Zoals jullie kunnen lezen heb ik het gesprek over de veel te veel lief bedoelde cadeautjes al gevoerd voor ik dit topic opende...😊 Mijn vraag is/was hoe ik dit in de toekomst zo ga houden en of er iemand voorbeelden heeft van een geboorte/kraamplan, waarbij dit ook aan de orde was...
Tja voor de toekomst... Tis ook maar net hoe hardleers je schoonmoeder is. Kan best zijn dat je het gesprek vaker moet voeren. Bij mijn vorige bevalling drongen mijn schoonouders zich ook erg op gelijk na de geboorte (ging verder dan enthousiasme, konden niet inzien dat we na een heftige bevalling even de tijd nodig hadden om met de kraamhulp op te starten en daarna te gaan slapen, wilden dus niet anderhalve dag wachten (laat in de avond geboren in ziekenhuis, mochten na lange dag ziekenhuis eind van de dag pas naar huis en volgende ochtend waren ze wat ons betreft de eersten om te komen maar moest echt per se die avond nog). We willen nu echt ook meer op onze strepen staan. We vertellen het zsm als de baby geboren is maar verwachten wel even geduld met het langskomen..: ze staan boven aan het lijstje om te komen maar wel als het ons ook uitkomt. Dit moeten we nog wel even bespreken... Verwacht dan een ja natuurlijk van hun kant maar ben benieuwd als puntje bij paaltje komt... Misschien een idee om van te voren te peilen wat de verwachtingen zijn? Dan kun je daar misschien vast afspraken over maken?