Hoi dames, Ben bezig met het opmaken van het wiegje. Maar wat heb je nodig en waar begin je mee? molton, zeiltje, hoeslaken, laken en deken... Wat heb je nog meer nodig voor een wiegje op te maken.
hoi hoi je moet het gewoon opmaken want de kraamverzorgster maakt het goed voor je op heb zelf ook alles klaar maar niet kort opgemaakt dus leg het gewoon netjes neer meid liefs diana
Volgens mij heb ik géén zeiltje gebruikt.. Ik heb 'm nog niet in 't ledikantje van mijn dochter liggen. Ik vond 't zelf een ramp om op te liggen, veel te heet! Maar... bij ons: molton, matrasovertrek (hoeslaken), lakentje, dekentje. En ik had bij mijn dochter ook een luier (hydrofiel of flanellen) liggen (hoofd-einde) tegen het spugen. Klinkt toch wel weer heel gezellig zo'n wiegje! Ik hoop dat mijn man 'm snel gaat halen! (Staat bij schoonzusje, is familie-eigendom)
Ik had in het begin wel een zeiltje, maar we hebben nog nooit een ongelukje gehad dus ik heb hem weggehaald; lijkt me helemaal niet lekker liggen. Dus nu is het bij ons: molton (dat dikkere ding), dan het hoeslaken, dan het lakentje en de deken (en tot voor kort nog een extra dekentje). Kort opmaken. Ik gebruikte ook een dubbelgevouwen hydrofiel-luier als 'kussen' want er wil af en toe nog wel eens wat uitlekken. Nu doe ik dat niet meer want Sofia pakt die nu zelf op en gaat erop liggen sabbelen, vind ik niet zo'n veilig idee. Maar dat kunnen ze nog lang niet als ze net geboren zijn hoor! Maar.... de kraamverzorgster maakt de wieg inderdaad netjes op voordat je baby erin komt te liggen en later legt ze jou ook precies uit hoe je het doet. Ik was zo gestresst vlak na de geboorte van mijn dochter dat ik heel paniekerig werd toen ik niet meer wist hoe de kraamverzorgster het had gedaan nadat ze voor het laatst was geweest. Haha! Uiteindelijk maar gewoon gedaan hoe het mij het beste leek (wat op dat moment een hele grote stap voor mij was) en dat was natuurlijk ook prima. Mijn tip waar ik iedereen tegenwoordig mee lastigval en waar je misschien helemaal niet op zit te wachten: laat je niet gek maken door hoe alles MOET, met je eigen gezonde verstand kom je echt echt echt een heel eind! Natuurlijk zijn alle tips en adviezen fijn, maar probeer ze niet, net zoals ik, als absolute vereisten op te vatten. Geniet ervan straks!
@ Lenthe: Vooral de laatste regels die je schrijft, daar ben ik het helemaal mee eens. Het is tegenwoordig allemaal zo overdreven dat je helemaal gestoord zou worden als je al die 100.000 adviezen precies op moet volgen. Wat je zegt, tuurlijk zijn de adviezen prettig, maar ik denk dat het grootste gedeelte uiteindelijk toch neerkomt op gezond verstand, moedergevoel en intuitie, zowel tijdens zwangerschap als wanneer de kleine er is.... Vroeger bestonden al die overdreven fratsen ook niet en ging het ook goed. Tuurlijk is er met de jaren qua kennis en middelen heel wat vooruitgang geboekt, maar soms is het wat mij betreft écht allemaal veel te overdone... Was even off-topic maar wilde het toch graag even kwijt
Ben het met de reacties zeker eens: je krijgt adviezen maar bepaalt zelf. Toch wil ik je wel een advies geven: gebruik geen zeiltje! Het ligt niet lekker, het sluit af en bij eventuele lekkage van je kruik geeft het enorme brandwonden. Daarnaast is het ook echt helemaal niet nodig. Als je luier al lekt, is dat hooguit in de kleding. En als je echt drie keer vergeet te verschonen zijn je lakens ook vies. Maar voordat je baby's luier zo doorlekt dat het in je matras zou trekken, dat is eigenlijk onmogelijk!