moe van telefoontijgers

Discussie in 'De lounge' gestart door Mvj, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ooooooh, ik word ook KNETTERGEK van die gasten!
    Ik word elke dag ook wel een stuk of 4 keer gebeld... :evil: Ik hang ook meestal gelijk weer op. Het is nu zelfs al zo ver dat als mensen me met een onbekend nummer bellen ik al niet eens meer op neem. Mocht het echt voor mij zijn, spreken ze wel een voicemail in.

En dat infofilter ben ik ook een beetje huiverig voor... :oops: geef ik tóch weer al mijn gegevens bloot. Als ik dat invul word ik dan echt minder gebeld?

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nee, dat werkt goed hoor meid. Ze kunnen natuurlijk niet garanderen dat je helemaal niet meer gebeld wordt, maar het heeft bij ons toen wel degelijk gewerkt. Doen hoor ;)!

Groetjes,
    Josien

3. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ook altijd zo vervelend dat ze willen weten 'waarom' je niet geinteresseerd bent. Sjeezzz zeg. Gewoon, omdat ik al honderd van die telefoontjes heb gehad en ik gewoon chagrijnig ben ;).

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ikheb ook in een callcenet gewerkt. Ik heb het 2 a 3 dagen volgehouden. Pfffff nou nnooittttt meer. Ik weet dat er een site is die www.uwtelemarketingrechten.nl heet. Zover ik in die 3 dagen heb gehoord. Wordt je dan niet meer gebelt off is het nou gebeld :rolleyes:

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Goede aanbiedingen ? ... Kom op, ja de eerste drie maanden is het misschien een goede aanbieding en dan gaat na die drie maanden ineens de prijs omhoog, heb dit zelf mee gemaakt, dus die mokkels/mannetjes hoeven hier echt niet heen te bellen want ik hang meteen op. En ik heb ook geen medelijden met die mensen dat ze dit werk doen want ze krijgen de keuze om dit te doen dussssss. OPGEROT met die neppe verkoop praatjes als ik een Hypotheek, Verzekering, of andere dingen wil hebben dan bel ik zelf wel naar de desbetreffende bedrijven ....

Sommige hebben nog het lef om te vragen waarom ik geen interesse heb ! NEE IS TOCH NEE ... ben je doof ofzo ? .... ik hoef jou toch geen tekst en uitleg te geven ...

aaaaaaaaaaaaaaaa sorry dit is mijn grootste frustratie... Belmiepen pfff

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Jeetje, trekken jullie ook allemaal de reclamefolderbezorger (4x woordwaarde) van zijn fiets als hij de folders in je bus gooit?

Ik zeg altijd vriendelijk dat ik geen interesse heb, op de waarom vraag geef ik aan dat ik mijn zaken prima op orde heb en uit principe niet op telefonische aanbiedingen in ga, en wens ze veel succes bij de volgende beller.
    Die gasten doen ook gewoon hun werk.

Bovendien wil wel iedereen zijn gegevens geven voor gratis babydozen, dus vind ik dat je dan ook niet mag klagen als bedrijven je gegevens gebruiken. Waarom denk je dat die disclaimer er onder aan bij staat, bij al die gratis dingen?

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik ruk niemand van zijn fiets maar er hangt wel een grote sticker op mijn brieven met heel groot NEE GEEN RECLAME ... !

Na 100 telefoonmokkels aan de lijn te hebben gehad kan ik niet meer normaal doen hoor pfff ...

en ik zeg altijd of vink altijd aan dat ik geen post/telefoontjes dient te onvangen ...

en tja dat ze hun werk doen dat klopt maar dat houd niet in dat ze mij moeten gaan pushen om wat te verkopen, je kan van te voren als je zo'n baan krijgt er donder op zeggen dat je geen vriendelijke klanten aan de lijn zal krijgen... so NO MERCY !

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    "Goedemiddag, bent u klant bij Essent?"
    > "Ja, dat klopt."
    "GEFELICITEERD! Dan heeft u binnenkort een lagere energierekening!"
    > "Eh.. Maar we blijven bij Essent hoor."
    "Ok, dan wens ik u nog een prettige dag!"
    > "Bedankt. U ook. Daag."

Ach ja, het zijn toch niet de leukste telefoontjes, al probeer ik me er niet te veel aan te storen. Die mensen doen ook maar hun werk, al kunnen sommigen wel erg vervelend en drammerig zijn.
    Die vervelende, drammerige personen verpesten het wél weer voor degenen die wél een goede aanbieding hebben.
    Ik krijg trouwens ook steeds post van Het Nederlands Muntenhuis. Heb geloof ik 1x met een online enquête meegedaan, waarin ik geloof ik ook nog heb aangegeven verder geen informatie te willen. Blijkbaar snappen ze dat niet bij Het Nederlands Muntenhuis. ;)

9. Dushi

Dushi Niet meer actief

Pretium, Tele2, Nederlandse Energie Maatschappij NEM.... allemaal boeven. Beetje oudere mensen bellen en dan precies het juiste stukje opnemen. Pas na 7 dagen het contract in de bus gooien of helemaal niet en dan krijgen ze ineens van de KPN een briefje: "jammer dat u op ..... geen klant meer bij ons bent" :confused: :confused: :confused:

Ach.... wij horen het dagelijks en er komen dan ook klachten zat van binnen!

