Dochter 3,5 jaar wil 's nachts geen luier meer aan.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sundance11, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Mijn dochter is sinds 2,5 overdag zindelijk.
    Nu geeft ze al een tijdje aan dat ze 's nachts geen luier meer aan wil. Maar 's morgens is de luier nog wel kletsnat.

Ik wil natuurlijk heel graag meegaan met haar, maar om nou iedere nacht haar bed te verschonen zie ik ook niet zo zitten.

Haar nog laten plassen voordat wij gaan slapen hoor ik ook wisselende verhalen over en daarbij ik lig er meestal om half 10/ 10 uur al in dus ik denk dat die 2 uurtjes dan ook niet zoveel uitmaken.

Moet ik gewoon wachten totdat ze 's morgens droog is of uitzicht zelf wakker wordt?
    Of toch de luier uitlaten en zien wat er gebeurt?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Waarom probeer je het niet gewoon? Zorg ervoor dat je zo'n zeiltje op de matras hebt, bv van de Hema een waterdichte molton. Als het dan misgaat is je matras niet nat (sowieso handig ook met overgeven enzo). Hier ook altijd volle luiers 's ochtends maar ik heb het bij beide meiden geprobeerd, een paar weken nadat ze overdag zindelijk waren geworden, en bij beiden ging het direct goed. Nooit een ongelukje gehad eigenlijk. Oudste heb ik nog een jaar 's avonds laat laten plassen maar de jongste wilde dat niet en is elke ochtend droog.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Die natte luier in de ochtend kan ook goed een ochtendplas zijn. Gewoon uit laten die luier, een matje van drynights en een waterdichte molton in bed en meteen met wakker worden gaan plassen. Heb je goed kans dat het gewoon wel lukt.

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Tja, wij hebben zelf wel gewacht tot onze dochter haar luiers een tijdje droog hield 's nachts. Dat kwam hier vrij snel na het overdag zindelijk zijn. Ik snap ook wel dat je geen zin hebt in het verschonen van een nat bed midden in de nacht, zelfs al is het matras dan beschermd...

Aan de andere kant is je dochter overdag al heel lang zindelijk en geeft ze zelf aan dat ze dit wil. Ik denk dat ik het dan inerdaad gewoon een keer zou proberen. Wel uitleggen dat de bedoeling is dat ze niet in haar bed plast.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Wij zijn begonnen met complimentjes geven dat haar luierbroekje 's ochtends droog was. Misschien kun je dat met haar afspreken.

Maak bv een sticker-belonings-kaart op haar slaapkamer deur en als ze 7(?) nachten achter elkaar droog is dan mag ze zonder.

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Je dochter geeft het zelf aan, mijn ervaring is dat ze er dan wel aan toe is (tenminste bij mij was dat zo).

Ik zou het gewoon proberen. Hier de eerste week om 11 uur nog laten plassen, maar dat vond ze niets.

Vervolgens was ze een aantal keer nat om 5 uur in de ochtend (dan gaat mijn man weg en word ze dus wakker). Ze had nog niet het besef om dan direct even op het potje te gaan zitten.

Is maar een paar keer gebeurd en ze is nu alweer een hele tijd ook zindelijk in de nacht.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon uit doen, bed dubbel opmaken (zodat je gewoon de natte lakens eraf hoeft te halen en er onder schone lakens liggen). En dan kijken waar het schip strandt!

8. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Mijn dochter werd wakker en deed haar plas in de luier. Toen zijn we de luier uit gaan laten en vanaf dat moment is ze droog.

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier wilde dochter dat ook, zonder luier slapen.
    Maar mooi dat ze niet wakker wordt om te plassen. Maar dus ook niet omdat ze in nat bed ligt!
    Haar dus maar weer gewoon een luierbroekje aan s'nachts.
    (en ze is al ruim een jaar overdag zindelijk)

10. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Hier was ze rond 2.5 ook toen ze overdag zindelijk werd en niet lang daarna haar luier ook gewoon s nachts afgelaten. Ik was in het begin ook bang dat ze in bed zou plassen maar nee hoor ze heeft geen 1 x in bed geplast. Ik zou zeggen gewoon proberen hoor kijk het gewoon aan een paar nachtjes. Succes.

11. misa

misa Niet meer actief

Hier hebben we een paar dagen een luierbroekje aangedaan en samen overlegd dat ze deze moet proberen droog te houden en dus naar de toilet te gaan. Het lijkt aardig goed te gaan en alleen een ochtendplas erin. Maar zeker weten we het niet. Nu afgelopen nacht geen luier en op een zeiltje met handdoek geslapen. Ze was voor de nacht al nat. Verschoond en weer doorgegaan. Vanmorgen was ze droog!
    Dus wij gaan het zo een paar nachten proberen. :)

Ik zou het bij jullie ook gewoon proberen of eerst ook met luierbroekje en afspraken proberen.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn dochter was elke nacht nat, maar heb gewoon gezegd dat ze zonder luier ging slapen. Eerste ongelukje was nacht 5, 2e nacht 13. Daarna niets tot 2 weken terug weer 3. Maar dan ben ik er niet bij en drinkt ze blijkbaar veel.

Mijn dochter is een hele lastige slaper, maar soms laat ik haar wel plassen terwijl ze slaapt.

13. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Vannacht geprobeerd. Eerst om 22 uur laten plassen maar ze sliep zo vast dat dat niet werkte.
    Om half 2 werd ze huilend wakker.
    Luierbroekjes heeft ze al.

Ik denk zelf dat ze er lichamelijk nog niet aan toe is....

Over een tijdje maar weer proberen.

14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier bij mijn oudste de luier ook nog steeds kletsnat 's ochtends.. Vaak ook met poep erin haha.. Terwijl ze nu al een tijd zindelijk is. Misschien binnenkort ook maar weer eens de gok wagen..

Deel Deze Pagina