zijn er mensen die voorheen of nu ook zo extreem moe zijn bij bijna 22 weken? ze zeggen dat je nu de hele wereld aan moet kunnen met zoveel energie, waarschijnlijk ben ik bekaf omdat ik de energie nog aan het zoeken ben. Ik voel me soms flink beperkt in mijn doen en laten omdat ik dood op ben en alleen maar wil slapen. als ik om 10 uur uit bed kom zou ik er om 1 uur wel weer in kunnen en zo slapen. Heeft er iemand tips en zou dit ooit nog goed komen, Zijn er hier ook dames die zich tijden de zwangereschap tegen het downen aan zitten, ik beleef weinig lol in dingen nu en iedereen vraagt zich dan ook af of ik wel blij ben met de kleine JA, dat ben ik alleen ik heb nergens zin in, dit ben ik van mijzelf niet gewend om me zo te voelen. herkend iemand dit?
Hoi Cynthia. Rot voor je dat je je zo naar voelt. Ik had bij mezelf ook gehoopt dat ik na de 12 weken weer wat meer energie zou krijgen, maar helaas! En ondertussen weet je dan dat er nog zoveel moet gebeuren, maar je komt nergens aan toe. Heb ik dan. Ik ga naar mijn werk en als ik thuiskom val ik in slaap. Hihi, begint al aardig te verslonzen hier.... Mij werd aangeraden om mijn ijzer te laten nakijken. Moet ik nog doen. Bij ijzertekort schijn je ook zo moe te zijn. Misschien ook iets voor jou om na te laten kijken? Heel veel succes!
ik moet komende dinsdag naar de vk, ik was al van plan om het na te laten kijken. bedankt voor je reactie
idd dit lijkt wel een tekort aan meis moe was ik ook heel mijn zwangerschap maar bij mij telde mijn leeftijd mee hahaha maar zou het zeker even opnoemen succes
Ik heb hetzelfde gehad als jij. En mijn ijzer was gewoon goed, hoor! Ik begon me langzaam wat fitter en weer iets vrolijker te voelen rond de tijd waarin jij nu zit. Maar ja, toen kwam er weer een ander kwaaltje voor in de plaats. Hou vol!
Ook ik ben tot voor kort ontzettend moe geweest. Zodra de jongste op bed lag 's middags kroop ikzelf de bank op en sliep 2 volle uren, werd dan weer moe wakker. Het downvoelen heb ik 1x per week is me tot nu toe opgevallen, dan kan ik ook echt niks verdragen en is alles me teveel. Ijzer was bij mij ook nagekeken, maar dit was goed, nu heb ik wel al 2 kleine aandachttrekkers rondrennen, dus bij mij speelt dat ook nog wel mee, maar mijn advies is dat je als de mogelijkheid er is, dat je toegeeft aan je moeheid, doe het rustig en en rust uit. Ik ben sinds afgelopen week niet meer 's middags hoeven te gaan liggen, dus je energie komt echt weer terug Heel veel sterkte meid!!! Liefs Angela.
ook ik kan de hele dag slapen en niks doen ik ben ook de hele dag moe en zeg het iedere keer tegen mijn verloskundige. Bij mij komt het omdat mijn bloeddruk (te) laag is. dus ik moet me er maar even doorheen slaan. Het liefst zou ik gewoon willen slapen totdat ik echt lekker fit ben maar ik moet helaas gewoon werken... pfff het idee alleen al....
angel, er is dus nog hoop, we wachten/slapen af. het is heel vervelend want iedereen roept ja maar je zit toch in je energieke maanden? Bianca, dat heb ik ook als ik nog maar aan werken denk wordt ik alleen nog maar moeier, helaas moet ik vanavond de nacht in voor 6 nachten dus ik moet weer hard op mijn tanden bijtenom mij hier door heen te slaan, Er is op zich zo niks leuks aan zwanger zijn ik kon geen leuke tuniekje kopen om aan te doen want daar ben ik te breed voor, ben alleen maar moe en emotioneel en val uit tegen personen die alles voor mij alles beteken, heb geen zin om te werken. Hoop echt uit de grond van mijn hart dat dit on veranderd want ik wil wel mooi en vrolijk en fit zwanger zijn net als iedereen. En met plezier nog 8 1/2 week werken dat is dan nog 5x nachtdienst van 6 nachten. Bedankt voor de reacties het doet me goed dat ik het niet helemaal alleen heb.