Succes enne.... ik heb ooit eens gehoord dat je bij 3x nee zeggen met rust gelaten dient te worden... klopt dit?

Ik mag het afkloppen, geen bellers hier :D

10. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Voor krantenabbonnementen, hotelbonnen, tijdschriften etc mag je me best bellen hoor, maar ik word zo misselijk van die telefoontjes over financiële dienstverleningen en energiebesparing. Ik vind het bij het zieke af dat er zo in wordt gespeeld op gezinnen in een mindere financiële positie. Natuurlijk wil iedereen lage maandlasten en aangezien toch vaak ouderen en financiëel ''zwakkeren'' erop ingaan in de hoop beter uit te kunnen komen. 15%korting op je energieverbruik? Me reet, als zij hun tarieven exclusief 19% BTW voorschotelen, merk je op het oog niet eens dat je dus nog 4% extra betaalt. Je komt er pas achter als je je factuur binnenkrijgt en je al voor 2 of 3 jaar aan zo'n contract vastzit.

En dan dat toontje van de gemiddelde blije telefoonterrorist. Ontzettend iritant. Ga lekker op het conservatorium je riedeltjes opzingen. Val mij niet lastig zeg...

11. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Nee dat klopt niet. In de voicelog wordt ook duidelijk gezegd dat de 7 werkdagen pas NA ONTVANGST VAN HET CONTRACT in gaan!

Ik heb in het verleden zelf in een callcenter gewerkt, in het begin heb ik zelf gebeld en daarna ben ik doorgegroeid tot trainer, ik gaf o.a commerciële trainingen, voicelog trainingen etc. Ik heb mijn werknemers ALTIJD gezegd dat als iemand geen interesse heeft, zij hen nog een prettige dag moeten wensen en ophangen.

Zo heb ik het zelf ook gedaan. Als iemand zegt, geen interesse, meldde ik altijd netjes dat ik ze uit het bestand zou verwijderen, en een prettige dag toegewenst verder. Dat andere callcenteragents het verpesten, daar kan ik niets aan doen.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou het zijn meestal niet eens de agents maar de centers die de boel belazeren! ik kan hier in arnhem en velp eo. een hoop centers op noemen hoor die al waarschuwingen hebben gehad. en in de voicelog staat dat wel maar dat zegt niets omdat die 7 dagen moeilijk hard te maken zijn want ze kunnen wel zeggen we hebben het 25 mei verzonden dus heeft u het 26/27 mei gehad terwijl je het vandaag pas hebt gehad.het gebeurd heel veel.vandaar ook steeds meer sluitingen van centers.en waarschijnlijk nog een paar deze regio

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dankje! Zal het gelijk gaan invullen! :D Elk telefoontje minder is meegenomen.

14. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Het is inderdaad erg vervelend die telefoontjes.
    Heb het idee dat ze ook steeds brutaler worden.
    Kreeg laatst ook zo'n persoon aan de lijn en ik zei gelijk dat ik geen interesse had en hing gelijk op. Wat denk je belt ze terug en zei dat ze even terug belde omdat ik wel erg brutaal was om haar niet uit te laten praten. :confused: Hoe is het zeg!

Groetjes Taby.

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) :) Dat is wel heel stoer zeg! :) :)

Ik heb ook een hekel aan die telefoontjes, maar ik laat ze meestal wel hun verhaal doen. Of in elk geval de eerste zin afmaken... (Al zijn die soms wel erg lang.. :) ) Maar ik had van de week nog iemand aan de telefoon van de postcode loterij die mijn man wilde feliciteren met zijn verjaardag. Hij kreeg dan 1 maand gratis mee spelen in een andere loterij. (ik weet niet meer welke) Daarna moet je dan gaan betalen hè... Dus ik zeg dat we niet geinteresseerd zijn... Zij vond dat raar, want ik had toch echt wel veel kans om iets te winnen.... En dat tot 3x toe hè! :confused: Ze was wel vasthoudend.. :) Uiteindelijk heb ik haar een prettige avond gewenst en heb ik opgehangen...

Maar ik moet zeggen, over het algemeen valt me wel op dat de meeste bellers toch minder opdringerig zijn dan een poos geleden. Als ik nu nee zeg, is het meestal ook gewoon klaar...

Deel Deze Pagina