Ik zoek een leuk boek voor ons dochtertje van bijna 4. We hebben nu het Jip en Janneke boek en dat vindt ze helemaal leuk. Maar mama zelf is wel toe aan wat anders Wie heeft tips? Dus het moet een voorlees boekje zijn met korte verhaaltjes, geschikt voor 4+
Sprookjesboeken zal ze misschien wel leuk vinden, staan ook vaak korte sprookjes in. Of anders Pluk van de Petteflat? De boekjes van Kikker?
Ons meisje wordt bijna 4 jaar en ze krijgt o.a. Pluk van de Petteflet. Heb er zelf al helemaal zin in
Het grote avonturenboek met Jan en Noortje! Zelf heb ik laatst ook sprookjes gelezen, maar ik vind dat er heel vaak 'de dood' in voorkomt. Lees liever iets dat meer onschuldig is!
wij gaan op berenjacht de gele ballon (nu ook de variant sinterklaas) kun je zelf elke avond een ander verhaaltje van maken de paraplu de grufalo, het kind van de grufalo
Voorleesboeken: - boeken over Pietertje Pet - boeken van Marianne Busser en Ron Schröder (bijvoorbeeld: het grote gekke verhalenboek). Prentenboeken: - boeken van Hennie de Heks - 'Ik zou wel een kindje lusten' - 'Winkie stinkie en het pluizige vogeltje' - 'De poep- en piesprinses' Ik weet er vast nog meer, maar dit zijn de eerste die in mij opkomen.
Hmm mja sprookjes waren oorspronkelijk dan ook verhalen voor volwassenen hè... Niet voor kinderen. Hier favoriet zijn "Jan en Noortje" Hier steevast "Jan en oortje" genoemd trouwens. Pluk van de petteflet, kolletje, knofje, prinses lillifee... Er is echt zo veel Lekker eens snuffelen op de kinderafdeling van de boekwinkel. Of anders lid worden van de bibliotheek. Dat is voor kinderen gratis.
Zo, maar nu naar boven.. Het sleutelkruid van Paul Biegel lezen. Superspannend! Open mond enzo... Maar dat was een jaar geleden allemaal nog iets te langdradig Maar hier geniet mama tenminste ook van.. De rest kon ik wel dromen inmiddels. Vanochtend rupsje nooit genoeg nog voorgelezen zonder het boek open te doen Anyway... Bedtijd!
Pluk, Floddertje, Otje, Sprookjes (van AMG Schmidt bijvoorbeeld maar ook Grimm of Andersen), Berenjacht vind ik geen echt boek voor een kleuter, meer voor een peuter. Dat vind ik trouwens ook van Pietertje Pet (harstikke leuk touwens)
Heel veel sprookjes. Vooral de op rijm gezet door Martine Bijl, kreeg je bij de DE koffiepads, gratiieeeees, maar zo ontzettend leuk gedaan. En ja, sprookjes zijn soms een beetje 'eng', maar onze kindjes hebben daar geen last van ( als in enge dromen e.d. ) Verder Dikke Dik, gekke kat haha. Ik heb een verzamelwerk van Annie MG Schmidt, wat losse piraten verhaaltjes van de Action. Een griezelverzamelboek van Piet Piraat, de Gruffalo, de Gele ballon is ook heel leuk. Alle boeken van Eric Carle zijn ook super leuk. En nog véééél meer, maar daar kom ik zo niet op. Lees ze!
Maj. Hier een kast vol... Maar ik ga er niet van uit dat je de inhoud van m'n kast wilde weten Oh en tip de muis is ook wel leuk en niet te lang. Maar.. Ik ben blij dat we over zijn gestapt naar de langere verhalen.. Duurt paar avonden voor we klaar zijn maar dat gaat prima. Dit boek zijn we nu een week mee bezig... En het is voor denk zo'n 80% gelezen nu. Enige is dat ze het zo spannend vind dat ze nu 2x per dag voorleestijd heeft Gelukkig is het vakantie dus tijd genoeg om 's ochtends nog even bij mama in bed te lezen.