ja slingdink ik begrijp je helemaal ik zou er al helemaal niet aan moeten denken om nachtdiensten te draaien... maar ik ga moe me bed in en kom er nog moeier uit.... verder wil ik ook gewoon lekker genieten van me zwangerschap in plaats van me zorgen maken over me werk omdat ik via een uitzendbureau werk en bang ben om me ziek te melden omdat ik dan denk dat ze me niet meer terug willen... hoewel ik zoooooooooo graag nog even wil slapen... vanochtend had ik weer zo een ochtend me ogen vielen bijna dicht op me werk en had het koud en begon te trillen en wazig te zien.. op zo een moment wil ik het liefst in me bed liggen en me ogen nog even dichtdoen... helaas....
ik ben net bij de vk geweest en ik moet drastisch gaan minderen met werken en misschien wel helemaal gaan stoppen want het kost mijn lichaam te veel energie en kan in mijn vrije week niet bij tanken. Morgen ochtend eerst mijn leiding gevende eens aan zijn jasje trekken.
Op zich wel fijn denk ik? Dat je verloskundige het zo serieus neemt? Want ik denk dat nachtdiensten idd helemáál geen haalbare kaart meer zijn voor je. Ik hoop voor je dat je leidinggevende het een beetje begrijpt. Succes meid!
Hier ook een die nog steeds moe is...en met paar weekjes gaan we alweer de laatste maanden in. Denk ook niet dat het beter zal worden.. IJzer is bij mij heel erg goed. Eigenlijk was de hele bloedtest goed... Succes ermee.
nou vanmorgen mijn leidinggevende gesproken, hij was erg meegaand en meld me gelijk voor 50 % ziek zodat ik elke keer maar 3 nachten ga werken en als dat niet ging dan moest ik niet te lang wachten om dat aan te geven. ik moet volgende week even een afspraak maken bij de arbo dus ben benieuwd maar hij verwachte geen moeilijkheden ivm mijn zieke handen verleden, toen hebben we alles geprobeerd om overdag te werken en dat ging toen niet. we hopen het goede er maar van.
ik ben nu ook 22 weken zwanger en sinds vorig week weer heel erg moe. Tot week 16 was ik erg moe en daarna ging het beter, maar heb er niet lang van mogen genieten. Ik houd het op het werk ook niet goed vol. (40 uur, kantoor baan) Ben zelfs misselijk van moeheid.(was voorheen nooit misselijk). Heb het ook koud en op het eind van de dag last van hoofdpijn. Kan door mijn moeheid ook weinig verdragen om me heen en erg vrolijk word je er ook niet van. Dus kan me voorstellen dat je je dan down gaat voelen. Ik moet volgende week nog werken en dan heb ik 2 weken vrij. Daarna maar eens kijken of ik het volhoud met het 1 uur extra pauze (eerder naar huis) per dag... Anders moeten ze mijn werktijden ook maar aanpassen. Zou het alleen erg jammer vinden dat ik dan 6 weken van te voren met zwangerschapsverlof moet gaan.
nienke, Je moet goed op je zelf passen want dit gaat op den duur ook ten koste van jou en je kind en als je straks oververmoeid ben dan moet je nog gaan bevallen ook en dat gaat ook niet in je koude kleren zitten en duurt het daarna ook alleen maar langer voordat je weer op de been bent.
Bij mij ook hetzelfde verhaal, ik ben ook erg moe, het maakt niet uit of ik gewerkt heb of vrij ben, ik ga vroeg (half9/9uur) op bed, of als het kan 's middags een uurtje slapen. Bij mij komt het ook door de lage bloeddruk, daardoor ben ik ook af en toe wat duizelig....maar hopen dat het beter wordt en ik wat meer energie krijg.... Groetjes EllenD