Vraag aan kappers of ervaringsdeskundigen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Druif78, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb momenteel een beetje dit kapsel:
    Glad glanzend kastanjekleurig haar en een lange bob tot onder de schouders
    Alleen dan blond.
    Zelfde structuur, zelfde lengte, zelfde lange lagen
    Ik ben het alleen een beetje zat. los is het wel mooi, maar eerlijk is eerlijk: het is niet heel praktisch met een dreumes die er steeds in hangt en voor mn werk ( in de zorg) moet het sowieso vast. Daarbij gaat het toch snel lijzig hangen.
    Ik wil er dus een stukje af. Ik zat te denken aan dit:
    Lang haar met de vingers warrig gemaakt voor een bedhead look

Maar dan de vragen: kan dit kapsel ook leuk bij een rond gezicht?
    Kan je dit haar nog in een staartje doen?
    Is dit erg gestylt? ( het lijkt van niet?)
    Ben benieuwd!

2. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Bij een rond gezicht is het wel belangrijk dat je onder de kaaklijn blijft en dat is bij deze het geval dus kan best. Die op de foto is zoiezo gestyld hoor al lijkt het inderdaad niet zo op het eerste zicht. Wat het natuurlijkste eruit ziet is vaak nog het meeste aan gedaan ;) maar dat is vooral omdat het perfect moet liggen voor de foto. Of jij er veel tijd zal moeten in steken hangt af van je eigen haar. Zit er al snel volume, slag in je haar? Dan moet het zeker lukken. Beetje haarmousse erin, en ondersteboven drogen. Of met een volumestuk op je haardroger (dat ronde met pinnetjes erop)
    De voorbeeld foto van hoe je haar is.. Lijkt me vrij dik haar waar niet zo makkelijk volume in te krijgen is, (kan ook aan de foto liggen) is dat bij jou ook zo? Dan word het misschien wel een iets stijler kapsel, maar kortere laagjes geven zoiezo wat meer volume wel.
    Een staartje moet nog wel lukken denk ik. Als je tegen je kapster zegt dat je graag nog een staartje wil kunnen maken houd ze er vast wel rekening mee. Dan knipt ze de lagen minder kort. (Is ook wel terug iets minder volume)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het heb veel maar fijn haar dus wel een beste paardenstaart op dit moment. Maar als ik het los laat hangen gaat het snel sluik hangen, maar kan ook komen doordat het nu te lang is?
    Ik krijg er op zich wel vrij makkelijk volume in, ik deins ook niet terug voor wat styling product, maar ik wil liever niet dagelijks te hoeven fohnen...
    Het kan dus wel zijn dat het iets steiler valt dan op die foto, maart wordt het dan niet heel "happerig"? En zijn de bovenste lagen niet te kort voor een staart? En als ik het langer laat, is dan niet het hele effect weg van de lagen?

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Hier een kapster :)

Op de tweede foto is het inderdaad gestyled, dat valt van zichzelf niet zo mooi. Hoe is jouw haar? Heb je krullen, slag of stijl?

Je kunt best wat lagen in je haar aanbrengen, en een lok doen? Als je de lagen en de lengte niet te kort doet, dan kan dat zeker nog vast.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb zelf wel stijl haar, maar toen ik het korter ( bob) had kreeg ik er wel slag in gekneed. En lok, bedoel je daar een schuine pony mee? Die heb ik ooit geprobeerd, maar ik heb een kruin aan de voorkant dus een pony is dan volgens mij niet te doen? Ik kreeg het ook nooit plat, het sprong altijd omhoog.
    Ik heb nu ook lange lagen, maar dat is het dus net niet, heeft niet het gewenste volume effect en vlotheid wat ik zou willen. ik wil het wel korter maar loop nu dus tegen de lengte aan, wil het nog wel vast kunnen..

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Met die kruin zou ik de lok overslaan inderdaad. Eventueel de lagen aan de voorkant wat korter?
    Wat betreft volume kun je de lagen beter wat korter doen, dan krijg je automatisch wat meer volume.
    Als je de lengte maar niet te kort doet, dat het dan nog wel vast kan.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ok, dan ga ik dat doorgeven :D iig de lagen bovenop en aan de voorkant dan korter? En de lengte over de schouders laten?
    Is er nog een bepaalde manier waarop die lagen geknipt moeten worden? Of beter snijden zodat het niet happerig wordt? Of dat zal ze wel weten?? Mag ik hopen ;)

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
  9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
  10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zoals op de foto vind ik het te kort en idd te bloempotterig :D
    Maar als korte bob ( maar dan wel iets langer dan op de foto) en misschien wat meer rood erin vind ik het wel lekker pittig!
    Alleen... wat te doen met die pony??

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Het model hoort toch juist bloempotterig? :)

12. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    He Smnee ik wist niet dat jij ook kapster bent :D

@ druif, dan moet het zeker wel lukken hoor om volume in te krijgen :) Zal ja vast wel mooi staan! Ik vind trouwens veel fijn haar altijd het mooiste :D

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dank je, ik ben aardig overtuigd :) Ik ga het morgen gewoon voorleggen, denk dat ze er wel wat mee kan!!

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ben jij kapster dan? :D

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Kapster of niet...geen bloempot model! Maar ik vind die pony wel gaaf, met wat piekjes er over heen. En dan de lengte inderdaad iets langer, zoals druif zei. En 2 kleuren ipv 1... Mmm, geloof dat ik maar bij mijn vertrouwde recept blijf. De "doe maar wat, wordt vast wel mooi" methode... xxx

En Druif...hoe is het geworden?

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb het gedaan!! Er zit nu al veel meer volume in, ook al zit er nog geen stylingprodukt in of is het gefohnt.
    Ben er blij mee! niet spectaculair anders, maar toch vlotter en ik kan het idd nog net in een start doen!

Kweenie, wanneer ga jij?

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Leuk! Foto? :D

Deel Deze Pagina