat was te veel.

Daarnaast vind ik het ronduit onbeschoft dat er mensen zomaar langs komen terwijl je net bent bevallen!
    Maar jullie moeten ook een beetje voor jezelf opkomen hoor. Gewoon nee zeggen en de bel eruit trekken. Laat ze maar een belletje plegen en een afspraak maken.

WB die kraamzorg, bel je kraamzorg bureau en leg het uit. De kraamperiode is zo speciaal, probeer er van te genieten! En laat het niet verpesten door mensen die zomaar langs komen en een kraamzorg die jullie niet ligt.

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat een aparte mensen met weinig inlevingsvermogen die zomaar komen tijdens je rusttijd. Die waren hier niet binnengekomen.

Wij hebben zelfs de eerste dagen geen bezoek ingeroosterd, puur om te kunnen wennen aan, en genieten van ons kindje. Bovendien heb jij 2 baby's én een kind van 3!!

Gewoon niet open doen, je ligt immers te slapen. Of laat je kraamverzorgster zeggen dat je slaapt aan de deur en dat ze kunnen bellen voor een afspraak.

Oh, ik zou het haast vergeten: GEFELICITEERD!!!:)

15. Ik ben verliefd

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Hee meiden,

Ik heb het kraambureau gebeld en die heeft er voor gezorgd dat ik per direct een nieuwe kraamhulp krijg. Om 12 uur stond Suus voor de deur, een leuke vlotte jonge meid. Wat een verschil tussen Anna en Suus zeg . In die paar uur dat Suus er is heb ik veel tips gehad. Ze betrekt Lana overal bij . Als er visite komt mag Lana helpen met de beschuitjes te smeren. Als de tweeling de fles moet ( borstvoeding ging niet goed dus ben meteen overgestapt ) mag Lana helpen. Als Suus ziet dat ik moe ben stuurt ze de visite meteen weg. Eindelijk kan ik genieten van mijn 3 schatten, eindelijk kan ik genieten van de kraamtijd.
    Liefs Dorien

16. juf85

juf85 Niet meer actief

wat fijn!!!

17. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Als eerste: Van harte gefeliciteerd met je twee kleine wonders! En ik weet een klein beetje wat je voelt. Ik vond het al heel heftig die eerste dagen terwijl ik nog geen ander kindje had rondwandelen, ik geen tweeling heb gekregen en juist wel een ontzettend goede kraamhulp had. Dus jij moet het extra zwaar hebben.

Fijn dat je nu een goede kraamhulp hebt. Goed dat je hebt gebeld!!
    Ik stortte na de vierde dag incl. kraamtranen ook helemaal in. Toen heb ik besloten, en mn man vond het wel best, om even helemaal geen visite te ontvangen. Ik heb van maandag tot vrijdag iedereen geweigerd. En het was heerlijk!!! Gewoon gezegt waar het op stond: Ik ben erg moe, moet erg wennen aan ons nieuwe leven, heb last van hormonen en heb nu even geen energie voor visite.

Veel sterkte en hopelijk kun je snel gaan genieten!

18. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Goed gedaan Dorien!

19. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wat goed van je! Ik hoop dat je nu lekker van de rest van je kraamtijd kan genieten!!

20. Ik ben verliefd

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Hee,

dat zal helemaal goed komen .... Lana is dol op der boetje en zussie en ze vind de nieuwe kraamhulp Suus ook fantastisch. Morgen hebben we een rustdag alleen voor ons. De visite komt er niet in !!!
    Liefs en heel erg bedankt Dorien

Deel Deze Pagina