Ik ben nu 15 weken zwanger en moet volgende week naar de gynaecoloog heen. Loop bij de vk , maar moet ivm met een eerdere ks in het ziekenhuis bevallen. Waarom moet ik nu al naar de gyneacoloog ( eenmalig) Vanaf 36 weken ben ik onder controle van de gynaecoloog...
Het kan zoveel redenen hebben dat je nu, eenmalig, naar de gyn moet. bedoel, wij kunnen wel gissen om redenen.. Maar er is er maar 1 die het meest duidelijke antwoord heeft: De verloskundige
Ze zij dat dit standaard is. Maar vraag me af wat ze dan gaan doen. Vind het ook zo knullig om hiervoor te bellen.
Ik moet ook misschien een keizersnede daarom moest ik alvast kennis maken met de gyneacoloog en dan vragen ze paar dingen , maken ze soort dossier en geven weer een brief mee voor de VK , dat was eigenlijk alles ik zie de gyneacoloog dan pas weer terug met de bevalling
Ik heb bij mijn oudste ook een ks gehad en ben met de zwangerschappen erna met 36 weken overgedragen (m.u.v. deze omdat het een tweeling is). Ik had ook elke keer een afspraak rond de 16 weken met de gyn. Tijdens die afspraak werd een intake gedaan, vergelijkbaar als bij de vk. Ik denk dat het bij jou niet veel anders is, je kan het even navragen.
+1 Ik kreeg tevens direct info mee over natuurlijk bevallen versus keizersnede en natuurlijk bevallen NA eerdere keizersnede. In wilden ook graag weten waar mijn voorkeur naar uit ging dit keer. Dat soort zaken dus.....
Afhankelijk van de reden van de vorige keizersnede misschien nog vroegtijdige controle omdat er kans is op recidief?. Jou en je kindje alvast controleren om beloop en beleid af te stemmen.
Dat is een intake gesprek. Ik moet zelf pas met 23 weken maar ken ook iemand die al eerder een afspraak had. Het stelt weinig voor geloof ik. Je kunt iig aangeven of je natuurlijk wilt bevallen of weer een keizersnede. Mocht je die keuze hebben.