Hoi dames, Sinds mijn bevalling in oktober heb ik 3 schimmelinfecties gehad (vaginaal). Nu voelde ik het gisteravond opkomen. Jeuk & korrelige afscheiding. Ik hoop stiekem dat het kwam van het scheren. Maar nee dus, vandaag branderig gevoel en ik word hondsdol van de jeuk. Kam ik hiervoor de HAP bellen? Ik ben bang dat ik anders veel ga krabben!! P.s tips te voorkoming zijn ook zeer welkom. Ik ben bekend met katoenen ondergoed, geen inlegkruisjes en tampons.
Helaas ben ik er erg bekend mee. Indien morgen bij jou in de buurt een drogisterij open is, kan je canisten halen. De ze kan je zonder recept bij een Etos, da ect halen. Dat zijn die eitjes die je in kan brengen. Andere tips die ik had van m'n ha om t zo lang vol te houden was bv: Koud nat washandje Washandje nat even in de diepvries Maandverband vullen met water en die even in de diepvries Onder de douche met een lauwe zachte douchestraal. Dit waren voor mij de tips die het bij mij dragelijk konden maken. Is het te erg en lukt t hier niet mee, zou ik bellen. Die jeuk kan je echt gek maken en kan erg ondraaglijk worden. Heeeeel veel succes! Ps. sorry voor eventuele spelfouten... Autocorrect op m'n gsm
vorig weekend heb ik gebelt hiervoor. hoefde alleen maar langs te komen om bij hun apotheek de medicijnen op te halen.. gewoon bellen dus!
Die hielpen bij mij ook niet. Heb bijna een jaar lang iedere ongi er last van gehad... Ikzelf kreeg van de huisarts al laatst gyno-daktarin. Normale kuur is ook 3 dgn, maar ik heb er toen 7 gehad omdat t zo hardnekkig was en niet weg wilde gaan. Deze hebben me ontzettend goed geholpen *klopt af op hout* en heb er nu sinds dec geen enkele keer meer last van gehad.
Ik denk echt niet dat je daar de HAP voor moet bellen. Natuurlijk is het heel erg vervelend maar het is niet spoedeisend of dringend. Om het te verzachten kun je een inlegkruisje/maandverbandje nat maken en in een boterhamzakje doen,in de vriezer leggen en dan eruit halen als je het nog net een beetje kunt buigen. Dan in de gewenste vorm buigen en (in het zakje) in je onderbroek stoppen. Klinkt misschien raar maar het kan wel helpen. Succes en beterschap!
De jeuk kan je echt gek maken. Been there, done that... Heb het een paar keer heel ernstig gehad. Stond als een klein kind te springen van de jeuk met heel veel tranen van frustratie. Als ik dat weer zo erg meemaak, zou ik bellen. Nee het is niet levensbedreigend, maar kan wel zeeeer vervelend zijn. Daarom raad ik eerst die tips aan wat ik hierboven geschreven had, werken die (of andere tips van dames) niet, en je hebt nog steeds verschrikkelijke last, zou ik bellen normaal wacht ik zelf ook met bellen hoor. Vaak zat gebeurd dat m'n vriend belde en ik juist zoiets had van "ik wacht wel tot morgen/maandag".
Zou gewoon bellen of ze een recept voor je kunnen klaarleggen,je hoeft de arts niet echt te zien natuurlijk.
Ik heb het ook gehad.. werd er gek van. Heb er iets op gevonden, wat waarschijnlijk HEEEEEL fout is, maar wel helpt. Zodra ik het op voel komen doe ik een tampon in voor een paar uurtjes. Eruit halen, en nergens last meer van. Het is waarschijnlijk heel slecht, maar bij mij helpt het!
Bedankt voor alle reactie's. Ik heb nu een maandverband in de vriezer liggen. Ik ga dat nog even proberen. Ik ga verder niet met huis tuin en keukenmiddeltjes auwehoeren. Ik zit nu op de bank op mijn hak. Zo is de jeuk en branderigheid een beetje minder.
Sterkte! Ik heb het 2 A 3 dagen vd 10 dagen. Ik gebruik fluconazol. Ik heb nooit gebeld, hoe erg de jeuk ook was. Het is uitzingen. Bij mij hielp het om met een lauwe douchestraal onder te verlichten. Al was het een keer of 6 per dag!
Gewoon bellen! Nee heb je, ja kun je krijgen. Is er bij jullie geen nachtapotheek in de buurt? Hier ons zkh wel.
Sterkte, ik heb er toevallig ook 1 te pakken nu. Had gelukkig nog 1 capsule fluconazol om in te nemen liggen , maar dat hielp deze keer ook niet(dinsdag ingenomen) en had nog een tube miconazol/hydrocortison in voorraad, maar helaas is het deze keer hardnekkig. Maar als ik jou was zou ik wel de hap bellen, als het niet uit te houden is, je kunt het proberen. Sterkte!