Gisteren mijn zgan bank verkocht op marktplaats. Duidelijke foto's en bank is nog geen jaar oud. Over en weer gemaild, veel reacties ontvangen want was een mooie landelijke bank. Nieuw gekocht voor 1200euro. Zag er nog als nieuw uit, geen vlekken oid. Wij hebben voor een grotere bank gekozen en deze te koop gezet. Mensen kwamen gisteren kijken, helemaal blij met de bank, voor twee en een half verkocht, en dat was echt een koopje voor zo'n bank. Mailt ze me gisterenavond laat dat hij prachtig staat en heel blij is, maar dat het jammer is dat ik niet vermeld heb dat hij kraakt (ze hebben er zelf op gezeten bij ons thuis) Mij is nooit opgevallen dat hij kraakt, blijkbaar niet storend dus. Wat nu, ze vraagt om het garantiebewijs omdat hij nog geen jaar oud is, maar dat heb ik niet meer. Dom misschien, maar ik ben niet zo'n bonnenbewaarder Mijn man zei al, nou dan brengen ze hem maar terug, krijgen ze hun geld terug. Maar dat vind ik echt te gek voor woorden. Ze hebben hem bekeken, er op gezeten. Dan is het toch hun keus? Maar ik baal er enorm van, ik heb nooit een kraak vernomen, en voel me er ook niet verantwoordelijk voor. Ik ben bang als ik haar nu netjes terug mail dat ik het vervelend vind maar geen bon heb bewaard misschien wel een boel gezeur krijg.. Of zal ik een gedeelte geld terug storten ofzo. Zij dacht dat er een veer in de zitting is gebroken die kraakt, ik heb dat echter nooit vernomen.. Ik heb er zelf gisteren nog op gezeten toen hij klaarstond, er is mij niets opgevallen..
Pff, lastig zeg! Hebben ze de bank uit en in elkaar gezet? Als jij nooit iets hebt gemerkt zou ik denken dat het daardoor komt.
Ik zou zeggen, verkocht is verkocht. Ze hebben hem gezien, hebben de bank kunnen testen en hebben hem toch gekocht, dan moeten ze achteraf ook niet zeuren.
Nou dat is ook mijn gedachten, en als je garantie wilt dan moet je niet op marktplaats kopen denk ik.. Maar vind het wel rot.
Eens, verkocht is verkocht. Ik zou wel een mailtje sturen dat je het vervelend vindt en (als je wilt) je ertoe bereid bent het afgeschreven bedrag uit te printen van je rekeningoverzicht. Vaak is dat evenveel waard als een bon en je kunt de rest van de informatie gewoon even zwart maken in paint.
Misschien wel met het vervoeren gebeurd? Ik zou inderdaad heel netjes zeggen dat je het vervelend vindt, maar geen bon meer hebt. Dat het je spijt, maar jou nooit is opgevallen. Dan sluit je het ook een soort van af, ik zou niet de discussie aangaan zegmaar.
Ik vind het wel hun probleem. Ze hebben een bijna nieuwe bank voor een prikkie. Garantiebewijs hadden ze meteen om moeten vragen bij een bank van 1 jaar oud en dan hadden ze nog van de koop kunnen afzien omdat je dat bewijs niet meer hebt. Ze hebben de bank zelf meegenomen. Weet jij veel wat er onderweg mee is gebeurd waardoor die nu kraakt?! Zoals iemand al zei, dat is het risico van MP, maar ik snap het wel dat je het vervelend vindt. Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je het bewijs niet meer hebt (niet meer, niet minder, dus geen suggestie maken dat je de bank misschien terug wilt nemen) en dan kijken hoe ze reageren. Afhankelijk van hun reactie kun je altijd nog besluiten wat je ermee doet, maar misschien denken ze dan zelf ook al dat ze gewoon pech hebben gehad.
Ja, heel jammer, maar Marktplaats is garantie tot aan de (jouw) voordeur...Helaas pindakaas! Inderdaad een net mailtje dat je het vervelend vind maar dat er geen bon is, anders had je die er wel bijgegeven en dat je hoopt dat ze er toch nog veel plezier aan beleven, punt, klaar.
We hebben de bank contant betaald van geld wat ik in de kluis had liggen (gespaard) dat kan ik nooit aan tonen.
Ga maar eens een nette mail opstellen dames. Inderdaad ze hadden ze hadden ook direct naar de bon kunnen vragen ivm garantie. Dan hadden ze direct kunnen beslissen om het wel of niet te nemen. Heb dit ook nog nooit meegemaakt. Verkoop heel veel via mp maar vind dit dan toch erg vervelend..
Misschien is het hun vloer die kraakt? Of het komt door het vervoer, jij weet niet of de bank misschien is gevallen? Garantie tot aan jouw deur zou ik zeggen! Jammer maar helaas voor hun.
Haha dat zei mijn man ook, kraakt hun vloer niet? Maarja dat is ook zo gek vragen Idd hij kan wel gestuiterd zijn bij het uitladen.. je weet het niet. Als ik het vernomen had, had ik het eerlijk vermeld!
Eens met de anderen, verkocht is verkocht, dat is het risico van mp. En als er een veer kapot was in het kussen hadden ze dat waarschijnlijk echt wel gemerkt toen ze erop gezeten hebben... Maar ik snap wel dat je het vervelend vind hoor!
Dat is het risico wat je loopt als ze via Marktplaats kopen. Als ze zo graag garantie hadden gewild dan hadden ze het in een winkel moeten kopen. Gekocht is gekocht hoor, zeker als ze zijn wezen kijken en er op hebben gezeten. Heel jammer voor de koopster dat hij kraakt maar pech gehad.
Wat is er nou weer mis met een krakende bank? Je gaat erop zitten, je hoort een kraak en verder niks; neem ik aan. Doet dat de bank tekort? Zit je daardoor minder lekker? Ik vind van niet en vind het echt onzin van die mensen. Wanneer ik hier door het huis loop, hoor ik ook wel eens gekraak door het laminaat. Boeien...
Misschien is er iets gebeurd tijdens het vervoeren en proberen ze er nu onderuit te komen. Garantie tot aan jouw deur en voor de rest is het eigen verantwoording
Sjonge, dit vind ik wel erg zeuren hoor. Het klinkt alsof ze naar (nog meer, want ik vind het een koopje) korting aan het hengelen zijn. Zou daar zeker niet aan toegeven hoor!
Verkocht is verkocht. Zou anders makkelijk zijn om dingen via mp te kopen. Niet tevreden = geld terug? Nou nee. En snap dat niet zo goed, dat wanneer je iets hebt gekocht via mp, je met eigen ogen bent wezen kijken om het product te inspecteren, en notabene het product ook nog zelf hebt vervoerd, je achteraf nog gaat klagen?