Dat doet mijn moeder idd ook. Altijd gedaan ook. Make up, neus piercing, kleding etc. "ja ik vind er niks aan Wilma maar als jij t leuk vind....jij moet er mee lopen." Gelukkig tegenwoordig ook met t huishouden en opvoeding van de kinderen (huishouden nood gedwongen anders verwijs ik dr weer naar de bezemkast ) En kwa opvoeding zitten we gelukkig op 1 lijn...met mn schoon ouders ook (GOD ZIJ DANK EINDELIJK SCHOONOUDERS MET HERSENS! ) Ze heeft nog wel n hele tijd gehad dat als ze er dan was dat ze alles zo'n beetje tussen de gespreken door opnoemde wat "wel weer eens n keer gedaan kon worden". Dat heeft ze nu gelukkig ook opgegeven. Bedoel...ik spring echt niet op om het dan meteen te gaan doen ook hoor! Maar t irriteerde me wel. Had ik voor mijn idee goed mn best gedaan zodat ze niks te klagen had (dus ipv zoals ik normaal deed...en dat is gewoon redelijk nog n beetje meer gewoon zodat ik geen gezeik zou krijgen)....vond zij nog net dat randje stof op de plint of n schilderij waar ik t glas wel eens van schoon mocht maken... Ben ik nu vanaf gestapt...zoek t maar uit t is mijn huis en mijn vuil! Heeft me wel wat tijd gekost aangezien ik n perfectionistisch tikje heb en uit mezelf al soms tegen de klippen omhoog schoonmaak waardoor ik 1 plek in huis helemaal brand schoon heb en de rest n zooitje is omdat ik daar geen tijd meer voor heb dan. Dan helpen die opmerkingen dus ECHT NIET!
Ja pff schoonmoeders, getver ik krijg er een beetje een punthoofd van. die van mij verwacht dus ook maar dat het de normaalste zaak van de wereld is dat het huis spik en span ligt, maar ik heb ook nog men werk en sociale contacten, zij werkt thuis dus doet alles tussen haar werk door.
Oja zo eentje heb ik ook gehad... Die had verdorie een huishoudelijke hulp! En dan gek vinden als ik even niet zoveel aandacht aan mn huisje kon besteden met 2 kleine kinderen
Ja halloooo je kan toch wel alles spik en span houden terwijl je de fles geeft, luiers verschoont, je tepelkloven verzorgt, de kids baddert, boodschappen doet, eten koken, afwassen etc?
Ja...dat is heel raar hoor. Maar toen ik die kinderen kreeg heh...zijn er bij mij dus niet die 2 extra armen aan gegroeit! En ook de 2 deling is niet gelukt zodat ik EN met de kinderen bezig kan zijn EN tegelijk kan schoonmaken, helaas Heb nog geprobeert of ze me wilden klonen maar dat mag nog niet volgens de wet.
Ouders en schoonouders kunnen soms rare dingen doen, misschien ook onbewust hormonen? Maar dat iemand aan je babymeubeltjes gaat schuiven die je zelf hebt neergezet, jeetje zeg, ik zou dan toch echt zeggen: afblijven, zo vind ik het mooi en zo blijft het staan! Ik ben er overigens wel een beetje jaloers op, op aandacht van je ouders. Zelf heb ik alleen maar m'n moeder, maar ze vond het maar niks dat ik zwanger raakte. Niks vond ze leuk! Eerst liet ik haar enthousiast van alles zien, maar er deugde niks: de babykamer was te geel, de gordijnen te donker, het hemeltje was afschuwelijk, de kinderwagen vond ze niet mooi en ze vertelde al gelijk dat ik er niet op hoefde te rekenen dat zij zou oppassen! Pfff, dan leer je het wel af om haar erbij te betrekken. Dat doe ik dus ook niet meer. Inmiddels is m'n zoontje 4,5 maand. Ze is één keer in z'n kamertje geweest, ze heeft hem nog nooit bloot gezien, nog nooit de fles gegeven, NIKS! Ze ziet hem ongeveer 2 minuten per week ofzo. En dat terwijl we maar 100 meter bij haar vandaan wonen. Dus da's de andere kant van het verhaal. Soms ben ik dus ook wel es een beetje jalogers op de bemoeizucht van ouders.......
Oh jemig wat vervelend, moet er niet aan denken. Mijn moeder en schoonmoeder regelen niks en bemoeien zich met niks, heerlijk. ik heb echt medelijden met jullie en denk dat jullie bij hun de rem er op moet zetten. ze zullen er niet blij mee zijn maar so beat it straks als de kleine er is dan weten hun het ook allemaal beter ben ik bang. oef moet er niet aan denken. heel veel succes
Zo, dat zou handig zijn, twee extra armen aangroeien... Ik vraag me altijd af hoe mama's van meerlingen het toch doen. Gelukkig en ergens ook ongelukkig natuurlijk, woon ik nog bij mijn pappie en mammie, dus als het mij teveel wordt of even samen wil zijn met vriendlief, zeg ik: 'kijk eens lieffie, daar is omaaaaa'
Mijn ouders leven niet meer en ik heb schatten van schoonouders. We hoeven maar een kik te geven en ze staan klaar. Maar ze bemoeien zich verder niet met wat wij wel en niet mooi vinden. Dat komt ook omdat ze zelf nogal dwingende ouders/schoonouders hadden. Ik vraag me dus af waar die bemoeizucht van sommige ouders/schoonouders vandaan komt. Werd dat vroeger bij hen ook opgedrongen door hun ouders? En vonden ze dat wel fijn?
Ik heb hetzelfde probleem met mn schoonouders. Maar dat deden ze voor ik zwanger was ook al. Ik ging er nogal vaak tegenin als ik het ergens nit mee eens was, maar nu heb ik zoiets van ik zeg wel ja en doe wat ik zelf wil, werkt perfect. Mijn ouders hebben mij heel zelfstandig opgevoed, als ik iets nodig heb zijn ze er voor me maar ze doen niet zo opdringerig en bemoeierig. Natuurlijk wonen mijn ouders ook 7 uur hier vandaan, dus dan gaat het bemoeien ook wat moeilijker